י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מעשה בבעל חנות חשמל וסנדלר

שני בעלי חנויות, שני בעלי מקצועות שונים, שני אנשים שהגיעו משתי תרבויות שונות, אבל למרות הכול - מצאו מכנה משותף • חברון גרנביץ יצא לקניות ברחוב רבי עקיבא ונזכר בגפני וליצמן

מעשה בבעל חנות חשמל וסנדלר

שתי חנויות ממוקמות בטבורו של רחוב רבי עקיבא במרכז בני ברק: האחת, חנות למוצרי חשמל, עסק ותיק מאוד שקיים כבר כמה עשרות שנים. בסמוך לה, סנדלרייה ומוצרי סדקית. רק קיר דק אחד מפריד בין שתי החנויות ובין שתי תרבויות.

בעליה של חנות החשמל, יהודי חסידי מבוגר, ממוצא פולני, תושב בני-ברק מזה כחמישים שנה, ואילו בעליה של הסנדלרייה, הוא יהודי ממוצא בוכרי, רחוק מהתרבות וההווי של העיר. את בני-ברק פגש לראשונה במסע חיפושיו אחר חנות להשכרה.

מי שמביט מהצד, חושב שאין שום דבר משותף בין שני היהודים הללו - מלבד הקיר הדק שמפריד בין שתי חנויותיהם.

נכנסתי השבוע לסנדלרייה לרכוש דבר-מה. משסיימתי קנייתי, נזכרתי כי גם אביזר חשמל מסוים ברצוני לרכוש. יצאתי מהסנדלרייה ובסיבוב חד התכוונתי להיכנס לחנות החשמל הסמוכה.
ולפתע...

בכניסה לחנות נעצרתי. הבטתי למעלה, ימינה ושמאלה, וניסיתי לעכל את מה שרואות עיניי: שני מזגני חלון ממוקמים מעל מפתניהם של שתי החנויות, בכל מזגן ישנו פתח ליציאת צינור ניקוז המים. בשלב מסוים מתחברים שני צינורות המים לאחד, ונקווים בדלי שבתוכו נח לו עציץ.

הבטתי על המחזה, הבטתי שוב, ניסיתי לעכל את מה שרואות עיני, ובליבי חשבתי: שני בעלי חנויות, שני בעלי מקצועות שונים, שני אנשים שהגיעו משתי תרבויות שונות, מקום מגוריהם שונה, את ילדיהם חינכו בדרך שונה, אבל למרות הכול - מצאו להם השניים מכנה משותף: שני הצינורות מתחברים ומתנקזים לדלי אחד, שבתוכו עציץ פורח, המלא באהבת ישראל.

ביום חמישי שעבר נפטרה לבית עולמה הגברת חווה ברכה גפני ע"ה, אימו של ח"כ משה גפני. במשך חודשים ארוכים טופלה במסירות עילאית במחלקה הגריאטרית של בית החולים 'מעיני הישועה'. באותו יום, בשעות אחר הצהריים, הגיע סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, לבקרה במיטת חוליה ולדרוש בשלומה. כמה סמלי ומצמרר הדבר. לאחר כמה שעות הסתלקה לבית עולמה.

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ויו"ר ועדת הכספים משה גפני, הם יריבים פוליטיים ידועים בפרלמנט הישראלי, וניהלו את אחת המלחמות הקשות והמרות שידעה הפוליטיקה החרדית. האנשים נלחמים על ההנהגה, על השליטה במוסדות המפלגה, על תקציבים ומנהלים מלחמת קרדיטים בעיתונות החרדית. לעת עתה, לאדם שמביט מבחוץ, דומה ששום מכנה משותף אין בין שני הניצים.

אולם סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, עם סדר יומו העמוס לעייפה, עם כל האחריות המוטלת על כתפיו, מצא לנכון לפנות לעצמו זמן, הגיע למיטת חוליה של אם יריבו הפוליטי המר, בכדי לקיים מצוות "ביקור חולים".

אכן, שני צינורות המתחברים ומתנקזים לדלי אחד, כשבתוכו עציץ פורח של אהבת ישראל אמיתית, שאינה תלויה בשום פוליטיקה גשמית.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד