י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
כל החרדים תמכו

ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק

לאחר דיון סוער במיוחד: ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק והיא לא תוכל להתמודד לכנסת ה-23 • "אינני מופתעת שפסלו אותי - זה היה משחק מכור מראש" • כל החרדים תמכו בפסילה

ועדת הבחירות פסלה את חברת הכנסת היבא יזבק
מפלגת העבודה רושמת את נציגיה צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

לאחר דיון סוער במיוחד ועדת הבחירות המרכזית לכנסת קיבלה לפני זמן קצר (רביעי) ברוב גדול, את בקשת סיעות הימין לפסול את חברת כנסת היבא יזבק מהתמודדות לכנסת ה-23. יצוין כי כל הנציגים החרדים תמכו בפסילה.

ההכרעה תעבור כעת לבית המשפט העליון, שצפוי לקבל את עמדת היועמ"ש ולאפשר לה להתמודד לכנסת. ח״כ היבא יזבק אמרה בתגובה להחלטה: "אינני מופתעת שפסלו אותי, זה היה משחק מכור מראש. וועדת הבחירות הינה גוף פוליטי ולא גוף משפטי, חבריה מקבלות החלטות פוליטיות. אני חוזרת ומדגישה שמעולם לא קראתי לשימוש באלימות".

"וגם לא התכוונתי להלל את השימוש באלימות. אמרתי את זה בפני הוועדה, כתבתי את זה בתצהיר והצהרתי את זה גם בכלי התקשורת. הסברתי גם בתצהירי המפורט שהיום הייתי מתנסחת אחרת. ברור לי כי אין כל עילה משפטית לפסילתי ואני מקווה שבית המשפט העליון יפעל בהתאם.

"יחד עם זאת, אי אפשר להתעלם מההקשר של הדיון שהתקיים היום, כשברקע מהדהדת תכנית המאה והסיפוח המתקרב, וזה הנסיון של אנשי הימין הקיצוני להסתיר את העוול האמיתי: שהוא הכיבוש, המצור ומדיניות הדיכוי המתמשכת של כל העם הפלסטיני. הרדיפה נגדי לא תועיל וכך גם לא בקשות הפסילה - אני אמשיך לפעול בהתאם לעקרונות ולמטרות שבזכותן נבחרתי - פמיניזם, זכויות אדם, השגת שלום ובניית חברה צודקת ושוויונית לכולם".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) אמר בתגובה: "העובדה שפסילתה של תומכת הטרור יזבק נתמכה על ידי רוב מוחלט של סיעות הבית מלמדת על חומרת הדברים ועל כך שעילת הפסילה הקבועה בחוק של תמיכה במאבק מזוין של ארגון טרור נגד מדינת ישראל מתקיימת בה באופן מוחלט. אני מקווה ששופטי בית המשפט העליון יאשררו את ההחלטה וכבודה של הכנסת תישמר".

יו"ר רשימת עוצמה יהודית, עו"ד איתמר בן גביר, הגיב לפסילתה ואמר "אני שמח שלפחות בועדת הבחירות הצדק נעשה ותומכת הטרור נפסלה ברוב גדול, כשכל התומכים בפסילה מבינים דבר אחד בסיסי: למעריצה של סמיר קונטאר אין מקום בכנסת. אני מקווה שהצדק ייעשה גם בבית המשפט העליון, ולראשונה מי שבאמת צריך להיפסל ייזרק מכנסת ישראל".

אתמול (שלישי) פרסם היועץ המשפטי לממשלה עו"ד אביחי מנדלבליט חוות דעת, לפיה חברת הכנסת היבא יזבק רשאית להתמודד בבחירות לכנסת. יזבק התבקשה על ידי היועמ"ש מנדלבליט להבהיר את הדברים שאמרה בראיון לחדשות 13, שם טענה כי "החוק הבין-לאומי מאפשר לעמים תחת כיבוש לפעול למען שחרורם".

במענה לעתירת עוצמה יהודית אמר מנדלבליט כי, "חומר הראיות הכולל המובא בבקשה אינו מצדיק את קבלתה, שכן לא הצטברה "מסה ראייתית קריטית" המתחייבת לשם פסילת רשימת מועמדים מלהתמודד בבחירות לכנסת" כתבו בשמו של היועמ"ש עו"ד אביחי מנדלבליט, עו"ד ענר הלמן מנהל מחלקת בג"צים, עו"ד רנאד סגן בכיר במחלקת בג"צים ועו"ד אודי איתן סגן בכיר במחלקה בג"צים בפרקליטות המדינה.

עוד נכתב בשמו של היועמ"ש כי, "נוכח הצהרותיה והבהרותיה בפני ועדת הבחירות, אין מדובר בתשתית אשר מצדיקה את פסילתה". במכתב שנשלח מטעמו של היועמ"ש, נכתב כי דבריה של יזבק בראיון, "מהן עולה, במפורש או במשתמע, תמיכה במאבק מזוין של מדינת אויב או של ארגון טרור נגד מדינת ישראל, לרבות פגיעה בחיילי צה"ל".

יזבק לא חזרה בה והבהירה, "אני עומדת מאחורי דבריי שהמשך הכיבוש אינו לגיטימי". בתשובתה כתבה "אכן אני רציתי במשפט הזה להחזיר את המראיינים לנושא הכיבוש. ואכן רציתי להשתמש במכוון במילים 'המשך הכיבוש' כדי להזכיר כי זוהי הבעיה המרכזית שהשיח הציבורי הישראלי מתעלם ממנה. אך אין בשני המשפטים שלי תמיכה או קריאה בשימוש באלימות לא נגד חיילים ולא נגד אזרחים".

היבא יזבק ועדת הבחירות אביחי מנדלביט עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד