י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
יממה לאחר הדרמה

צפו: אנחנו עומדים בפני אינתיפאדה חדשה?

יממה לאחר הדרמה עם הכרזתו של הנשיא האמריקני טראמפ על 'תכנית המאה' לשלום עם הפלסטינים, בעולם הערבי שומרים על איפוק, אך חוששים מנטיית ההסכם להיטיב עם הצד הישראלי

צפו: אנחנו עומדים בפני אינתיפאדה חדשה?
ערבים מפגינים נגד תכנית המאה צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

למי שהתאושש מאירועי אמש ויש לו כוח להתעמקות, הנה כמה מילים על המגמות בעולם. שינוי עמדה אמריקני, רוחות אחרות בעולם הערבי ובסוף השטח – גם הישראלי וגם הפלסטיני – יקבע מה יקרה.

מזכ"ל הליגה הערבית, אחמד אבו-אלריט אומר: "מקריאה ראשונית של תכנית השלום של טראמפ נראה שמדובר בזלזול מוחלט בזכויותיהם של הפלסטינים... הליגה הערבית תלמד את ההצעה האמריקנית בצורה מדוקדקת ואנשיה פתוחים לכל מאמץ אמתי שמטרתו להביא לשלום".

מנהיג הג'יהאד האיסלאמי, זיאד נחאלה, על תכנית טראמפ: "המזימה הזו דוחפת אותנו ליצר מציאויות חדשות בשטח, אנחנו צריכים להיות מוכנים להתעמת עם הבריונות הזו, זהו שלב שונה שדורש אמצעים שונים. אני קורא לעם הפלסטיני להיות מוכן להקריב עצמו כדי להתעמת עם המזימה הזו".

תגובות נוספות מהעולם הערבי על הסכם טראמפ:

ממשרד החוץ הקטרי נמסר, כי לא ניתן להשיג שלום בלי הקמת מדינה פלסטינית ריבונית בגבולות 67. עם זאת בהודעת המשרד נאמר כי קטר מעריכה את מאמצי ארצות הברית למצוא פתרון לסכסוך.

שר ההסברה הירדני, אמג'ד עודה אל-עדאילה אמר, כי "ירדן תומכת בכל מאמץ אמיתי שיביא לשלום צודק שמטפל בכל הסוגיות בין הצדדים. השלום הצודק הוא הדבר שעליו אנו מגנים". הדברים פורסמו על ידי נורית יונתן בערוץ הטלגרם של כאן 11.

ראש ממשלת לבנון, חסאן דיאב, בתגובה ראשונה אחרי ההכרזה על עסקת המאה: "ירושלים תישאר המצפן ופלסטין תישאר הסוגיה".

במשרד ההקדשים בירדן מזהירים מפני כפיית "מציאות חדשה" במסגד אלאקצא ובהקדשים המוסלמים והנוצרים בירושלים: "האזהרה באה בצל התנהלותה של ישראל שמטרתה לשבש את פעילות הווקף בעיר. אלאקצא הוא הקדש איסלאמי בו לא ניתן לחלוק ולאף אחד חוץ מלמוסלמים אין אף זכות בו", נכתב בהודעה מטעם המשרד.

הליגה הערבית ירדן תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד