י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
פרסום ראשון

בצל תכנית המאה: האם רב הציונות הדתית יתמוך ביהדות התורה?

בעקבות 'הסכם המאה' והחשש בחלקים נרחבים בציונית הדתית מהקמתה של מדינה פלסטינית, יפגשו היום סגן השר פרוש ושר הבריאות ליצמן עם הרב חי הכהן מבת ים וידונו עמו בתמיכה מחודשת שלו ביהדות התורה • מוקדם יותר נועד הרב עם בן גביר וניסה לשכנעו לפרוש מהמירוץ

בצל תכנית המאה: האם רב הציונות הדתית יתמוך ביהדות התורה?
הרב הכהן עם יעקב ליצמן צילום: באדיבות המצלם

פרסום ראשון: אחרי שבבית הלבן הוצגה השבוע 'תכנית המאה' של הנשיא טראמפ, ובעקבות הביקורת שנשמעה על כך בקרב אנשי הימין בציונות הדתית והחשש מהאפשרות שתקום מדינה פלסטינית במסגרת ההסכם - תמיכה רב החינוך הדתית הרב דוד חי הכהן ביהדות התורה נמצאת שוב על שולחן המו"מ.

במערכת הבחירות הקודמת הביא סגן שר החינוך, הסמן הימני ביהדות התורה, להסכם היסטורי בו התחייבו כל נציגי וראשי הסיעה האשכנזית כי יתנגדו לכל פינוי יישוב ביהודה ושומרון. מדובר היה שהדבר בהסכם היסטורי כשעד אז יהדות התורה נמנעה מלעסוק בנושא.

ל'בחדרי חרדים' נודע, כי בעקבות השינויים המדיניים, נועד הבוקר (חמישי) יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן דיבר עם הרב דוד חי הכהן בפגישה שהוגדרה כניסיון של הרב הכהן לפעול לכך שעוצמה יהודית תסיר את מועמדותה ותתמוך ביהדות התורה, אלא שבן גביר הודיע לרב כי הדבר אינו על הפרק.

במהלך הפגישה, העלה בן גביר את נושא הסכם המאה בפני הרב, ולטענת גורמים שנחשפו לתוכן השיחה, הרב דוד חי הכהן הבהיר כי הוא ידרוש מיהדות התורה בתמורה לתמיכה מחודשת, התחייבות כי לא יתמכו בממשלה שתקדם את הסכם המאה וכי הם יתנגדו לכך בכל דרך שלא תוקם מדינה פלסטינית.

ליצמן וגפני צפויים להיפגש עם הרב בשעה 17:00 הערב בבת ים, כשטרם ברור כיצד יגיבו לדרישה. בנושא המדיני הדעות חלוקות ביהדות התורה, מה שעלול לגרום לכך שההסכם הקודם שהביא סגן השר פרוש יבוטל כפי שבוטל גם ההסכם הקודם עם אלי ישי.

הרב דוד חי הכהן יהדות התורה תכנית המאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד