ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
בסמוך לבחירות

דיווח: נתניהו יביא את ג'ונתן פולארד לישראל

לא רק נעמה: דיווח בשעות האחרונות מפי גורמים בכירים, אומר כי ראש הממשלה נתניהו מתכנן להביא ארצה את המרגל הישראלי ג'ונתן פולארד בסמוך למועד הבחירות

דיווח: נתניהו יביא את ג'ונתן פולארד לישראל
פולארד צילום: רויטרס

גורם בכיר בליכוד אמר לאתר 'זמן ישראל', כי ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להביא ארצה את המרגל הישראלי-אמריקני ג'ונתן פולארד עוד לפני הבחירות שיתקיימו ב-2 במרץ.

פולארד נעצר על ידי ה־FBI בנובמבר 1985 בחשד לריגול למען ישראל, ושנתיים לאחר מכן הורשע על פי הודאתו במסגרת הסדר טיעון ונידון למאסר עולם. במשך שנים התקיימה מערכה ציבורית בישראל ובארצות הברית שקראה לחנינתו.

ב-20 לנובמבר 2017 שוחרר פולארד לאחר שמלאו 30 שנה למאסרו, אך הוטלו עליו הגבלים רבים כגון ענידת צמיד אלקטרוני, איסור יציאה מניו יורק, איסור לדבר עם התקשורת, ניטור מחשבים וכלי תקשורת ושימוש באינטרנט. איסור השימוש באינטרנט בוטל לאחר ערעור שהגישו עורכי דינו, אך שאר הערעורים על שאר ההגבלים לא אושרו.

שנה לאחר מכן פנה ראש הממשלה בנימין נתניהו לנשיא ארה"ב דונלד טראמפ וביקש ממנו לשחרר את פולארד, ובמקביל מדינת ישראל הגישה בקשה רשמית גם למשרד המשפטים האמריקני לאפשר לפולארד למצות את הדין בישראל. ארצות הברית סירבה להענות לבקשות.

במאי 2019 ראיינה אותו יונה לייבזון מערוץ 12. כשנשאל אם הוא מאוכזב מהיעדר המאמצים שמפעילה ישראל להעלות אותו ארצה, פולארד השיב: "לולא הייתי מאמין בה' הייתי מדוכא מאוד כרגע. כדי להיות מאוכזב אתה צריך לצפות ליותר ורמת הציפייה שלי כל כך נמוכה אז אני לא מופתע".

בהמשך מתח פולארד ביקורת חריפה על הממשלה ואמר, כי "האדישות בנוגע להבאתנו לארץ הייתה מרסקת אותנו אלמלא הייתי יודע שאמונתנו בה' אם לא ידעתי שהאמונה שלנו ואהבתנו את הארץ ואת אנשיה חזקה כל כך שבסופו של דבר היא תוביל אותנו הביתה".

פולארד הוסיף כי למרות שהיו כמה יוזמות להחזירו ארצה, הם לא יצאו לפועל אף פעם. "זה עניין של סדרי עדיפויות ותמיד נדמה שיש משהו דחוף יותר", הוא אמר. "אם זו העסקה עם אירן או המעבר של השגרירות לירושלים או הגולן, ההכרה בריבונות שלנו ברמת הגולן. תמיד יש משהו. אז כדי להפוך אותי לעדיפות זה אומר שלממשלה צריך להיות אכפת ממני כדי להגיד באופן גלוי: זה מה שאנחנו רוצים, זה הזמן שלו לחזור הביתה".

לדבריו, "אני מודאג מאוד ממה שנגזר מכך לגבי המחויבות של הממסד הפוליטי ולביטחון של כולם. אם לא אכפת לכם מאדם כמוני שבילה 30 שנים בכלא בשם ארץ ישראל ואזרחיה, כמה דאגה אפשר להפגין כלפי כל אחד במדינה? מחיילינו ועד האזרחים".

פולארד סיים ואמר כי "אם אתם לא נוקטים מחויבות כזו כלפי אדם אחד, זה מעיד על כך שאין לכם מחויבות כלפי אף אחד במדינה. זה המבחן. האם תהיו מוכנים להילחם למען אדם אחד? ואם לא, אז תסיקו את המסקנות בעצמכם".

מלשכת ראש הממשלה מסרו אז בתגובה כי נתניהו יעשה הכל עד להחזרתו הביתה של פולארד. האם קרב יום? ימים יגידו...

ג'ונתן פולארד מרגל בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד