י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
כנגד ארבעה ציוצים

כנגד ארבעה ציוצים: היועץ שהסתבך והעיתונאית שעוברת לגור עם הערבים

כנגד ארבעה צייצנים דיבר הטוויטר: החכם, הרשע, התם ושאינו יודע לשאול • בחרנו לכם את ארבעת הבנים של השבוע • כוכב הרשת שמחק את הציוץ, היועץ שהסתבך, החרדי ששינה את שמו למוחמד והעיתונאית שעוברת לגור עם הערבים

כנגד ארבעה ציוצים: היועץ שהסתבך והעיתונאית שעוברת לגור עם הערבים
כנגד ארבעה ציוצים צילום: בחדרי חרדים

החכם

החכם והטוב השבועי הוא אבישי בן חיים, ש"נחלץ לשמוע שוועת עניים". וכך היה מעשה:

לאחר הפרסום על הגשת כתב אישום נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו בעודו שוהה בוושינגטון לרגל פרסום "תכנית המאה" של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, צייץ בן חיים: "מי שמשתמש במונח ''מדינת ישראל נגד נתניהו'' מכזב לכם את התודעה ומבהיר שייכותו הפוליטית לאליטה. הגשת כתב האישום נגד ראש ממשלת ישראל בעודו בשליחות מדינית בחו"ל! מצערת ומוכיחה: זו לא מדינת ישראל אלא מערכת המשפט הישראלית שיעודה לשמר ההגמוניה של 'הציבור הנאור' כהגדרתו המפורשת של ברק".

הציוצים של רינו צרור ואבישי בן חיים

העיתונאי רינו צרור שאל אותו: "‏לאן אתה מפליג אבישי?".

בן חיים השיב, "א. רק אתמול הזמינוני להתראיין אצלך בתכנית וביקשתי שיסתירו ממך מה שאני כותב... שאני מתבייש ממך ולא תבין אבל אי אפשר לי להתאפק מול העוול. 

‏‎ב. אין לי עניין בנתניהו, לא כתבתי או אמרתי עליו מילה, אך הוא סמל לאומי לציבור חשוב (גם לך) ובעייני הוא חלק מתמהיל הדת העממית לאומית. אני לא מאמין שאינך מבין הכאב לציבור הזה שבעוד שרוה"מ בביקור היסטורי בחו"ל פה מערכת המשפט לא מחכה יום. זה לא לראות חצי עם. אני רואה אותם. ככה לימדתני".

רינו צרור הגיב לו כי "‏‎אבל גם אתה יודע יקירי שאין בין המונח המקובל "מדינת ישראל נגד ..." לבין מה שכתבת דבר וחצי דבר. זו פשוט השפה המקובלת. וזו גם נקודת הגלישה, נדמה לי. מן ההזדהות עם הנרדף, עם הכאב, אל הדמות".

הציוצים של רינו צרור ואבישי בן חיים

ואבישי בן חיים הגיב לו: "קח אחריות רינו מורי ורבי. אתה לימדת אותי שכל העיתונות כולה על רגל אחת זה: ״שוועת עניים אתה תשמע צעקת הדל תקשיב ותושיע״!!

זוכר? נתניהו הוא אהוב נפשה של ישראל השנייה. מי שהשפיל אותו בכתב אישום היום בעודו בביקור היסטורי בארהב לא פגע רק בו אלא הכאיב לציבור ענק. אז אני מקשיב".

הרשע

הרשע השבועי שלנו הוא בורק אוזדמיר, כוכב רשת טורקי פופולארי מאוד גם בישראל, שהסרטונים שהוא מעלה לרשת זוכים למיליוני צפיות. בורק מעלה בדרך כלל סרטונים על אוכל ועזרה לנזקקים, ומעולם לא התייחס לפוליטיקה.

לאחר פרסום "מתווה המאה" על ידי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, צייץ בורק תמונה של מסגד אל-אקצה וכתב "ירושלים לא למכירה. תשוחרר פלסטין ואל קודס". 

לאחר שקיבל תגובות רבות נגד הציוץ ונגד זה שהוא מצייץ משהו פוליטי, מחק בורק את הציוץ.

הציוץ של בורק שנמחק

 

התם

את פרס המיתממת השבועית קוטפת העיתונאית הדס שטייף, שלאחר פרסום "עסקת המאה" הגיבה לדברי אחמד טיבי שצייץ: "הזוי הזוי ומסוכן: החזון של טראמפ כולל אפשרות של העברת יישובי המשולש כפוף להסכמת הצדדים. במקום נוהרים באוטובוסים לקלפיות נתניהו ביקש מטראמפ אוטובוסים לטרנספר את האזרחים הערבים. לא יקום ולא יהיה". 

שטייף הגיבה: "מתביישת היום ומבקשת להתנצל בפני השכנים שלי מטירה וטייבה. טרנספר לא יהיה פה. וזה תלוי בנו". לאחר מכן הוסיפה שטייף "לא יהיה. תושבי המשולש הם ישראלים לכל דבר ועניין. הם חלק מאיתנו. בושה. רבים מאיתנו יעברו כמחאה להתגורר במשולש. זה לא קשור לימין ושמאל. קשור לבני אדם. לשכנות וחברות".

הציוצים של שטייף וברגשטיין

הצייצנית אלקי ברגשטיין הגיבה לה בעוקצנות: "‏אז אני מבינה שתושבי גוש קטיף לא היו לדעתה של הדס שטייף "חלק מאיתנו".

ושאינו יודע לשאול

שאינו יודע לשאול - ושמא שאינו יודע את מקומו, אלו הם כמובן יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ.

לאחר הפגישה בין נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ויו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, ערך גנץ מסיבת עיתונאים בבית מלון ואנשיו הציגו את זה כאילו מסיבת העיתונאים מתקיימת בבית הלבן. 

רק לאחר שהגולשים הגיבו כי הם יודעים שמסיבת העיתונאים מתקיימת בכלל בבית המלון, אנשיו של גנץ מחקו את המיקום.

 

הציוצים שעוררו סערה

רונן צור, יועצו של יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ, הצטרף אליו לפגישה עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בה הציג לו טראמפ את מתווה "עסקת המאה" לשלום במזרח התיכון. העיתונאי אראל סגל פרסם סדרת ציוצים של צור, בהם הוא משתלח בחריפות בטראמפ.

הציוצים של רונן צור

בציוץ משנת 2017 כתב צור: "הלך ברק חוסיין אובאמה, הגיע דונלד אדולף טראמפ. מת לדעת מי אחריו". בציוץ שכתב שנה לפני זה צייץ כי "הספר של המאה ה-21: מיין טראמף".

הציוצים של רונן צור

צור הגיב לסגל וכתב: "רואה שיש התרגשות אצל כמה מחברי הכת מכמה ציוצים מלפני שנים, אז מבהיר: היו נושאים שאני הקטן חשבתי אחרת מהנשיא (לא שזה חשוב למישהו). בינתיים מסתבר שזה הנשיא הכי אמיץ לארה"ב, והכי ומשמעותי שהיה לביטחון ישראל בדורות האחרונים ויחד עם מיליוני ישראלים: מצדיע לו".

 

עם סגירת הגליון

ממש עם הורדת הגליון לדפוס, שינה ישראל פריי את שמו בטוויטר ל'מחמד פריי', אולי כניסיון נואש לקבל עוד קצת לייקים, וכביכול כמחאה על דבריו של חבר מועצת עיריית ירושלים שלא למכור דירות לערבים.

מוחמד פריי

לאחר מכן שינה פריי, שלא נמנה על אוהדיו הגדולים (בלשון המעטה) של ראש הממשלה בנימין נתניהו, את שמו ל'ישראל הביביסט'. בנוסף צייץ פריי, "כל הכבוד לביבי המלך, עם ישראל חי. אחת ולתמיד בוא נבדוק מה מביא יותר לייקים".

ישראל הביביסט

כנגד ארבעה ציוצים תכנית המאה בנימין נתניהו טוויטר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד