י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יפרוש מתפקידו?

זה התנאי שמציב השר יצחק וקנין להארכת תפקידו של הרב שטרן

כחודשיים לאחר שרבה של ירושלים הגיע לגיל 75, גיל שבגינו הוא אמור לפנות את מקומו כרב העיר, ולאחר שמאחורי הקלעים נרקמה יוזמה להאריך את תפקידו עד לחצי שנה לאחר הבחירות - מסתבר כעת כי התקנות טרם נחתמו וכי השר לשירותי דת מציב תנאי בפני יוזמי המהלך

זה התנאי שמציב השר יצחק וקנין להארכת תפקידו של הרב שטרן
הרב שטרן צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

כחודשיים לאחר שרבה של ירושלים הגר"א שטרן הגיע לגיל 75, גיל שבגינו הוא אמור לפנות את מקומו כרב העיר, ולאחר שמאחורי הקלעים נרקמה יוזמה להאריך את תפקידו של הרב עד לחצי שנה לאחר הבחירות - מסתבר כעת כי התקנות טרם נחתמו וכי השר לשירותי דת מציב תנאי בפני יוזמי המהלך.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בשבועיים האחרונים הודיע השר לשירותי דת יצחק וקנין כי הוא לא יאפשר את הארכת מועמדו של הרב שטרן עד שהוא יקבל הסכמה ממשרד המשפטים לאשר את מועמדו של הרב אליהו מלכא, רב העיר כרמיאל, שנמצא במצב זהה לזה של הרב שטרן מירושלים.

השר וקנין אמר בשיחות סגורות בימים האחרונים, "אחתום על הארכת תפקידם של שני הרבנים ביחד". לדבריו, "לא אתן למצב שרב אחד יקבל והשני יקופח רק בגלל שאחד חובש כיפה סרוגה והשני כיפה אחרת". כשהוא מתכוון לפעילות של עסקני הציונות הדתית ונציגיהם למען הארכת תפקידו של הרב שטרן.

השר נשמע גם תוקף את משרד המשפטים ואת המשנה ליועמ"ש ארז קמניץ. לטענתו, "את התקנות על הרב שטרן הביאו תוך יומיים, כאן אני מחכה כבר שבועיים ולא מקבל מענה". הוא חוזר והבהיר, "לא אעשה איפה ואיפה - או שניהם או כלום".

בתןך כך, מעמדו המשפטי של רבה של ירושלים לוט בערפל, כאשר מחד הרב סיים את תפקידו כבר מסוף חודש נובמבר 2019 וההליכים השגרתיים של פרישה כבר נעשו מצדו של הרב. כך למשל הרב החזיר את רכבו למועצה הדתית; וכן הפנסיה של הרב הופקדה בחשבון הבנק. אך מנגד הרב עדיין נהנה משירותי המשרד על חשבון המועצה הדתית.

הרב אלעזר שטרן ירושלים הארכת כהונה יצחק וקנין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד