א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

לשמור עליו כמו על תכשיט

ביטוח תכשיטים אישיים - מה זה אומר בעצם? מהן האפשרויות לביטוח תכשיטים, מה נכלל כתכשיט ומה תיתן חברת הביטוח בתמורה? הכל בכתבה שלפניכם

לשמור עליו כמו על תכשיט

יש אנשים שמוציאים אלפי שקלים על שרשרת זהב, טבעת מהודרת, עגילי יהלום, שעון משובץ פנינים ועוד. כשאתה מגלה יום אחד שהתכשיט נגנב ממך בעקבות פריצה לבית ח"ו - עוגמת הנפש עלולה להיות גדולה. לכן חברות הביטוח מציגות את ביטוח התכשיטים. בפוליסה התיקנית, הדרך המקובלת לביטוח תכשיטים היא הכללתם כחלק מביטוח הדירה כשהתכשיטים מהווים חלק מתכולת הדירה. אולם, במקרה כזה, הכיסוי הבסיסי המינימלי הנדרש על פי חוק הינו כיסוי עד לתקרה של 10% מסכום ביטוח התכולה. חסרון נוסף הוא בכך שהכיסוי מוגבל לנזק שיגרם בתוך הדירה כתוצאה משריפה, פריצה, גניבה ועוד.

חשוב לדעת כי עריכת ביטוח כזה עלול להביא את המבוטח למצב שאם נגנבו לו תכשיטים בסכום גבוה הוא ישופה באופן חלקי בלבד. ומה יקרה אילו התכשיט נגנב מחוץ לבית תוך כדי שהוא ענוד? הרי שאז לא יהיה המבוטח לקבל פיצוי. לכן, מאפשרות חברות הביטוח להרחיב את הכיסוי לביטוח שנקרא: ביטוח כל הסיכונים לתכשיטים. להבדיל מהכיסוי הרגיל, כאן ישנה אפשרות לבטח את התכשיטים בפני כל אובדן או נזק פיזי וכן בפני תאונה או כל מקרה אחר בלתי צפוי.

המבוטח יכול לבטח את תכשיטיו בסכומים גבוהים הרבה יותר מ-10% משווי התכולה. איך ניתן לעשות זאת? פשוט מאוד: כל מה שצריך זה לערוך רשימה של כל אוסף התכשיטים ותיאורם. ערכם של התכשיטים ייקבע על ידי תכשיטן מקצועי שייקבע את שווי התכשיטים. חשוב לדעת כי כיסוי זה מצריך פרמיה נוספת שהיא גבוהה יותר וכן שהכסוי הוא על בסיס "כל הסיכונים". כידוע, התכשיטים נחשבים כמבוקשים מאוד לגנבים. הדבר הראשון שפורצים לדירה מחפשים הוא מגירת התכשיטים. לכן, במידה ששווי התכשיטים גבוה במיוחד, ייתכן שיידרש המבוטח להתקין מערכת אזעקה ובנוסף לטמון את התכשיטים בכספת ביתית.

הכיסוי לגניבה או אובדן התכשיט הוא בכל מקום בישראל. אם אתה טס לחו"ל לתקופה קצה או לטיול, ניתן להרחיב את הכיסוי לכל העולם. חשוב לדעת מראש: כיסוי זה כפוף לסייגים כגון: גניבה מכלי רכב ללא השגחה, שריטות או בלאי, נזק לאבנים בלתי משובצות ועוד.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח דירה כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח דירה מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד