י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עוקף את גנץ

סקר ראשון לאחר חשיפת התכנית ההיסטורית: נתניהו מזנק, כחול לבן יורדת

לאחר חשיפת עסקת המאה אתמול והתרגיל המבריק שעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, בסקר שערך מכון דיירקט, הליכוד מזנקת מעלה וכחול לבן יורדת

סקר ראשון לאחר חשיפת התכנית ההיסטורית: נתניהו מזנק, כחול לבן יורדת
נתניהו וטראמפ צילום: קובי גדעון / לע"מ

לאחר חשיפת עסקת המאה אתמול והתרגיל המבריק שעשה ראש הממשלה בנימין נתניהו ליו"ר כחול לבן בני גנץ, בסקר שערך מכון דיירקט, הליכוד מזנקת מעלה וכחול לבן יורדת.

על פי הסקר, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, מפלגת הליכוד הייתה מקבלת 35 מנדטים והופכת למפלגה הגדולה בכנסת ה-23. 'כחול לבן' יורדת ל-33 מנדטים.

הרשימה הערבית המשותפת שומרת על כוחה עם 13 מנדטים. מרצ-העבודה-גשר עם תשעה מנדטים.

הגוש החרדי שומר אף הוא על כוחו עם 16 מנדטים, כששמונה מקבלת ש"ס לעומת תשעה בבחירות האחרונות, ושמונה יהדות התורה - לעומת שבעה בבחירות האחרונות.

ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן יורדת לשבעה מנדטים. כמו גם ימינה שמקבלת שבעה מנדטים.

עוצמה יהודית צונחת מתחת לאחוז החסימה עם 1.3 אחוז מקולות הבוחרים.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין מתחזק ל-58 מנדטים, גוש השמאל-ערבים יורד ל-55 מנדטים וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים בלבד.

‏כיצד תתמודד כחולבן עם כוונת נתניהו ליישום התכנית באופן מיידי?

המספרים מראים כי מה שנתפס כאיחוד של בוחרי שמאל מרכז וימין - הופך עתה למורכב מאוד:

62.4% ממצביעי כחול לבן סוברים כי אסור למדינת ישראל ליישם את התכנית בטרם יסכימו לה הפלסטינים. 12.8% סוברים כי יש ליישם את התכנית באופן מיידי, ו-24.8% סוברים כי יש לאשר מיידית את התכנית אך צריך להחיל ריבונות רק לאחר הבחירות.

בהשוואה, - רק 31.2% מכלל הנשאלים סוברים כי אסור למדינת ישראל ליישם את התכנית בטרם יסכימו לה הפלסטינים. 52.4% סוברים כי יש ליישם את התכנית באופן מיידי, ו-16.4% סוברים כי יש לאשר מיידית את התכנית אך צריך להחיל ריבונות רק לאחר הבחירות.

לפי תוצאות הסקר, כל עמדה שבה תנקוט כחול לבן בימים הקרובים תנגס באחוזי התמיכה שלה מימין או משמאל.

ולסיכום: 66.9% מהנשאלים סוברים כי זו התכנית הטובה ביותר לישראל, ותומכים בתכנית, 15.7% מהנשאלים סוברים כי זו תכנית רעה למדינת ישראל ומתנגדים לה, ו-17.4% לא הביעו עמדה.

הסקר בוצע אתמול, ה- 28 בינואר 2020, בשעות הערב, באמצעות מערכת דיגיטלית בשילוב פאנל, בקרב 557 נדגמים מאוכלוסייה הבוגרת (18+) בישראל. טעות הדגימה הסטטיסטית 4.3%+- בהסתברות של 95%.

 

סקר מפלגת כחול לבן בנימין נתניהו תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד