י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שבאבניק? אל תבוא לכותל!

מידי ערב ט' באב מגיעים לכותל אלפי נערי שוליים, הגורמים לזילות המקום. לרב הכותל נמאס מהתופעה, והוא הקים 'משמרת צניעות': "מי שלא יתנהג כיאות, יפונה מהכותל!"

קינות בכותל. צילמים: אהרן גץ
קינות בכותל. צילמים: אהרן גץ

אחד הבעיות המרכזיות שמטרידות את אנשי הכותל המערבי, מדי תשעה באב, היא בעיית הצניעות ברחבת הכותל. מדי שנה מגיעים נערים, ביניהם "נוער שוליים", ויוצרים 'ערבובייה' של בנים ובנות יחדיו.

השנה החליטו בהנהלת הכותל לשים סוף לתופעה. בתוכנית הבוקר 'חדשות לבקרים', בהנחיית גלעד כהן, ברדיו 'קול ברמה' גילה הרב שמואל רבינוביץ', רב הכותל והמקומות הקדושים, כי השנה יוצבו סדרנים שימנעו את המפגש בין בנים ובנות ברחבת הכותל.

"עד היום הייתה תחושה שאין מה לעשות מול הדבר הזה, ישנה תופעה קשה וחמורה שבאים 'שבאב', אנשי שוליים, המגיעים לנצל את הרגעים המיוחדים האלה, שהדמעות של כולנו משתלבים ביחד על חורבן בית המקדש, ועושים דברים שלא יעשו. השנה החלטנו שאין דבר כזה 'אין מה לעשות'. לקחנו עשרות מאבטחים, ללא גוזמא, שלא יתנו לשבת במעורב, לחגוג ולעשות חגיגות ביום הקדוש הזה. ברחבה העליונה תוצב מחיצה, יהיה צד גברים וצד נשים".

תשעה באב, בכותלצילום: תשעה באב, בכותל
תשעה באב, בכותל



הרב רבינוביץ נמנע מלכנות את הסדרנים כ'משמרת צניעות', אך סיפר כי הסדרנים יבקשו לשמור על הפרדה כ"בקשה סמכותית" ולדבריו "מי שלא ינהג כך יצטרך להתפנות מרחבת הכותל המערבי".

הרב הוסיף: "במידה והדבר יגיע למצב של עימות עם סדרנים - שוטרים יתערבו. זה לא ראוי להפוך את הכותל המערבי למקום מפגש ביום המיוחד הזה של חורבן המקדש. מי שרוצה, לא ברחבת הכותל המערבי. אנשים צריכים לכבד. לא צריך להגיע לעימותים, כל אחד צריך להבין כל אחד פנימה ובטוח שכך זה יהיה".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד