י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

מה הם התחומים שמכסה פוליסת ביטוח דירה?

בתוך פוליסת ביטוח דירה נמצאים כל חפצי הערך אשר מצויים בדירה שלכם והיא תעניק לכם כיסוי במצב בו אחד החפצים בדירה שלכם יינזק או שייגנב

מה הם התחומים שמכסה פוליסת ביטוח דירה?
ביטוח גניבות צילום: שאטרסטוק

בתוך פוליסת ביטוח דירה נמצאים כל חפצי הערך אשר מצויים בדירה שלכם והיא תעניק לכם כיסוי במצב בו אחד החפצים בדירה שלכם יינזק או שייגנב. חברות הביטוח השונות מודעות לחלוטין בצורת עשיית השימוש בחפצים, מפאת סיבה זו פוליסת ביטוח דירה מכסה חפצים שמיועדים להיות מחוץ לדירה, לרבות חפצים אישיים, כמו למשל – מצלמה. שעון, משקפיים וכיוצא בזה אותם תיקחו עמכן עבור עשיית שימוש מחוץ לבית שלכם, אקססוריז, ביגוד, תכשיטים אותם תענדו ותלבשו כאשר תצאו מהבית שלכם.

מה הם התחומים של פוליסת ביטוח דירה?

  • תעודות, המחאות, מסמכים וכסף מזומן – כל המצוין לעין אינו מבוטח כלל וכלל בביטוח דירה. כדי לבטח את הרשימה הזאת, עליכם לרכוש את ההרחבות המיוחדות אשר בפוליסה. הרחבות של ביטוחים בסגנון כל הכיסויים מכסות את הפריטים אשר נמצאים בהרחבה אף אם הם ניזוקו ואף אם הם נגנבו בעת ששהיתם מחוץ לבית שלכם.
  • פוליסת ביטוח דירה – ביטוח עבור תכשיטים - ביטוח דירה מעניק בעבורכם כיסוי ביטוחי עבור תכשיטים אף אם הם נמצאים מחוץ לדירה שלכם. כך במצב של שוד אשק יתבצע ברחוב, במהלכו ישדדו לכם את התכשיטים שלכם, ביכולתכם לבקש פיצוי מאת חברת הביטוח בהתאם לפוליסת הביטוח אשר יש בידכם ובהתאם למגבלת הסכום אשר מפורטת בה.
  • אופניים – חרף העובדה שעושים שימוש באופניים מחוץ לבית שלכם ולרוב גם מאחסנים אותם מחוץ לבית שלכם במחסן, בחדר המדרגות או שקושרים אותם בשביל של הבית שלכם, הם למכוסים במצב של נזק אשר נגרם מחוץ לדירה שלכן. כדי שתוכלו ליהנות מביטוח על אופניים, תצטרכו לרכוש הרחבה לפוליסה, באופן כזה שהיא תכלול אף כיסוי במצב של גניבה או הסבת נזק בעת עשיית שימוש בהם מחוץ לדירה שלכם. במסגרת ההרחבה של הפוליסה שתכלול את ביטוח האופניים, אפשר גם לכלול עגלת ילדים וכיסא גלגלים.
  • פוליסת ביטוח דירה ביגוד – אף ביגוד מבוטח כאשר הוא נמצא מחוץ לדירה שלכם במסגרת הפוליסה. במידה והכללתם את פריטי הביגוד שלכם בביטוח, באפשרותכם לקבל פיצוי על נזק שנגרם לביגוד כששהיתם עמו מחוץ לדירה שלכם, כמו לדוגמה אם נקרעה לכם החולצה במהלך הימצאותכם מחוץ לבית שלכם.
  • מכשירי ניווט, ציוד אלקטרוני, מחשבים ומצלמות – ציוד אלקטרוני כמו טלפון נייד ומחשב נייד כן כלולים במסגרת של הגדרת חפצים אישיים, ולכן הם מבוטחים אף כאשר הנכם שוהים מחוץ לדירה שלכם. מנגד, ציוד אלקטרוני שאינו אישי שתישאו אותו אל מחוץ לדירה שלכם, כמו לדוגמה מסך מחשב או מכשיר DVD אינם נכללים בפוליסת ביטוח תכולה אלמנטרי.
  • פוליסת ביטוח דירה עבור חפצים אישיים – אף חפצים אישיים כאשר הם מחוץ לדירה שלכם. הגדרה של חפצים אישיים איננה מוסדרת באופן מדויק בפוליסה, אבל נהוג לפרשה ככל חפץ שהוא בשימוש האישי שלכם ויש יחס הדוק בינכם לבין החפץ. במסגרת ההגדרה ניתן לכלול חפצים, כמו למשל – מחשב נייד, משקפיים, טלפון נייד, ציוד ספורט וכלי נגינה כל אלו מכוסים אף כאשר תימצאו מחוץ לבית שלכן, כל אימתי שהם בבעלות שלכם, אף אם הם נמצאים באותו הזמן בחזקה של מישהו אחר.
ביטוח גניבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד