י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בדרך הביתה

נעמה יששכר עלתה למטוס עם רה"מ נתניהו

לפני שעה קלה נפגשה הצעירה הישראלית נעמה יששכר עם ראש הממשלה נתניהו לאחר שהאחרון נועד עם הנשיא פוטין • בחדרי חרדים עם הסיפור המלא

נעמה יששכר עלתה למטוס עם רה"מ נתניהו
נתניהו מקבל את נעמה יששכר צילום: באדיבות המצלם

לפני שעה קלה (חמישי) נפגשה הצעירה הישראלית נעמה יששכר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בנמל התעופה במוסקבה, יחד עם אמה יפה. יששכר שוחררה הבוקר מבית הכלא ברוסיה אחרי כעשרה חודשי מאסר. 

הפגישה של רה"מ עם משפחת יששכר התקיימה זמן קצר לאחר פגישת ראש הממשלה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. בדקות אלו עושה נעמה את דרכה חזור לישראל במטוסו של ראש הממשלה.

כאמור, מוקדם יותר נועד ראש הממשלה בנימין נתניהו במוסקבה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בקרמלין.

רה"מ אמר בפתח הפגישה: "אדוני הנשיא, כל הביקורים שלנו והשיחות שלנו חשובים. הביקור הזה מסמל חימום עוד יותר גדול של היחסים בינינו. בשם כל עם ישראל על ההחלטה המהירה שלך לתת חנינה לנעמה יששכר. זה דבר שמרגש את כולנו והתודה שלנו ניתנת מכל אזרחי ישראל, מכל הלב". 

פוטין הסביר כי פגישתו בשבוע שעבר עם יפה יששכר הייתה הטריגר בקבלת החלטתו לחון את נעמה יששכר. "החלטתי לתת לה חנינה וזה הרבה בזכות המפגש עם אימא שלה", אמר הנשיא. "אבל צריך לזכור שגם מצאו אצלה סמים בתיק. אני מאחל כל טוב לה ולבני משפחתה".

עוד הוסיף רה"מ, כי "ראשית, אני רוצה לברך אותך על הדברים ההיסטוריים שאמרת בביקור החשוב שלך בארץ. כולנו נזכור את הנאום המרגש שלך בטקס הסרת הלוט מהאנדרטה של גיבורי לנינגרד. דיברת על המשפחה שלך, על הסבל האישי שלכם וגם על הקורבן העצום של העם הרוסי במלחמה נגד הנאצים. אחר כך נשאת עוד נאום מרגש רב משמעות ביד ושם בטקס לציון 75 שנים לשחרור אושוויץ. אלה דברים שייזכרו.

"אדוני הנשיא אתה בעצם המנהיג הראשון שאני משוחח איתו אחרי ביקורי בוושינגטון על תכנית המאה של הנשיא טראמפ. אני חושב שנוצרה פה הזדמנות חדשה ואולי ייחודית, והייתי רוצה לשוחח איתך ולשמוע כמובן את התובנות שלך ולראות כיצד אנו יכולים לשלב את כל הכוחות למען הביטחון והשלום".

לסיום אמר רה"מ, "בכל מקרה אני חייב לומר שהיחסים בין רוסיה לישראל הם האיתנים, החזקים והטובים ביותר שהיו אי פעם. אני רוצה להודות לך אדוני הנשיא על ההובלה האישית והמנהיגות שלך גם בעניין הזה כמו בעניינים אחרים".

שליח חב"ד ברוסיה הרב שייע דייטש, מנהל מרכז 'שערי חסד' והאיש שליווה את נעמה יששכר עוד הרבה לפני שאור הזרקורים האיר על הפרשה, התראיין מוקדם יותר הבוקר לחדשות 'כאן' וסיפר על הרגעים הקשים ועל ההקרבה של האם, יפה יששכר, למען בתה.

"זה היום עשה ה' נגילה ונשמחה בו", אמר השליח והוסיף, "אני רוצה להגיד שיפה היא סמל ודוגמה לאם הבנים השמחה". הרב דייטש נשאל האם הוא ליווה את נעמה לאורך כל הדרך. בשלב הזה התערבה אמה של נעמה, יפה, ואמרה כשדמעות בעיניה: הוא היה האדם הראשון שליווה אותה לאורך כל הדרך".

נעמה יששכר בנימין נתניהו פוטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד