י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
פרסום ראשון

הקרב בפ"ת: מכבש לחצים לפרישת הגר"י רוזנבאום והמכתב המפתיע

לאחר שקיבל את ברכתו של הגר"ח קנייבסקי, פורסם הבוקר מכתבם של גדולי ישראל • עסקני דגל פ"ת מפעילים מכבש לחצים לפרישת הגר"י רוזנבאום • הגר"י רוזנבאום פרסם את התייחסותו לנושא • העירייה: ממשיכים כרגיל - ההרשמה בשיאה • 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים

הקרב בפ"ת: מכבש לחצים לפרישת הגר"י רוזנבאום והמכתב המפתיע
הגר"י רוזנבאום במעונו של הגר"ח קנייבסקי צילום: באדיבות המצלם

לאחר שנחשף ב'בחדרי חרדים' המאבק הפוליטי נגד פתיחת רשת הגנים העירונית בפ"ת, ואישורו וברכתו של הגר"ח קנייבסקי לגאון רבי יקותיאל רוזנבאום, מחשובי רבני העיר פתח תקווה, שעומד בראשות רשת הגנים העירונית, המאבק של עסקני דגל בעיר עלה שלב.

'בחדרי חרדים' חושף: לאחר שכזכור הועלו טענות שקריות מצידם של עסקני דגל בפתח תקווה כי רשת הגנים העירונית הינה ממ"ח שנאסר ע"י כל גדולי ישראל, וזאת כחלק ממאבקם נגד ראש העיר רמי גרינברג, הגיעה אמש ברכתו והוראתו של הגר"ח קנייבסקי, וטרפה בפניהם את הקלפים.

אך העסקנים לא אמרו נואש. הללו עלו למעונם של גדולי התורה מרנן ורבנן הגר"ח קנייבסקי ומרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין, והביעו בפניהם את החשש כי בערים אחרות, בהם לא יעמוד ראש עיר שניתן לסמוך עליו - שיעמיד דמות מרבני העיר שתפקח רוחנית על הגנים, גם שם יקימו גנים עירוניים לציבור החרדי אך ללא פיקוח.

גדולי התורה שמעו את החשש ופרסמו מכתב שהתפרסם הבוקר בבטאון 'דגל התורה'. במכתב כתבו הרבנים: "פשוט שגנים העומדים בבעלות ובניהול אנשים ומוסדות של כאלו שאינם מחנכים בביתם לתורה ויראת שמים, אינם מתאימים כלל לציבור שומרי תורה ומצוות, ותמהנו איך יעלה על הדעת להפקיד בידיהם את נשמות ילדינו, ואכן בס"ד עד היום לא הייתה כזאת בגני הילדים וחלילה מלשנות בזה".

כאמור, העולה מתוכן ורוח מכתבם של מרנן ורבנן, כי הדבר אינו נוגע כלל לפתח תקווה, שם הועמד בראשות הגנים אחד מגדולי וחשובי רבני העיר, שכפי שנחשף בבחדרי חרדים, אף קיבל את ברכתו והוראתו של הגר"ח קנייבסקי "שיהיה לך סיעתא דשמיא", ו"ברכה והצלחה".

אלא שמאז פרסום המכתב, מופעלים לחצים כבירים מצידם של עסקני דגל בעיר על הגר"י רוזנבאום, שיודיע על פרישתו מראשות רשת הגנים העירונית. כשלדבריהם, המכתב מחייב אותו לפרוש ומחייב את סגירת רשת הגנים העירונית, בשעה שהלה מחזיק כאמור בברכתו והוראתו של הגר"ח קנייבסקי.

'בחדרי חרדים' חושף בפרסום ראשון, את מכתבו של הגר"י רוזנבאום בו הוא קורא לציבור להישמע להוראות גדולי ישראל.

תוכן המכתב כפי שנחשף כעת ב'בחדרי חרדים' אומר כך: "לידידי אחי ורעי בני העיר פתח – תקוה ת"ו שלום וברכה. הובא לפניי מכתבם של גדולי ומאורי הדור שליט"א שלאורם אנו הולכים ומימהם אנו שותים לאורך ימים ושנים טובות. ופשוט וברור שעלינו לשמוע לדבריהם שהם דברי אלוקים חיים. בהזדמנות זו הנני להודות למכובדי ראש העיר מר רמי גרינברג הי"ו ולרבים מתושבי העיר שנתנו בי את אימונם. הנני לברך את ראש העיר הנכבד שיזכה להמשיך בפעליו הכבירים לטובת כל תושבי עירנו מתוך סיעתא דשמיא עד בלי די. בברכה נאמנה עבד לעבדי ה', יקותיאל רוזנבאום".

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי ההרשמה לרשת גני הילדים העירונית המשיכה גם הבוקר, וכי מעל ל-200 הורים כבר רשמו את ילדיהם לגנים, נכון לשעה זו.

גורם בעיריית פתח תקווה אמר ל'בחדרי חרדים', כי "פתיחת רשת הגנים העירונית נועדה לענות על דרישת הציבור שמאס בהתנהלות רשת הגנים העסקית שלא נתנה מענה ראוי ובסיסי להורי הילדים, וכפי שראש העיר הבהיר במכתבו, שלא תהיה כל התערבות בתכנים הפדגוגיים".

הגורם הוסיף: "בעירייה ממשיכים לעבוד כרגיל ובמלוא הקיטור מול הדרישה הציבורית לרשת הגנים העירונית, וההרשמה נמשכת בשיאה".

עוד אמרו בעירייה: צר לנו שדגל התורה המקומית הפכה את הציבור וצרכיו לכלי מלחמתי במאבקיה הפוליטיים מול ראש העיר, הגיע הזמן שכנציגי ציבור הם יעמדו קודם לימין הציבור ודרישותיו. אנחנו רואים כיצד הציבור מאבד בהם את אמונו, וחבל".

גורם אחר בעירייה אמר ל'בחדרי' כי אם יכריחו את הגר”י רוזנבאום לפרוש, ויקחו את מכתבו למקום של פרישה, הרי שעסקני דגל אולי ינצחו את הקרב, אך הם יפסידו במלחמה, כי המרמור הציבורי נגדם רק יגדל ויילך.

כזכור, אמש נחשפו ב'בחדרי' התכתבויות ווצאפ בין תושבי העיר שתקפו בחריפות את העסקן הדגלאי שמואל טירר על כך שדיבר סרה בגר"י רוזנבאום והמשיך לתקוף אותו - גם לאחר שהוענקה לו ברכתו של הגר"ח קנייבסקי.

תושבי העיר לא שתקו, ואחד מהם כתב לו: "לגבי הגנים בעיר שטירר מעז ללכלך על הרב רוזנבאום פה בקבוצה, אולי יספר לכולם שהוא שולט על כל הגנים בעיר דרך רשת הגנים, בלי לתת שירות מינימאלי להורים, ומפעיל גנים עם ציוד עלוב ושירות פח, ואח"כ מתפלא שנמאס לציבור מהזלזול בו, ופתאום שיש סכנה לגנים שלו הוא נהיה לוחם האידישקייט הגדול".

תושב נוסף תקף אותו וכתב: "מציע לך לעשות ערב עם כל הורי ילדי הגנים שלך ולשמוע את טענותיהם, חינוך אמיתי כולל גם יושר יושרה וצדק והוגנות בסיסית. עיריית פתח תקווה תקצבה הרב שנים את המוסדות גם בשוטף וגם בתמיכות יפות שלא היו בשום עיר, אז אין שום הצדקה למצב הגנים שלך ולזלזול המתמשך בציבור. וכשפתאום מצבך מתערער הכי קל זה לטעון “חינוך…" זה מזכיר את סגנון פח השמן של הפלג. לפעמים בריונות ארוכת שנים מאויימת“.

תושב העיר אחר כתב: "אינטרסים תמיד יש, ונמאס שכל גחמה ושליטה של עסקנים מתעטפת בזיוף הדת והיהדות"

טירר הוסיף לתקוף את הגר"י רוזנבאום וכתב: “הרב רוזנבאום עושה מעשה כנגד רבני העיר. שיעשה שיעורי בית לפני שהוא מכשיר את השרץ“

התושבים הנדהמים תקפו אותו בחזרה והשיבו "אולי תספר לנו מי הם רבני העיר. וממתי הרב רוזנבאום הפסיק להיות מרבני העיר?!"

בשלב זה נזרק העסקן הדיגלאי מהקבוצה, לא לפני שאחד המנהלים כתב: "אם לרבנים יש מה לומר הם יודעים לומר, ואם הם לא אמרו - אסור לנו לצייץ!! לצערי לאור כמות הבקשות בפרטי אני נאלץ להסיר אותו כחובת מחאה על כבוד תלמידי חכמים".

אמש דיווחנו כי בשיחה עם יועץ לענייני חינוך לראש העיר פתח תקווה, ערן חג'ג', הוא אמר ל'בחדרי חרדים': "כנציגו של ראש העיר שמסתובב בשנה האחרונה בכל הגנים בפתח תקווה, ורואה את ההבדל בין גנים בתחזוקה של הרשות העירונית, לבין גנים של העמותות השונות, אני רואה את הפער העצום בין מצב הגנים. ההורים מרגישים את זה ומתלוננים בלי סוף. ומפה הגיע הצורך לתת לילדי המגזר החרדי - שיקר לנו ככל ילדי המגזרים בעיר, את המקסימום האפשרי - תוך שמירה מקסימלית על המסגרת החינוכית של הציבור החרדי. המטרה שלנו לתת את המסגרת הטובה ביותר לתושבי העיר מבלי לגעת בתכנים הפדגוגיים שהיו עד היום.

בשיחה עם הגורמים המקצועיים בעירייה, עולה כי שכר הגננות המינימלי יעמוד על שכר כמעט כפול משכרם של הגננות ברשתות הגנים הפרטיות, וכי השירות והאוכל יהיה ללא פרופורציה למצב הנוכחי בגנים. "מעבר לכך", הם אומרים, "השירות להורי הילדים יהיה מקצועי וזמין לאין ערוך מהמצב היום. ולשם דוגמה, הם אומרים, תבדקו מה קורה היום בגנים כשסייעת אחת לא מרגישה טוב חלילה או חסרה בגלל סיבה כזו או אחרת. אנחנו בונים בנק עצום של סייעות וגננות חרדיות, באופן כזה, שלא יהיה מצב שכשאחת מהם חסרה, אין סייעת. או גננת". סיכמו.

רמי גרינברג פתח תקווה הגר"ח קנייבסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד