כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

בני ברק: משדרגים את מערכת המים

שדרוג מקיף של מערכת המים העירונית בבני-ברק: מוקם מאגר מים מרכזי חדש, באמדן כספי של כ-18 מיליון, והנחת קווים חדשים להזנה מאזור צפון העיר

 עבודות להנחת צנרת חדשה ברח' סוקולוב
עבודות להנחת צנרת חדשה ברח' סוקולוב

שדרוג מקיף של מערכת המים העירונית בבני-ברק מתבצע בימים אלו, במטרה להביא לשיפור אספקת המים באזורים השונים ולפיתרונות של תקלות במערכת האספקה.

מערכת קווי המים בבני-ברק הותקנה לפני שנים רבות, ומעת לעת בוצעו בה תוספות של צנרת. אך עם הגידול במספר התושבים, והצורך בהתמודדות עם קווים ישנים והוספת חדשים, נקבעה תכנית מקיפה ונרחבת של הקמת מאגר מים מרכזי חדש ושילוב קווים חדשים להזנה מאזור צפון העיר.

בשלב הראשון, הונחו קווי מים חדשים, בגודל של 24 צול, באורך של 2 ק"מ, מכביש "אם המושבות", שבגבול כביש "גהה", שם הם מתחברים למערכת האספקה של "מקורות". עד כה כבר הותקנו קווים בכביש "אם המושבות", רחוב המכבים ורחוב רבי ישראל אבו-חצירא, קידוח לעומק לרוחב רחוב ז'בוטינסקי, ובימים אלו ברחוב סוקולוב וברחוב אבן-גבירול לכיוון הר הבנים שבמעלה רחוב הרב מימון.

עלות עבודה זו היא 3.7 מיליון שקלים חדשים. עבודות אלו תסתיימנה בעוד כחודשיים.



באחרונה הוחל גם בהכנות לביצוע עבודות הקמת בריכת מים מרכזית, בהיקף של 17,000 קוב ותחנת שאיבה, באמדן כספי של כ-18 מיליון שקלים חדשים.

לצורך זה תוקם בריכה בגובה של 10 מטר, יוקמו קירות מדופנים להגנה סביבתית ויונחו ציוד שאיבה, משאבות, גנרטורים ומערכת פיקוד ובקרה. עבודות אלו תושלמנה תוך כשנתיים, הן תשפרנה את אספקת המים לכלל אזורי העיר, וביחוד לאזור הדרומי ותהוונה רזרבת ביטחון לאספקת מים כללית.

התקציבים למטרות אלו הושגו בשיתוף מינהל המים שבמשרד הפנים עם הקמת תאגיד המים "מי ברק", שהיה חלק ממכלול ההסכמים עם המשרד בתחום זה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד