י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שרי המאות שתרמו לבית המדרש הגדול

א שבת מיטן ר'בין: המסע של סקווירא לאוקראינה

נגידי חסידות סקווירא זכו למסע מרומם במיוחד בראשות האדמו"ר לקברי הצדיקים באוקראינה, לאחר שהרימו תרומה נכבדה למען הקמת בית המדרש של החסידות בשיכון סקווירא | משה גולדשטיין מגיש תיעוד מסכם

א שבת מיטן ר'בין: המסע של סקווירא לאוקראינה
מסע האדמו"ר מסקווירא לאוקראינה צילום: משה גולדשטיין

חסידי סקווירא מכל קצווי תבל, נתונים עדיין תחת רושם השבת ההיסטורית, בפרשת וארא, בה שבת לראשונה האדמו"ר מסקווירא בעיר הקודש מעזיבוז, סמוך ונראה לאוהל אור שבעת הימים הבעש"ט הק' זי"ע, יחד עם 180 נגידים מחצר הקודש סקווירא, שהצטרפו לפמליה הנכבדה של מסע הקודש, לאחר שהרימו נדבת לבם בסך 100,000$ כל אחד, להקמת בית המדרש החדש בשיכון סקווירא.

המסע המרומם החל ביום חמישי בבוקר בעיר סקווירא, שם עלה האדמו"ר עם קהל החסידים להתפלל על הציונים הקדושים של צדיקי בית סקווירא, הטמונים בבית החיים העתיק. התפילות והתחינות לוו בהתרגשות עצומה ובהתעוררות גדולה, כאשר עיני כל מייחלים לפעול רפואות וישועות לכלל ולפרט בזכות תפילת רבים.

מסקווירא המשיכה הפמליה לעיר טשערנאביל, משם מחצבת קודש שלשלת הזהב לבית סקווירא. על ציון קדשו של הרה"ק ה'מאור עיניים' זי"ע מטשערנאביל, זכו הנוכחים לרגעים מרטיטים ביותר עת האדמו"ר מסקווירא קרא את פרקי התהלים בקול נרגש ובבכיות עצומות, לעורר רחמים וחסדים על ראשי עם קודש בשפע רב.

גולת הכותרת של מסע הקודש היתה כאמור בשבת פרשת וארא, מברכין חודש שבט, בה זכו עשרות יחידי הסגולה הנלווים למסע המרומם, לעשות את השבת בצילא דמהימנותא בעיה"ק מעזיבוז, מקום בו ירדה תורת החסידות לעולם ומכאן תוצאות חיים לרבבות אלפי ישראל ההולכים לאורו הבהיר של הבעש"ט הק' ותלמידי תלמידיו עד ימינו.

השבת היתה מוקדשת כולה קודש לד' בהתרוממות הרוח ובהתעלות הלבבות, בראשות האדמו"ר מסקווירא, שערך את התפילות הנלהבות ואת השולחנות הטהורים בהאי אתרא קדישא.

במוצאי שבת נמשך מסע הקודש ממעזיבוז לקייב, העיר בה התגורר הרה"ק רבי דוד מסקווירא זי"ע בערוב ימיו ושם מנוחתו כבוד בבית החיים בקייב, כאשר בשבועות האחרונים מלאו 100 שנים להסתלקותו בחודש כסלו תר"פ. בקייב נערכה סעודת מלוה מלכה רבתי לכל הקהל המתלווה למסע הקודש, בהתעלות ובהתרוממות.

המסע המרומם הגיע אל סיומו ביום ראשון בערב, לאחר מעמד הדינר המרכזי שהתקיים ברוב פאר והדר באולם אירועים בקייב, בראשות האדמו"ר מסקווירא. במעמד זכו עשרות משתתפי מסע הקודש להרים נדבת לבם ולהימנות על בוני ומקימי הבית הגדול והקדוש שיהיה מרכז חייהם של אלפי חסידי סקווירא עד ביאת ינון.

את המסע ההיסטורי אירגנה חברת 'הולינס – אהלי צדיקים' יחד עם חברת 'טיפ הפקות' בראשות מרדכי רבינוביץ, שהופקדו על הצד הגשמי של ימי המסע למקומות הקדושים.

מסע לאוקראינה מסע לקברי צדיקים חסידות סקווירא הרבי מסקווירא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד