י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
צפו בוידאו

כך מתמודדת הקהילה היהודית עם הנגיף הקטלני

הרב שמעון פרוידליך מחב"ד, רב חב"ד בבייג'ין, מספר למצלמה את שעובר עליהם בסין וכיצד הם מתמודדים על הנגיף המאיים • צפו

כך מתמודדת הקהילה היהודית עם הנגיף הקטלני
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

הנגיף "קורונה" שכבר הפיל מעל 100 חללים, וגרם לאשפוז של אלפים, הביא את סין הענקית לשיתוק.

הרב שמעון פרוידליך, רב קהילת חב"ד בבירה הסינית מספר למצלמה על ההתמודדות עם הנגיף המאיים: "אני קרוב לבית חב"ד, ויש כאן דממה בצומת שלוקח לחצות אותה ביום רגיל בין 15 ל-20 דקות, אבל היום הכל ריק".

"המדינה כאן לוקחת את המצב מאד מאד ברצינות, כל האנשים כאן בטוחים, הרשויות דואגות מאד לכלל התושבים כולל הזרים ואני ביניהם, אני מרגיש שהרשויות עושות את המירב כדי לוודא שאנחנו לא נדבק במחלה".

הרב אליהו רוזנברג רב העיר גואנגזו, שנמצא בארץ לרגל ראש השנה הסיני, ומתכנן לחזור לסין בעשירי הקרוב, אומר ל"בחדרי חרדים" כי "הכל משמים" לדברי הרב, בכל מקרה הוא תכנן להיות בארץ בזמן הזה, מאחר והכל מושבת בסין עקב החופש של הסינים. "הנגיף הגיע בזמן שרוב האנשים לא ברחובות ולא בעסקים, ככה שזה משמים שהרבה מאיתנו בארץ, בסין ואמנם נשארו רוב הצוות של בית חב"ד, והם בסדר גמור ברוך השם, הם לא יוצאים לרחובות ונשארים סגורים בבית, גם כי אין חנויות פתוחות כמעט, הכל שקט, הם נזהרים ללכת לפי ההוראות וברוך השם הכל טוב".

בסין חוגגים עכשיו את ראש השנה הסיני. והפועלים במדינה הענקית בחופש. בסין הפועלים נשארים במפעל כל השנה, ורק בסוף השנה האזרחית הם נוסעים למשפחתם, הם יכולים לנסוע שבוע שלם, להגיע למשפחה למשך שבועיים, ולחזור חזרה למפעל עם נסיעות שלוקחות שוב שבוע.

הרשויות בסין בלחץ כדי למגר את התופעה של הנגיף לפני שהפועלים חוזרים חזרה לעבודה, כי אז המצב עלול להיות גרוע יותר. הרב רוזנברג מספר כי חב"ד היא הקהילה היהודית הגדולה בכל סין, הרב רוזנברג מספר כי חב"ד היא הקהילה היהודית הגדולה בכל סין, וכעת הם עוזרים לכולם בכל עזרה אפשרית, הרב רוזנברג מסביר למה הם מתאמצים מאד לעזור לכולם. "צריך לזכור שהסינים עזרו ליהודים בשואה, הם הצילו אלפי יהודים, אז אנחנו כהכרת הטוב מחזירים להם, אנחנו מחלקים מסכות, מחלקים ציוד נוסף שאנשים זקוקים, וכעת הקמנו קרן מיוחדת עם כל רבני סין כדי לעזור לכולם, הקמנו אתר מיוחד כאן שמעדכן כל הזמן את המצב".

"במקרה של היהודים זה יותר פשוט, כי רוב הקהילה היהודית נסעו והם בחופש, ביום רגיל במהלך השנה יש כאן 50 אנשים, בשבתות יש כאן בסביבות 150 אנשים, ובשבועות בהם יש תערוכות של עסקים, יש כאן בשבת בסביבות 1500 אנשים וזוהי רק קהילה אחת מתוך 14 קהילות שחבד מפעילה רק בסין."

סין קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד