י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
צפו בתיעוד מאושוויץ

קורע לב ומצמרר - ניצול השואה בן ה-92 מירר בבכי: "אבא, למה"

אי אפשר להישאר אדיש: ניצול שואה בן 92 התלווה לקבוצת נערים אמריקאים שהגיעו לאושוויץ בכדי לשמוע על ממחנה המוות. הניצול תועד כשהוא מבכה מרורים על הנרצחים והדביק בבכי גם את הנערים | "לא ייאמן מה הרוצחים האלה ימח שמם עשו - היכן היה רוזוולט הנשיא?"

קורע לב ומצמרר - ניצול השואה בן ה-92 מירר בבכי: "אבא, למה"
ניצול השואה שמואל בלר צילום: באדיבות המצלם

סצנה מרגשת התרחשה שהבוע באושוויץ: ניצול שואה דובר אנגלית, תועד כשהוא מוקף בקבוצה של 25 נערים מישיבת 'עטרת שמעון' מפאר רוקאווי ניו יורק ומספר את סיפורו הקשה. הקבוצה הגיעה לאושוויץ לרגל יום הזכרון ה-75 לשחרור המחנה הנורא.

הרב שמואל בלר, בן 92, גדל בעיירה הפולנית אוסוויצ'ים, שהפכה לימים למחנה הריכוז הידוע ביותר לשמצה בשואה - אושוויץ.

כשקולו נשנק מדמעות שזרמו על פניו, הרב בלר צרח והרטיט: "לא ייאמן מה הרוצחים, הגרמנים האלה ימח שמם עשו, היכן היה רוזוולט, הנשיא, רוזוולט ימח שמו, הוא יכול היה להציל הרבה יהודים".

"הוא לא עשה זאת!". הרב בלר התכוון בדבריו לנשיא האמריקאי בזמן מלחמת העולם השנייה, "הוא רשע (רוזוולט) ימח שמו!", הוסיף.

הרב בלר זעק בבכי והנערים מסביבו לא נשארו אדישים ומיררו בבכי חסר מעצורים: "הרגו לנו יהודים, אמהות עם ילדים, לקחו אותם לתאי הגזים ואמרו להם שזה מקלחת, ראיתי את זה, הם הפכו לעפר, איזה רשעים היו הגרמנים, רוע רוע בלתי נגמר, כולם הלכו, אני פה ואומר לכם שאתם חייבים לדעת מזה".

"ריבונו של עולם", קונן ניצול השואה המיוסר, "לקחו לנו את הילדים ואת ההורים ואת הסבים ואת הסבתות שלנו (כאן פרץ הרב בלר בבכי מר)".

הרב בלר היה בן 12 כשמלחמת העולם השנייה החלה, הוא נדד במשך חמש שנים מגטו לגטו, ואז נשלח למחנות עבודה, עד שנשלח למחנה ריכוז בסוף המלחמה. הוא שרד את המחנה, סיים צעדת מוות, ובסופו של דבר שוחרר, אך באופן אירוני כמעט ולא שרד, הוא לא הצליח לאכול מזון מוצק לאחר שהשתחרר. הוא חלה אנושות ואושפז במשך שלושה חודשים. כך פרסם האתר Yeshiva world news.

לאחר המלחמה, הוא כבר לא היה דתי, אך האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג זצ"ל, שבעצמו שיכל 11 ילדים ואשה בשואה, קירב אותו והשפיע עליו לחזור ולהיות דתי.

בלר גילה שהוא הניצול היחיד במשפחתו. ובסופו של דבר הוא גילה חמישה חברים ששרדו מעיר הולדתו, והוסיף כי אף אחד מחבריו לא חזר להיות דתי וזה היה בגדר נס שהוא חזר בתשובה.

ניצול שואה 75 שנה לשחרור מחנה אושוויץ מחנה השמדה שמואל בלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד