י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הזעם על המהלך המכוער

אמסלם תוקף את מנדלבליט: "היה רץ בשבת להגיש כתב אישום"

"מזל שמנדלבליט לא היה בהכרזת המדינה, אחרת לא היינו כאן היום", זו רק סקיצה מדברים חריפים שאמר היום שר התקשורת מ'הליכוד' נגד היועמ"ש, על כך שמיהר אתמול תוך שעות ספורות ממשיכת בקשת החסינות, להגיש את כתב האישום בעוד נתניהו בשליחות מדינית היסטורית בחו"ל 

אמסלם תוקף את מנדלבליט: "היה רץ בשבת להגיש כתב אישום"
אביחי מנדלבליט/דודי אמסלם צילום: תומר נויברג/דודי אמסלם, פלאש 90

שר התקשורת דודי אמסלם תקף היום (רביעי) בחריפות את החלטת היועמ"ש לממשלה אביחי מנדלבליט להגיש כתב אישום נגד נתניהו בעוד הוא שוהה בוושינגטון לרגל "עסקת המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

בעימות שעסק בשומרי הסף במהלך ועידת איגוד התאגידים העירוניים באילת, אמר השר אמסלם כי "יש כאן צביעות ועזות מצח".

לדבריו, "אביחי מנדלבליט החליט לנהל את המדינה. זה ממש משחקי הכס, מי שולט? פקידים או נבחרי ציבור? מזל שמנדלבליט לא היה בהכרזת המדינה, אחרת לא היינו כאן היום. היה לו דחוף אתמול, בשעה שראש הממשלה נמצא ברגע היסטורי למען המדינה, לרוץ ולהגיש כתב אישום. גם אנשי ציבור הם בני אדם ולכל אחד יש נורמות אישיות. לכל אחד יש חברים וכל אחד מנהל את יחסיו עם חבריו".

"יצרתם תמונת מצב שבאו ביום אחד משאיות ופרקו משאיות של סיגרים. אני חושב שיש כאן מערכת שמנהלת מאבק על ניהול המדינה - מנדלבליט רוצה לנהל את המדינה", הוסיף השר אמסלם.

בהמשך הוא תקף: "תראי מה קרה רק אתמול, ראש הממשלה בוושינגטון נמצא בשליחות מדיניות חשובה לעם ישראל, אנחנו עוד לא מספיקים להגיע לישראל, וכבר אנחנו מתבשרים שמנדלבליט רץ עם הארגזים להגיש כתב אישום. חשבתי לעצמי מזל שזה לא יום שישי, היה מגיע בשבת מצד פיקוח נפש. אין לו טיפת בושה? כבוד? זה ראש הממשלה".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה נזרי הגיב לדברי אמסלם. לדבריו, "נחתתי לפני חצי שעה וישר הגעתי לאולם ואני מגלה שהשר אמסלם עושה תחרות עם המטוס ויוצא נגד המערכת ב-400 קמ"ש. שמעתי זעקות על תפירת תיקים וחשבתי שאם אשתי הייתה פה - היא הייתה אומרת שאני לא יודע לתפור כפתור. האמירות של השר בהקשר זה נגד היועץ והמערכת, בכל הכבוד, מופרכות לחלוטין. אני לא מאלה שחושבים שאצלנו הכול בסדר. כמו כולם, אנו ראויים לביקורת ואנחנו גם צריכים לדעת לקבל אותה באופן אמיתי יותר, לתקן דברים ולחשוב יותר איך מגבירים את אמון הציבור ולא מתבצרים בתחושת צדק תמידית, כי אנחנו לא באמת תמיד צודקים".

נזרי הוסיף, כי "אני אומר לשר אמסלם שאני נמצא במערך הייעוץ המשפטי לממשלה קרוב ל-20 שנה בתפקידים שונים, ובכל תפקידיי עסקתי בכל התיקים הפליליים נגד נבחרי ציבור שהונחו על שולחנם של ארבעה יועצים לממשלה. לא בכל התיקים חשבתי שההחלטה שקיבל היועץ נכונה, אבל אני יכול לומר לך בוודאות, שבכל התיקים הללו לא ראיתי שיקולים פוליטיים או שיקולים לא עניינים. אלו, בכל הכבוד, האשמות לא נכונות".

לדבריו, "אתם באמת חושבים שהיועץ או הפרקליט מחליט אם יש או אין ראיות לפי העמדה הפוליטית? שכחתם שאותו צוות שמוביל עכשיו את תיקי נתניהו הוא זה שהוביל את תיקי אולמרט? האמירות של אמסלם על תפירת תיקים והטלת דופי אישי ביועץ ובמערכת הן גם מופרכות אבל בעיקר מסוכנות מבחינת המסר שמועבר לציבור. יש מקום לטענות וביקורת נגדנו, ואני באמת חושב שלפעמים אנחנו טועים וגם מתנהלים באופן שמזין את הביקורת נגדנו, ואני אומר זאת בבית וגם בחוץ לא אחת, אבל הטענות הללו שאנחנו 'שקרנים', 'מושחתים', 'תופרי תיקים' הן לא טענות כאלו, אלא דברים מופרכים ומסוכנים".

דודי אמסלם אביחי מנדלבליט בקשת החסינות של נתניהו כתב אישום נגד נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד