י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מזרז את החלת הריבונות בכנסת

אדלשטיין מצטרף ל'ימינה': מתנגד למדינה פלסטינית

יו"ר הכנסת מבקש לזרז את יישום החלת הריבונות ומכריז: "אעביר את החלת הריבונות בכנסת במסלול מהיר" • לדבריו, "השאלה אם אנחנו עדים לרגע היסטורי ומשנה מציאות או לתכנית שתישאר חוברת דפים צבעונית - זו רק החלטה שלנו"

אדלשטיין מצטרף ל'ימינה': מתנגד למדינה פלסטינית
יולי אדלשטיין צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין הבטיח הערב (רביעי) כי הכנסת לא תהווה גורם מעכב או חסם בפני החלת ריבונות ביהודה ושומרון.

בוועידת איגוד התאגידים העירוניים המתקיים במלון הרודס באילת, קיבל אדלשטיין את אות יקיר האיגוד ואמר: "ידידנו הגדול בבית הלבן, הנשיא דונלד טראמפ, הציג יחד עם ראש הממשלה נתניהו תוכנית שמשנה לחלוטין את האופן שבו העולם היה רגיל לדבר ולחשוב על הדרך לשלום".

"אבל", לדבריו "אם התוכנית הזאת תישאר רק חוברת דפים צבעונית, או תהפוך לאירוע היסטורי ומשנה מציאות – זו אך ורק החלטה שלנו. אסור שנפספס את ההזדמנות!".

"לכן אני אומר כאן לראש הממשלה: אם תחזור מוושינגטון, ותבקש לכנס את מליאת הכנסת כדי לנצל את הנכונות ההיסטורית של הממשל בארצות הברית ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – אני אכנס את המליאה מיד!"

אדלשטיין הוסיף ואמר, "לא משנה מה תהיה הביקורת, לא משנה אם יהיו התקפות חריפות, הדבר הנכון ייעשה. אני בטוח שבסיטואציה כל כך נדירה וכל כך חד-פעמית שאנחנו נמצאים בה, כל המפלגות הציוניות יתעלו על עצמן, ישימו את טובת המדינה לנגד עיניהן ולא יכשילו אותה בגלל אינטרסים פוליטיים רגעיים. כדי שנוכל, סוף סוף, להצביע בכנסת על החלת הריבונות – ולאשר אותה ברוב גדול".

עם זאת, אדלשטיין הדגיש כי הגם שאינו מאמין שהפלסטינים יעמדו בתנאים הנדרשים מהם להקמת מדינה, הוא מתנגד בכל תוקף להקמת מדינה פלסטינית, לחלוקת ירושלים ולהקפאת בניה.

במהלך הערב העניקו יו"ר מרכז השלטון המקומי חיים ביבס ויו"ר איגוד התאגידים העירונייים יצחק בורבא את אות יקיר איגוד התאגידים העירוניים ליו"ר הכנסת חה"כ אדלשטיין.

יצחק בורבא אמר בוועידה: "על הוועידות הללו אנו עובדים שנה שלמה. זאת כדי לרגש אתכם, כדי שיהיה לכם נעים וכדי שתחוו חוויות חדשות ומלמדות. הערב התכנסנו כדי לכבד את יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין - איש מיוחד. בעל אישיות מיוחדת שיודעת לתת מקום לכל הקולות. מאחל לך שתגיע הכי רחוק!".

חיים ביבס, יו"ר השלטון המקומי הוסיף: "וועידה גדולה ומוצלחת, משמעותית ומקצועית. העם רוצה ממשלה מתפקדת ורחבה ויודע שיו"ר הכנסת פועל למען זה. משהו מאוחד, גדול ורחב. שנה שלמה אנו סוחבים את האלונקה כזרוע הביצועית של הממשלה. קוראים לך לחזור ולהחזיר את השפיות לפקידים ולפוליטיקאים!".

יולי אדלשטיין מליאת הכנסת תכנית המאה מדינה פלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד