ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ביתי הוא מבצרי • מה מעניק ביטוח הדירה?

מחקר שנערך לאחרונה גילה כי אזרחי ישראל מחשיבים את הנכס והרכוש שלהם כדבר החשוב להם ביותר. כיצד ניתן לשמור עליו מהם הסיכונים ומה מעניק בעצם ביטוח הדירה?

ביתי הוא מבצרי • מה מעניק ביטוח הדירה?
מנח זרקא

מהו ניהול סיכונים משפחתי, מהי מעורבות הפיקוח על הביטוח ומהם הסיכונים המבוטחים בפוליסה התקנית? על כל השאלות הללו ננסה לענות בכתבה הבאה, אבל לפני כן, חשוב להבין על מה אנו מדברים כאשר אנו אומרים ביטוח דירה ומה בעצם המשמעות לכך. בסקר שנערך לא מזמן נמצא כי אזרחי ישראל שמים במקום הראשון בסולם הערכים שלהם את הרכוש ואת הדירה בבעלותם כדבר החשוב ביותר. ועל כן, יש לשמור עליהם מפני כל פגיעה שח"ו עלולה לבוא.

בעת רכישת ביטוח דירה ישנו מונח שחשוב שנכיר שנקרא: ניהול סיכונים משפחתי. פירוש המושג הזה הינו כיצד על המשפחה שלך לבחור את הדרך על מנת למנוע עד כמה שניתן נזקים ואסונות שעלולים לקרות לנכס ולרכוש שלנו כגון: שריפה, נזקי טבע, פריצה, ואף פציעות שיקרו ח"ו לבני המשפחה, לאורחים בביתכם ולצד שלישי. כיצד ניתן למנוע את הנזקים הללו ומהי ההוצאה הכספית הכרוכה בכך? לצורך כך, הדרך המקובלת לניהול סיכונים משפחתי היא להעביר למעשה את הסיכון לחברת ביטוח, לרכוש ביטוח דירה מתאים ובדרך זו להיות מכוסים או להקטין את הנטל הכספי שייפול על המשפחה במקרים שהזכרנו .

ביטוח דירה הינו הביטוח השכיח ביותר שקיים. רוב בעלי הדירות בישראל רוכשים כיום ביטוח דירה ולכן, אדם הנושא במשרה שנקראת "המפקח על הביטוח" מטעם המדינה קבע פוליסה אחידה ותקנית המחייבת את חברות הביטוח. מדובר בחוק לפי חוקי מדינת ישראל ולמעשה, חברות הביטוח לא יכולה לשווק פוליסה שהיא מצומצמת יותר מהנוסח התקני שקבע המפקח. כמובן שניתן להרחיב, אבל המינימום הוא המינימום שנקבע על ידי המפקח.

כאשר אנו מדברים על הסיכונים המבוטחים בפוליסה התקנית אנו מדברים על מקרים כגון: שריפות, ונזק מעשן, פגיעת ברק, התפוצצות או התלקחות, נזקי מזק אויר כגון: גשם, שלג וברד, נפילת כלי טייס או חפצים מכלי טייס, התנגשות כלי רכב בדירה, שיטפון או הצפה, פגיעות מרעידות אדמה, פריצה לדירה וכתוצאה מכך גניבה ונזק בזדון וכן התבקעות צינורות בדירה. במקרים של רעידת אדמה ופריצה - המבוטח יכול להחליט על דעת עצמו שאין הוא מעוניין בביטוח זה.

בנוסף למה שקבע המפקח על הביטוח, באפשרות המבוטח להרחיב את פוליסת הביטוח מעבר לפוליסה התקנית גם לתחומים הבאים: כיסוי לתכשיטים ודברי ערך , כיסוי לערך הקרקע, ביטוח תאונות אישיות וכיסוי לדברי ערך בכל העולם.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח דירה כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח דירה מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד