י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קרב הקרדיט הנצחי

הטבלה מוכיחה: תקציב הישיבות נמצא בשפל

הקרב על הקרדיט: אנשי הכספים של הציבור החרדי חוזרים על קרב הקרדיטים הנצחי בין יו"ר וועדת הכספים מ'דגל' ולסגן שר האוצר מש"ס • לשכת גפני: "התקציב עבר" • סגן השר כהן: "האמת היא גם אופציה"

הטבלה מוכיחה: תקציב הישיבות נמצא בשפל
גפני וכהן צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

לאחר שהושג פתרון חלקי בלבד עבור תקציב הישיבות ובעקבותיו הקיצוץ לא יורגש בשלושת החודשים הקרובים - אנשי הכספים של הציבור החרדי חוזרים על קרב הקרדיטים הנצחי בין יו"ר וועדת הכספים מ'דגל' ולסגן שר האוצר מש"ס, יצחק כהן.

בלשכת יושב ראש וועדת הכספים חבר הכנסת משה גפני מיהרו לשגר הודעה ביום שלישי השבוע בה נאמר כי, "תקציב הישיבות והכוללים עבר הערב בס"ד. מוסדות התורה יוכלו לראות את התקציב בחשבונות הבנק ביום חמישי".

בלשכתו של יושב ראש וועדת הכספים התגאו, "חרף דרישתו של הרב גפני להשלמת הסכום עד לגובה המקסימלי, על מנת שלא לעכב את התקציב הוחלט על העברת התקציב כאשר במקביל תימשך הפעילות להגדלתו".

מנגד, סגן שר האוצר יצחק כהן התראיין אמש ברדיו קול ברמה ואמר, "תקציב הישיבות עבר עם קיצוץ קל של 20%. אני לא רוצה להרחיב בנושא, אבל גם על זה יש הוראה של החשב הכללי לקצץ. בעבר הסכים של-1/12 כי אין תוספות קואליציוניות". כהן התחייב לפעול להחזרת התקציב רטרואקטיבית לאחר הרכבת הממשלה.

בדבריו עקץ כהן את יושב ראש ועדת הכספים על ההודעה שפרסם ואמר, "כל הכבוד לגפני על ההודעה בנושא. אין לי ספק שיש להם הומור". ואז פנה סגן השר כהן לשדר המהדורה, "תגיד להם שהאמת היא גם אופציה לפעמים".

בתוך כך, לידי 'בחדרי חרדים' הגיע מסמך שהכינו באיגוד הישיבות בו מוכח כי תקציב הישיבות נמצא בשפל של ממש ורחוק בשקלים בודדים מהזמן בו זעקו על גזירות לפיד בין שנת 2013 לשנת 2015.

נתונים שלא מתכתבים עם המציאות. מסמך הנתונים

על פי הטבלה, תקציב הישיבות עמד בשיא הזמנים בשנת 2012 על סך של 859 ש"ח לאברך ו-447 ש"ח לבחור. בשיא גזירות לפיד בשנת 2014 עמד התקציב על סך 444.7 לאברך ו- 245.4 לבחור.

לאחר חזרת החרדים לממשלה בשנת 2016 הצליחו לשחזר את התקציב כמעט כפי שהיה בשנת 2012 עם הפרש קטן לטובת האברכים, אלא שמאז החלה מגמת ירידה קלה בכל חודש, כך שבסוף שנת 2019 עמד התקציב על 764.3 לאברך ו- 424.6. לבחור ישיבה.

למרות הפעילות והקרב על הקרדיט, התקציב שעבר הבוקר (חמישי) למנהלי הישיבות עומד על 558 לאברך ו-310 לבחור ישיבה, פער זעיר בהחלט לעומת שפל התקציב שהיה בתקופת גזירות לפיד, שהוציא כמיליון חרדים להפגנה ענקית במרכז העיר ירושלים.

תקציב הישיבות משה גפני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד