י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
החסיד שעשה היסטוריה

מרגש: לא תאמינו שבמדינה הזו הוא התחיל את הדף היומי

הבחור החסידי שלומי זייאנץ שביקר באופן מפתיע במעון הסעודי של הבלוגר הנודע מוחמד סעוד, מדבר עם בחדרי חרדים ומספר כי החל ללמוד את הדף היומי במדינה המוסלמית ולמעשה, עשה היסטוריה • "כשהתחיל דף היומי לפני מספר שבועות, קיבלתי השראה להתחיל ללמוד דף היומי עם כל הקושי שבדבר להתחייב לעצמי בגלל אופן העבודה שלי שכרוכה בטיסות וכו'"

מרגש: לא תאמינו שבמדינה הזו הוא התחיל את הדף היומי
שלומי זייאנץ בסעודיה צילום: באדיבות המצלם

שלומי זייאנץ, הבחור החסידי שביקר בסעודיה, סיפר ל"בחדרי חרדים" על כך שהוא היה לראשון שלמד את הדף היומי בסעודיה בזמן ביקור בביתו של ידידינו משכבר הימים מוחמד סעוד.

"מאד קשה לי ללמוד גמרא" הוא מספר ל'בחדרי חרדים', "קשה לי להבין, לא תמיד הספקתי ללמוד, אבל כשהתחיל דף היומי לפני מספר שבועות, קיבלתי השראה להתחיל ללמוד דף היומי עם כל הקושי שבדבר להתחייב לעצמי בגלל אופן העבודה שלי שכרוכה בטיסות וכו' ולכן אני לפעמים פיספסתי" הוא מתוודה ואומר כי בשל כך "החלטתי שהפעם אני אצליח, דיברתי עם כמה חברים שיעזרו לי לא לשכוח, אז עשינו קבוצה בוואטסאפ של הדף היומי ככה לא נשכח".

שלומי מציין כי בעבר היו ימים שהוא לא למד כלום בגלל טרדות העבודה, וזה מאד אכזב אותו, "התביישתי מעצמי, ולכן החלטתי הפעם לא לוותר לעצמי וללמוד כל יום".

"ביום הראשון כשהדף היומי התחיל, הייתי על טיסה מתל אביב לטורקיה כדי להגיע למדינות המפרץ ומשם לסעודיה, למדתי את הדף הראשון במטוס לכיוון טורקיה, בגלל שאני טס הרבה ומאד קשה, עדיין החלטתי ללכת על זה בכל הכוח, לפעמים אני מקבל בהתראה קצרה ממקום העבודה שלי, מגזין "עמי" להגיע למקום מסוים בעולם לצורך כתבה, אין לי סדר יום רגיל".

"מאז שהתחלתי ללמוד דף היומי, הדברים אצלי הסתדרו הרבה יותר טוב מתמיד, בחיים האישיים שלי, וגם בעבודה שלי, אני ממליץ לכולם עם כל הקושי ללמוד דף יומי, ולקבוע עיתים לתורה".

"אני לא יודע אם מישהו למד דף היומי בסעודיה לפני, אבל בוודאי אני הראשון שתיעדתי את זה".

הרב מוטה פראנק משפיע מברסלב אמר לשלומי כשהוא שוחח איתו בשיחה אישית. כי "אם אתה רוצה להיות בטוח בנסיעות שלך בעולם, אתה חייב ללמוד קצת חסידות ותורת רבי נחמן". שלומי מציין כי בכל עיר בעולם שהוא היה הוא למד מליקוטי מהר"ן ואמר תיקון הכללי, והוא מנסה גם ללמוד מתורת רבי נחמן. והרגיש שזה השמירה שלו.

שלומי זייאנץ עם המשפיע הרב מוטה פראנק

סעודיה דף היומי מוחמד סעוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד