י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
אוזן קשבת באידיש

חרדית וחסיד: המשטרה חנכה מרכז שירות חרדי בבירה

משטרת ירושלים מנגישה את שירותיה למגזר החרדי וחנכה היום מרכז שירות חרדי ראשון מסוגו בישראל, שיעניק שירותי משטרה למגזר החרדי, כאשר במרכז משרתים כמה שוטרים חרדים, בהם גם חסיד דובר שפת האידיש וחוקרת חרדית • המטרה הינה לעודד את הציבור החרדי לשתף את המשטרה בנושאים שפוגעים בו ובדגש על עבירות פליליות

חרדית וחסיד: המשטרה חנכה מרכז שירות חרדי בבירה
ניצב דורון ידיד בפתיחת מש"ח בירושלים צילום: דוברות המשטרה

המשטרה חנכה היום (רביעי) מרכז שירות חרדי (מש"ח) ראשון מסוגו בארץ, שיעניק שירותי משטרה וקהילה לציבור החרדי בירושלים. במש"ח משרתים מספר שוטרים חרדים, ואחד מהם הוא חסיד דובר אידיש.

מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון ידיד, הגיע למש"ח שהוקם בעקבות תהליך חשיבה ארוך טווח ועבודה מטה מעמיקה שמטרה לחזק את שירותי המשטרה והקשר עם הציבור החרדי וכחלק מהרצון להנגיש שירותי משטרה לכלל האוכלוסיות בתחום המחוז.

במהלך התקופה האחרונה, נעצר חשוד בעבירות חמורות ואסורות כלפי נער, והוגש נגדו כתב אישום - כפי שפורסם ב'בחדרי חרדים'. חקירה זו החלה, בעקבות דיווח שהועבר לשוטר מש"ח שכאמור הבשילה לכתב אישום.

במשטרה מסבירים כי מטרתו המרכזית של המש"ח, הינה לעודד את הציבור החרדי לשתף את המשטרה בנושאים שפוגעים בו ובדגש על עבירות פליליות, שכן הימנעות מפניה למשטרה עלולה לפתח תופעות אסורות שגם החברה החרדית על גווני מוקיעה אותם.

מי שעומד בראש המש"ח, הוא רפ"ק יגאל יעקבוב. במשטרה אומרים כי לאור ניסיונה הרב של המשטרה בטיפול בעבירות בתוך המגזר החרדי, נבנה במשטרה מודל ראשוני וייחודי שמטרתו לעודד את הפניה למשטרה תוך מינימום פגיעה במרקם הקהילות.

מהפרטים שהגיעו ל'בחדרי חרדים' עולה כי בשלב זה ישנם שבעה מש"קים קהילתיים במסגרת המש"ח בהם חמישה מהמגזר הדתי. בנוסף, ישנה חוקרת חרדית ושוטר חסידי דובר אידיש. 

בזמן הקצר שהמרכז קיים, כבר הוגשו תלונות שטופלו ובחלקם אף הוגש כתב אישום שהביא להרחקת חשוד מקרב הקהילה ולולא שיתוך פעולה מלא תוך יישום המודל של המש"ח יתכן שעבירות אלו לא היו מתגלות.

"הצלחותיו של המש"ח הינו יעד מרכזי של המשטרה והיא תפעל בשלל הכלים שברשותה לקדם מטרה זו למען כלל התושבים" אומרים במשטרה.

שוטר חרדי ניצב דורון ידיד מש"ח משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד