י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
קליל ומהיר

ספרינג רול- דפי אורז עם ירקות וחזה עוף

מנה מעולה לארוחת צהרים או ערב, קלה ומהירת הכנה. היא ללא גלוטן, דרך מצוינת להוסיף ירקות לתפריט שלכם, וגם גיוון מרענן במטבח.

ספרינג רול- דפי אורז עם ירקות וחזה עוף
חזה עוף וירקות בדפי אורז צילום: מאיה הבלין

דפי אורז, מוצר שגיליתי לפני כמה חודשים, וכל כך אהבתי. מדובר בדפים שקופים שעשויים מאורז, הם ללא גלוטן, בריאים ומשביעים וכשמרטיבים אותם הם מתרככים ואפשר לגלגל אותם ולהשתמש בהם כמו טורטייה.

מתכונים עם דפי אורז הם בדרך כלל עם ירקות כמו גזר, סלק וכרוב עם עשבי תיבול טריים בתוספת למנת חלבון כלשהי. אני מביאה היום את גרסת הירוקים שלי. כל כך טעים ומשביע, שאני מוכנה לאכול את המנה הזו כל יום לארוחת צהרים.

 

חומרים:

3 דפי אורז גדולים

3 עלי חסה

1מלפפון פרוס דק

2 מלפפונים חמוצים פרוסים דק

חצי חופן פטרוזיליה קצוצה (לא דק מידי)

חצי חופן עלי בזיליקום חתוכים גס

חזה עוף מוכן איך שאתם אוהבים חתוך לפרוסות דקות

לזילוף מעל: רוטב סויה איכותי.

 

הכנה:

מרטיבים דף אורז תחת הברז כמה שניות מכל צד עד שהוא הופך שקוף ומעט מתרכך. שימו לב, לא להרטיב זמן ארוך מידי, שלא יתרכך לגמרי. אחרי שתניחו אותו על הצלחת הוא ממשיך להתרכך, ולא כדאי שיהיה רך יותר מידי שכבר אי אפשר לעבוד איתו.

מניחים על צלחת שטוחה ומסדרים בשכבות ירקות ומעליהם את העוף, בקצה הקרוב אליכם של דף האורז. ושימו לב לא להגיע עד לקצוות החיצוניים כדי שהירקות לא יפלו החוצה בזמן הגלגול.

מקפלים פנימה את הקצוות ומתחילים לגלגל תוך כדי משיכה והידוק, ע"מ שהרול יצא יציב ויפה. (וגם אם לא הצלחתם לגלגל כמו שצריך, זה ממש לא משנה, זה רק פחות פוטוגני)

חוזרים ועושים אותו דבר עם שאר הדפים.

חותכים במרכז באלכסון, אפשר לזלף מעל קצת סויה או לשים בקערית בצד ולטבול.

ארוחת צהריים ללא גלוטן דפי אורז

 

מעוניינים לשתף אותנו במתכונים שלכם? שלחו אלינו לוואטסאפ 0583288642 או למייל [email protected] ואולי נעלה גם את המתכון שלכם.

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!