י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אפליה - להפסיק מייד"

ליצמן ופרוש נגד הביקורות במוסדות חסידיים

שר הבריאות יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש, שגרו מכתב בהול למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב בו הם מלינים על ביקורות קפדניות מידי שנעשות למוסדות חסידיים. עותק מימנו הם שלחו גם לשר החינוך רפי פרץ • "אל לאף גורם להתערב בתכניו או בצורת לימודו, בכל הקשור לחינוך הטהור"

ליצמן ופרוש נגד הביקורות במוסדות חסידיים
ליצמן ופרוש צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

בימים האחרונים העלו נציגי אגודת ישראל בכנסת לכותרות מאבק חדש אליו הם יוצאים, כשהפעם על הכוונת משרד החינוך וזאת בעקבות תלונות המגיעות ממסדות חסידיים על ביקורות קפדניות בנוגע לתוכן הנלמד בהם. ראשי יהדות התורה, השר יעקב ליצמן וסגן שר החינוך מאיר פרוש משגרים השבוע מכתב בהול למנכ"ל משרד החינוך ולשר החינוך בדרישה לעצור באופן מיידי את הביקורות שלטענתם הן "קפדניות".

במכתב ששיגר השר ליצמן למנכ"ל משרד החינוך שמואל אבואב הוא כותב: "באתי להתריע בפניך על העוול שנעשה למוסדות החינוך החרדים שנאלצים לעמוד בביקורת קשה ונוקבת מטעם משרד החינוך". לטענת ליצמן, החינוך העצמאי צריך להישאר עצמאי מבלי שגורמים ממשלתיים יתערבו בנעשה. "אל לאף גורם להתערב בתכניו או בצורת לימודו, בכל הקשור לחינוך הטהור" כותב ליצמן.

ליצמן שיגר המכתב לאבואב וכן העביר עותק שלו לשר החינוך רפי פרץ: "יש לשמור על הסטטוס קוו ולא לפרוץ אותו במאום". הוא מוסיף ומאשים את משרד החינוך בכך ש"פתאום מוצאים תלמידי ת"תים את עצמן נחקרים על ידי מבקרים על תכני הלימוד. או צוות פקחים שמתפרס על כל כיתות הלימודים". ליצמן דורש "להפסיק מיידית את הביקורות ולא לתת לכך לקרות". עוד אומר ליצמן "שהביקורות באו להצר את מהות קיומו של החינוך החרדי" ולדבריו "הוספת הביקורות פוגעת באיכות הלימודים המוערכת של הציבור החרדי". 

גם סגן שר החינוך מאיר פרוש שיגר מכתב נוסף למנכ"ל משרד החינוך בו הוא מאשים כי מדובר "באפליה לרעה בתחום". במכתב טוען כי מחד התקציבים לא מועברים באופן מלא למוסדות אבל מנגד "הביקורת הינה מלאה ומדוקדקת עד הפרטים הקטנים ביותר".

פרוש מוסיף ומטיח במשרד החינוך, כי בניגוד לסיכום "ביקורת נעשות ללא תיאום הנהלת המכוש"ר. הוא כותב כי הגיעו אליו תלונות על ביקורות ללא אפשרות של ליווי מנהל המוסד, צילום פרטים אישיים של התלמידים וראיונות שנעשים עם תלמידים לצד חיטוט במסמכים "שמתקרבות לגבול הטעם הטוב" לדבריו.

 

 

משרד החינוך ביקורות יעקב ליצמן מאיר פרוש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד