י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"התפתחות חדשה"

בית המשפט החליט לשחרר את אהרן רמתי למעצר בית

שבועיים לאחר הדרמה סביב מעצרו של מנהל סמינר הבנות הירושלמי אהרן רמתי בחשד לניהול כת, בית המשפט הורה לשחררו למעצר בית בעיר צפת בנימוק של "התפתחות חדשה". לבקשת המשטרה, השופט הורה על עיכוב ביצוע השחרור עד למחר

בית המשפט החליט לשחרר את אהרן רמתי למעצר בית
אהרן רמתי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

למעלה משבועיים לאחר שנעצר אהרן רמתי בחשד לניהול כת, בית משפט השלום בירושלים הורה לשחררו למעצר בית אצל מכר שלו בעיר צפת, בפיקוח בנו ובהפקדת ערבות. לבקשת המשטרה, השופט הורה על עיכוב ביצוע השחרור עד למחר. 

בדיון שנערך בעניינו לפני יומיים, השופט אלעזר ביאלין אמר לחוקרי המשטרה כי יש להתקדם לקראת סיום החקירה והאריך את מעצרו של רמתי ביומיים נוספים עד היום, תוך שמוסיף כי הוא מצפה כי עד אז תושלם החקירה. היום, חוקרי המשטרה ביקשו להאריך את מעצרו בחמישה ימים נוספים.

חוקר המשטרה ציין בדיון כי הבקשה להארכת מעצרו בחמישה ימים עד ליום ראשון, היא "עקב התפתחות חדשה" בפרשה, וכי טרם סיימו לבצע את כלל פעולות החקירה שבגינן בית המשפט האריך את מעצרו לפני יומיים. לשאלה מה ההבדל בינו לבין החשודים שכבר שוחררו, השיב כי יש "ההבדל מהותי. הוא זה שנתן הנחיות והחשודות כלפי החשודות האחרות. הן עדיין יכולות לשבש ורמת החשש לשיבוש שלו גדול משלהן".

השופט אלעזר ביאלין אמר כי "הראיות הנוספות מחזקות את החשד כלפי המשיב, אך אין מדובר בחיזוק בעוצמה משמעותית". לדבריו, "החשד בייחס לעבירות של החזקה בתנאי עבדות ותקיפת קטינים, נותרו בעינן".

עוד הוסיף, כי "קיים חשש ברף גבוה לשיבוש הליכי חקירה, וזאת בין היתר גם לנוכח העובדה שטרם מעצרו של המשיב נעשה ניסיון לשבש את החקירה, אלא שלנוכח העובדה שהמשיב נמצא במעצר תקופה לא מבוטלת ובהעדר קבלת החלטה של המבקשת באשר להמשך ההליכים בעניינו של המשיב, יש במקום לבחון חלופת מעצר בעניינו של המשיב" והחליט לשחררו למעצר בית.

אחד המפקחים שהוצעו, שכן של רמתי, אמר לבית המשפט "אני יודע שהכל שקר וכואב לי שאדם צדיק..". בעקבות כך, השופט פסל אותו תוך הנימוק "בעיקר בשל גישתו הסלחנית כלפי עבירות והחשדות המיוחסים למשיב".

בתום הדיון החליט לשחררו למעצר בית למשך 11 ימים בפיקוח בנו, בדירה בעיר צפת. הרחקה ואיסור יצירת קשר במישרין או בעקיפין, עם מי מהמעורבים בתיק החקירה למשך חודשיים, איסור התחברות לאינטרנט ולרשתות חברתיות וכן החזקת טלפון חכם למשך כחודש. בנוסף, הבקשה של 10,000 ש"ח, התחייבות עצמית בסך 50,000 ש"ח, שלוש ערבויות צד ג' בסך 20,000 ש"ח כל אחת.

המשטרה ביקשה לעכב את שחרורו בפועל, לצורך הגשת ערר לבית המשפט המחוזי, והשופט נעתר לבקשה, כך שעד למחר (חמישי) בשעה 11:00 בבוקר הוא יישאר במעצר.

אהרן רמתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד