י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
יעלון VS לפיד

תכנית המאה: מחלוקת בצמרת 'כחול לבן'

היחסים בין יעלון לאנשי 'יש עתיד' שוב עולים על שרטון, כאשר על פי הדיווח ב'ערוץ 13', יעלון גער בישיבת הסיעה באנשי 'יש עתיד' ואמר להם: "אל תגידו שאפשר להביא שלום בהסכם. זה חלום, זו הזיה. הפלסטינים סרבני שלום כמעט מאה שנים"

תכנית המאה: מחלוקת בצמרת 'כחול לבן'
בוגי יעלון/יאיר לפיד צילום: נועם ריבקין-פנטון/הדס פרוש, פלאש 90

הצגת 'תכנית המאה' בבית הלבן, מולידה חילוקי דעות בצמרת 'כחול לבן', כאשר בין מרכיבי המפלגה מתגלעים וויכוחים באשר להיתכנות יישום התכנית שהציג נשיא ארה"ב דונלד טראמפ.

על פי הדיווח של הכתב הפוליטי ספי עובדיה ב'ערוץ 13', ח"כ משה בוגי יעלון מקום 3 ברשימת 'כחול לבן' וממנהיגיה, הטיח בישיבת הסיעה בעיקר כלפי פלג 'יש עתיד': "אל תגידו שאפשר להביא שלום בהסכם. זה חלום, זו הזיה. הפלסטינים סרבני שלום כמעט מאה שנים. תוכנית טראמפ הכי קרובה למצע כחול לבן", אבל עם זאת טוען יעלון "אי אפשר ואסור לדבר על מדינה אלא על אוטונומיה בלבד".

בנאום שנשא אמש (רביעי) יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בכנס INSS, אמר כי "תוכנית השלום משקפת נאמנה את עקרונות היסוד הכתובים במצע כחול לבן" ועל כן "בשבוע הבא אביא לאישור הכנסת את תוכניתו המלאה של הנשיא טראמפ כפי שפורסמה".

גנץ מנסה בכך לאתגר את הימין ובעיקר את 'הליכוד' והעומד בראשו, האם יתמכו בתוכנית ככתבה וכלשונה, כאשר בבית הלבן יעקבו בדריכות לראות מי ומי התומכים ומי המתחמקים.

גם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין מ'הליכוד' הכריז אמש: "אני אומר כאן לראש הממשלה: אם תחזור מוושינגטון, ותבקש לכנס את מליאת הכנסת כדי לנצל את הנכונות ההיסטורית של הממשל בארצות הברית ולהחיל את הריבונות הישראלית ביהודה ושומרון – אני אכנס את המליאה מיד!".

אדלשטיין הוסיף ואמר, "לא משנה מה תהיה הביקורת, לא משנה אם יהיו התקפות חריפות, הדבר הנכון ייעשה. אני בטוח שבסיטואציה כל כך נדירה וכל כך חד-פעמית שאנחנו נמצאים בה, כל המפלגות הציוניות יתעלו על עצמן, ישימו את טובת המדינה לנגד עיניהן ולא יכשילו אותה בגלל אינטרסים פוליטיים רגעיים. כדי שנוכל, סוף סוף, להצביע בכנסת על החלת הריבונות – ולאשר אותה ברוב גדול".

עם זאת, אדלשטיין הדגיש כי הגם שאינו מאמין שהפלסטינים יעמדו בתנאים הנדרשים מהם להקמת מדינה, הוא מתנגד בכל תוקף להקמת מדינה פלסטינית, לחלוקת ירושלים ולהקפאת בניה.

משה בוגי יעלון יאיר לפיד יש עתיד מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד