י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
עימות בספרא

פרסום ראשון: רבני 'דגל' יוזמים שינוי בסמינרים - בכיר ש"ס מתנגד

לקראת סערה חדשה? רבני תנועת 'דגל' בירושלים יוזמים שינוי בנושא קבלת הבנות לסמינרים. הם קיבלו החלטה שמורה למנהלי הסמינרים לקבל את בנות היישובים הסמוכים, מה שיביא להסלמת אפלייתן של הבנות הספרדיות • אברהם בצלאל זועם: "הגר"ש כהן הורה עניי עירך קודמים"

פרסום ראשון: רבני 'דגל' יוזמים שינוי בסמינרים - בכיר ש"ס מתנגד
תלמידות בית ספר צילום: pixabay

לקראת פתיחת עונת הרישום לסמינרים, רבני תנועת דגל התורה בירושלים יוזמים שינוי שצפוי לעורר קרב בתוך כיכר ספרא, בין הסיעה האשכנזית לסיעה הספרדית, סביב מצוקת הכיתות והקרב הנצחי בסוגיית אפליית הבנות הספרדיות.

מדובר בהחלטה שהועברה על ידי רבני העיר הרב יוסף אפרתי, הרב דוד כהן וכן הרב ברוך סולובייציק, שמורה למנהלי הסמינרים לקבל את בנות היישובים הקטנים בסמוך לירושלים.

ההחלטה מתייחסת ליישובים גבעת זאב וטלזסטון, שם לא קיימים סמינרים והבנות נאלצות לדפוק את דלתותיהם של המוסדות כדי שיעשו חסד ויקבלו אותן, כשחלקן אף נשארות מידי שנה בבית באין אפשרות לשבצם על פי תקנות העירייה.

רבני התנועה שיגרו מכתב בעניין לראש העיר ובימים אלה הנושא נמצא על שולחנו של מנהל אגף חינוך חרדי שמוליק גרינברג, אשר מקיים פגישות עם הנציגים בטלזסטון ובגבעת זאב וכן מול הנהלת עיריית ירושלים כדי למצוא פתרון.

ההוראה של הרבנים מגיעה על רקע מצוקת בכיתות בעיר ירושלים כשכעת באם ההחלטה אכן תתקבל, ובנות היישובים הקטנים יהיו חלק אינטגרלי מהבנות הירושלמיות, הדבר עלול לגרום לעומס נוסף שהבנות מחוץ לירושלים יתקבלו על חשבון הבנות הירושלמיות.

ייתר על כך, כאשר עד כה הבנות הספרדיות היו בעדיפות שנייה וחלקן מתקשות להתקבל לסמינרים בירושלים, ההחלטה הזו עלולה לסבך עוד יותר את המצב כאשר העומס רק יגבר וכמות קבלת הבנות הספרדיות בבירה תפחת מה שיחזיר את סוגיית האפליה לסדר היום הציבורי בבירה.

מחזיק תיק חינוך החרדי סגן רה"ע ירושלים אברהם בצלאל הביע התנגדות ליוזמת הרבנים ואמר ל'בחדרי חרדים': "יש לנו אב זקן מרן גדול הדור הגר"ש כהן שליט"א, שכבר הורה לנו "עניי עירך קודמים"! - התלמידות מחוץ לירושלים, יתקבלו לסמינרים רק לאחר שכל התלמידות בירושלים יתקבלו לסמינרים".

בצלאל הוסיף והבהיר כי "הנושא מתואם עם רבני הסמינרים ויו"ר ש"ס השר אריה דרעי. בתקופת הרישום הקודמת, ישבנו עם ראשי המועצות הסמוכות לירושלים וכלל מנהלי הסמינרים, ותיאמנו את קבלת התלמידות מחוץ לעיר. אכפת לנו מכל תלמיד ותלמידה".

אפליית ספרדיות ספרדיות ספרדיות בסמינרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד