י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מברכים על ההסכם

איגוד הרבנים האורתודוקסי האמריקאי: "ההנהגה הפלסטינית סירבה לשיחות"

התאחדות האורתודוכסית, ארגון הגג היהודי האורתודוקסי הגדול ביותר בארצות הברית, והמועצה הרבנית של אמריקה, הגוף הרבני האורתודוקסי הגדול במדינה, פרסמו מכתב תמיכה בתכנית המאה

איגוד הרבנים האורתודוקסי האמריקאי: "ההנהגה הפלסטינית סירבה לשיחות"
טראמפ ונתניהו צילום: Miriam Alster/FLASH90

התאחדות האורתודוכסית, ארגון הגג היהודי האורתודוקסי הגדול ביותר בארצות הברית, והמועצה הרבנית של אמריקה, הגוף הרבני האורתודוקסי הגדול במדינה, פרסמו יחד את ההצהרה הבאה:

"ב- 28 בינואר, פרסם הנשיא דונלד טראמפ את תוכנית הממשל שלו כדי לסייע בהשגת שלום בין ישראלים לפלסטינים. אנו מברכים על המאמצים של הנשיא טראמפ כמו גם של ג'ארד קושנר, אבי ברקוביץ, השגריר דיוויד פרידמן, ג'ייסון גרינבלט ועוזרים בכירים אחרים שעבדו על ההצעה המפורטת והמורכבת הזו.

אנו מעריכים את הצעת הנשיא שמבטיחה את צרכי הביטחון הבסיסיים של ישראל, על ידי נוכחות מתמשכת של צבא ההגנה לישראל בבקעה הירדן, ומכיר בכך שירושלים צריכה להישאר, בירת ישראל הבלתי מחולקת, ומובן כי אזרחים יהודים יהיו מסוגלים לחיות בקהילות שנבנו בארץ של התנ"ך.

נציין כי הצעתו של הנשיא טראמפ זכתה לתמיכת מנהיגי שתי המפלגות הגדולות בישראל. זו עמדת המדיניות ארוכת השנים של האיחוד האורתודוקסי, ועמדתה של מועצת הרבנות באמריקה, כי החלטות בדבר צרכיה ואתגריה הביטחוניים של ישראל אמורות להתקבל על ידי עם ישראל באמצעות ממשלתם הנבחרת באופן דמוקרטי. האיחוד האורתודוקסי ומועצת הרבנות ימשיכו לדבוק בגישה זו כאשר ההנהגה הישראלית, ממשל טראמפ ושותפים נוספים פועלים להעברת תוכנית זו קדימה.

לרוע המזל, ההנהגה הפלסטינית סירבה ללא הרף לשיחות ישירות עם ישראל במשך השנים האחרונות. כעת, על הפלסטינים לוותר על מסלול האלימות, החרמות והפללת ישראל בפורומים הבינלאומיים ולחזור לשיחות שלום עם ישראל.

אנו מתפללים כי אזרחי ישראל וכל האנשים במזרח התיכון יתברכו בשלום וביטחון".

איגוד הרבנים תכנית המאה דונלד טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד