י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שעות של המתנה

המטופלים האונקולוגים סובלים; בית החולים מתעלם ומשרד הבריאות שותק

המטופלים האונקולוגים בבית החולים תל השומר סובלים משעות המתנה ארוכות לתרופות, למרות הבטחת בית החולים כי זמן ההמתנה יהיה קצר באופן משמעותי • בית החולים בחר להתעלם ומשרד הבריאות שותק • "החולים מיואשים, האחיות מיואשות, כולם מיואשים מתלוננים אבל שום פתרון לא נראה באופק"

המטופלים האונקולוגים סובלים; בית החולים מתעלם ומשרד הבריאות שותק
טיפול כימותרפי צילום: pixabay

כמה זמן לוקח לבן אדם לצאת מהבית, לנסוע לבית המרקחת הקרוב, לקנות תרופות ולחזור הביתה? חצי שעה? שעה אם בית המרקחת רחוק ממש ויש שם תורים? ואם בית המרקחת נמצא במרחק של מספר דקות הליכה - כה זמן זה ייקח? ובכן, תלוי איפה אתם נמצאים. כי בבית החולים תל השומר לוקח שש וחצי שעות לתרופות הטיפולים האונקולוגיים להגיע מבית המרקחת לאשפוז היום. כן כן, קראתם נכון. שש וחצי שעות. 

מטופלת אונקלוגית בבית החולים 'שיבא-תל השומר', העלתה אמש (שלישי) פוסט זועם על ההמתנה הארוכה לתרופות בבית החולים.

"6.5 שעות ש-ש ו-ח-צ-י שעות. זה הזמן שלוקח לתרופות של הטיפולים האונקולוגיים בתל השומר להגיע מבית המרקחת שנמצא בבית החולים ועד לאשפוז היום האונקולוגי", פתחה את הפוסט.

"ש-ש ו-ח-צ-י שעות שאנשים חולים צריכים להמתין בסביבת בית החולים רק כדי לקבל טיפול מציל חיים שנמשך חצי שעה-שעה וחצי בסך הכל ושורפים פה ימים ולילות".

"כשהתחלנו טיפול לפני כשנה וחצי", היא מספרת, "נאמר לנו שהתרופה אמורה להגיע עד שעה וחצי גג. מיותר לציין שפעם אחת בכל התקופה הזו לא קרה שהתרופה הגיעה בזמן של פחות מ-4 שעות במקרה הטוב.

החולים מיואשים, האחיות מיואשות, כולם מיואשים מתלוננים אבל שום פתרון לא נראה באופק. ההמתנה המתישה הזו כל כך הרבה שעות, גורמת לא פעם לשבירה נפשית בנוסף על המחלה עצמה, שההתמודדות עמה לא פשוטה".

בהמשך היא פונה אל האשמים במחדל: "סגן השר ליצמן, מנהל בית החולים שיבא תל השומר, מנהל בית המרקחת וכל מי שהדבר תלוי בו - הגיע הזמן שתתעוררו! הזמן והבריאות של החולים גם חשובים!".

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' היא אומרת, כי בשנת 2020 כשהרפואה מתפתחת ומתקדמת ללא הרף, לא יתכן שאנשים חולים וחלשים צריכים לחכות כל כך הרבה שעות לקבל טיפול קצר. המצב הזה נמשך יותר מדי זמן ולמרות תלונות חוזרות ונשנות להנהלת בית החולים שמודעת להתמרמרות של כל הבאים בשערי המחלקה הזאת, עד כה הם טרם נקפו אצבע וטרם ננקט כל צעד לשיפור המצב".

היא הוסיפה כי "הדבר מתסכל במיוחד לאור העובדה שעל פי דיווחים מבתי חולים אחרים ששם זמני ההמתנה קצרים משמעותית".

מהמרכז הרפואי שיבא נמסר: "המרכז הרפואי שיבא מעניק את הטיפול המקצועי הטוב ביותר לכל הפונים אליו. עקב עליה מתמדת במספר הפונים אלינו, אנו עושים כל מאמץ לעמוד בקצב הביקוש תוך הקפדה על איכות ובטיחות הטיפול. אנו מתנצלים על אי הנוחות הזמנית. נמשיך להעניק את הטיפול הטוב ביותר תוך לכל מי שנזקק".

ממשרד הבריאות לא נמסרה תגובה עד לרגע זה. במידה ותתקבל תגובה - נפרסמה במלואה.

 

בית חולים שיבא תל השומר משרד הבריאות אונקולוגיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד