י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

התפטר הרופא שהכריז על מותו של כליפא

ד"ר ראדמיר ראק, הרופא שקבע כי "אפשר להפסיק להחיות" את מנשה כליפא, התייצב לשימוע, הצדיק את מהלכיו - והתפטר. הרופא: "אני חושב שעשיתי עבודה טובה"

הבור לתוכו נפלו כליפא והילדה. צילום: פלאש90
הבור לתוכו נפלו כליפא והילדה. צילום: פלאש90

ד"ר ראדמיר ראק, רופא ממד"א שקבע כי מנשה כליפא - האברך שזינק להציל את רחלי סופר ע"ה בת ה-3 מהבור הרעיל בשכונת רמת אשכול בירושלים - כבר מת, התפטר אתמול מתפקידו. זאת, ככל הנראה, לאחר שהבין כי בכוונת הנהלת מד"א לפטרו אם לא יעשה כן. כך מדווחת העיתונאית רוני מלול מהעיתון 'מעריב'.

משפחת סופר: לחקור תפקוד הרופא
הרופא אמר: "אפשר להפסיק אצל שניהם"

כפי שכבר דיווחנו, מעדויות שהגיעו אל אתר 'בחדרי חרדים' עלה, כי הרופא שהגיע אל זירת האסון קבע כי הילדה מתה כתוצאה מטראומה ומדימום פנימי, ולא משאיפת גזים רעילים שמילאו את הבור, ולכן קבע כי אין צורך לבצע בגופה עיסויי לב, שייתכן כי היו מגדילים את הסיכויים להציל את חייה. "הרופא קבע מוות ללא שהכניסו תרופות דרך הווריד", סיפר אחד מצוות המתנדבים שטיפלו בילדה.

עוד עלה מהעדויות, כי כי לאחר קביעת מותה של הילדה, ביקש אותו רופא מצוות פרמדיקים אחר להפסיק את הניסיונות להציל את חייו של האברך מנשה כליפא, שנחלץ להציל את רחלי סופר ע"ה מתוך הבור. הפרמדיקים בחרו להתעלם מההוראה ולאחר דקות אחדות חזר כליפא לנשום - ופונה אל בית החולים במצב קשה מאוד.

מנכ"ל מד"א הורה להקים ועדה מיוחדת שתחקור את התנהלות הצוות הרפואי, אולם כשהוזמן אתמול הרופא לשימוע בלשכתו של מנהל אגף הרפואה במד"א, הצליח ראק להפתיע את הנוכחים: הוא התעקש כי פעל כשורה, לא הסכים להודות כי שגה בדרך פעולתו וטען כי עשה מספיק מאמצים להחיות את כליפא.

גורם בכיר במד"א אישר לכתבת 'מעריב' רוני מלול את עובדת ההתפטרות. ד"ר ראק מסר בתגובה ל'מעריב': "עשיתי את העבודה שלי, וחושב שעשיתי עבודה טובה ונכון. אני עוזב מסיבות אישיות שלי‭."‬

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד