י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ש"ס ויהדות התורה נמנעו

הנציגים החרדים נגד ליברמן: "מפלגת שלגיה ושבעת הגמדים" • צפו

חברי הכנסת החרדים נמנעו מלהשתתף בדיון שנערך היום בוועדת הבחירות המרכזית בסוגיית פסילתה של מפלגת ישראל ביתנו מלהשתתף בבחירות. הם נימקו זאת בטענה כי בכל מקרה בג"צ ידחה את הבקשה • חבר הכנסת ארבל הביא מדבריו הקשים של ח"כ אלכס קושניר • צפו

הנציגים החרדים נגד ליברמן: "מפלגת שלגיה ושבעת הגמדים" • צפו
משה ארבל צילום: נועם ריבקין-פנטון, פלאש 90

ועדת הבחירות המרכזית דנה הערב (רביעי) בפסילת רשימת ישראל ביתנו מלהתמודד לכנסת ה- 23, כאשר מההצבעה נעדרו הנציגים החרדים שהסבירו את ההיעדרות בכך שזה שהם מנצלים את הדיון לתקוף את סיעת ישראל ביתנו במליאה.

חבר הכנסת משה ארבל הביא מדבריו הקשים של אלכס קושניר נגד הציבור החרדי בסרטון ברוסית והוסיף כי "זה לא הספיק, ואז הפציע סרטון של אותו האיש אלכס קושניר שמסית כנגד טהרת וקדושת הבית מצווה שנשות ישראל בכל הדורות מסרו נפש עליה. בגולה, ברוסיה, נשים שברו את הקרח כדי לטבול במקווה".

חבר הכנסת ארבל המשמש כסגן יו"ר הוועדה ונציג ש"ס בוועדה, הודיע כי יחרים את הדיון ונימק זאת: "לצערי הרב אנחנו יודעים מראש שבית המשפט העליון לא יאשר את בקשת הפסילה של הרשימה הזו שגזען כמו קושניר מפאר אותה. אילו היו ברשימה יותר חברים כמו סגן יו"ר הוועדה עודד פורר המצב היה אחרי לגמרי ולכן אנחנו סיעת ש"ס וסיעת יהדות התורה כמחאה, נחרים את ההצבעה ולא ניקח בה חלק. תקוותנו" אמר ארבל, "שהציבור יפשוט על המעשים הללו ביום הבחירות".

נציג דגל התורה בוועדה אברהם וובר, הסביר גם הוא בדיון כי "כידוע דגל התורה מתנגדת לכל פסילה של רשימה ולא ממשתתפת בהצבעות האלה. אני חושב" אמר וובר, "שזה לא לא מקומי כאן, כי מילא בג"צ עושים מה שהם רוצים ולכן לא נשתתף בהצבעה".

וובר תמך בעמדת העותר שביקש לפסול את הרשימה: "התבלטתי את מי פוסלים, אני לא יודע אם זה ישראל ביתנו או מפלגת שלגיה ושבעת הגמדים כי כל פעם שהוא מתהפך כולם מתהפכים אחריו", הוסיף.

לדברי וובר "ראוי לפסול את ליברמן ואת מפלגתו אלא אם כן הוא יחזור בתשובה, הוא מתהפך כל הזמן" אמר וובר ומספר כי "ליברמן הוא איש שעשה איתי את ההסכם בעירית ירושלים ולמחרת שראש העיר שלו נבחר, הוא התהפך ופירק את הממשלה. הכל אצלו אינטרסים אין אצלו אידאולגיה" פסק וובר.

כצפוי, הבקשה לפסילת מפלגת ישראל ביתנו נדחתה לבסוף, והיא תוכל להתמודד לכנסת ה- 23.

משה ארבל אביגדור ליברמן ישראל ביתנו אברהם ובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד