ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
דיון חירום במשרד הבריאות

נגיף הקורונה: נעצרו הטיסות לסין; השבים מסין ישהו בבית לשבועיים

מערכת הבריאות בישראל התכנסה לדיון בחמ”ל החרום הלאומי בת”א בעקבות חשש להתפתחות נגיף הקורונה מסין • ליצמן: "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה, מי שבא מסין, גם לא בא ממנה ישירות, צריך להישאר בבית שבועיים ימים"

נגיף הקורונה: נעצרו הטיסות לסין; השבים מסין ישהו בבית לשבועיים
ישיבה של הצוות לטיפול במגפות , באגף לשעת חירום של משרד הבריאות צילום: באדיבות המצלם

מערכת הבריאות בישראל התכנסה לדיון בחמ”ל החרום הלאומי בת”א בעקבות חשש להתפתחות נגיף הקורונה מסין. בדיון משתתפים שר הבריאות יעקב ליצמן והנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

לאחר שמדינות רבות עצרו את הטיסות לסין וממנה, השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי התפשטות הוירוס לכל העולם ואף לאירופה, מה ש"מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו".

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". הוא הוסיף כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לדבריו "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". ולמרות החששות שעלו כל הזמן,  "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר ליצמן.

במשרד הבריאות הודיעו השבוע כי מדיניות הכניסה והיציאה מסין נשקלת בעקבות התפשטות ההדבקות בנגיף. בין היתר, שוקלים במשרד לקרוא לאזרחים שחזרו מסין "להימנע מלהסתובב במקומות ציבוריים למשך מספר ימים לאחר הביקור, גם אם הם בריאים וללא סימני מחלה". הנושא צפוי לעלות לדיון בצוות לטיפול במגיפות בישיבות הקרובות, וככל שתתקבל החלטה בנושא היא תתפרסם באופן רשמי.

מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב אמר כי במשרד עוסקים בהערכות מצב יומיות כבר יותר משבוע, וזאת כדי להביא להתמודדות טובה עם הנגיף ועם ההתפרצות שהחלה בסין. לדבריו, "כמו שנאמר, התפרצות היא כבר לא רק בסין ואנחנו עושים הכל כדי למנוע את כניסת המקרה הראשון לארץ, אבל אנחנו מניחים שיהיה מקרה בארץ".

בנוסף התחייב בר סימן טוב כי "נדע להכיל אותו בצורה הטובה ביותר. אנחנו נוקטים בכל האמצעים כדי שלא ייכנסו לישראל אנשים עם חשד לכך, אבל לאף מדינה אין שליטה הרמטית על כניסות אליה".

ביום שני חתם שר הבריאות יעקב ליצמן על צו פקודת בריאות העם להרחיב את סמכויות המשרד עם התמודדות עם הקורונה, כשאחת הנגזרות לכך היא מתן סמכות לאשפז בכפייה בתנאי בידוד.

ואכן, מוקדם יותר היום, משרד הבריאות הפעיל לראשונה את הסמכות המקנה לו לכפות אשפוז בתנאי בידוד על מטופלים עם חשש לתחלואה בנגיף הקורונה על בצעירה בת 25 שהגיעה לבית החולים שיבא בתל השומר עם תסמינים המזוהים עם המחלה, וסירבה להתאשפז בבידוד. לאחר שהגיעו תוצאות שליליות היא שוחררה.

איגוד רופאי בריאות הציבור של הר"י גיבה אתמול את הצעד של משרד הבריאות: "במיוחד בשלב הזה יש מקום להפעיל סמכות לצורך הגנה על בריאות הציבור ולנקוט בצעדים מחמירים למניעת התפשטות המחלה. על הדרג הפוליטי לגבות את הדרג המקצועי ולאפשר קבלת החלטות בראש ובראשונה על בסיס שיקולי בריאות הציבור.  בשלב זה יש לשקול בחיוב צעדים חריגים כדוגמת צמצום הגעת אנשים מאיזורים נגועים,  זיהוי מוקדם של כל הנכנסים לישראל אשר שהו באיזור נגוע בתקופה האחרונה, הדרכתם לאיתור מוקדם של סימני מחלה ושמירה על כללים למניעת התפשטות,  ופיקוח מתאים על יישום ההנחיות".

הוא הוסיף, כי "יש לבודד מקרים חשודים למחלה ובמידת הצורך לעשות זאת בכפיה, בהתאם לסמכויות רופאי בריאות הציבור. הגעת אנשים חולים בנגיף לישראל היא כנראה בלתי נמנעת, אבל בידינו למנוע ולצמצם את התפשטות הנגיף בישראל".

קורונה טיסות בידוד משרד הבריאות יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד