י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
השליח שעבד בצניעות, מדבר

מאחורי הקלעים של מעצר נעמה: מערב פסח ועד הדיון ביום כיפור

לאחר שחרורה של נעמה יששכר מהכלא הרוסי אחרי 293 ימים, שליח חב"ד במוסקבה נושם לרווחה ומסכם בהצלחה את אחת הפרשיות הסבוכות שניהל בחייו. בשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא מספר איך הפרשה התחילה על אש נמוכה ועד שהיא הפכה לסיפור חובק עולם ופותח מהדורות 

מאחורי הקלעים של מעצר נעמה: מערב פסח ועד הדיון ביום כיפור
בית המשפט ברוסיה צילום: באדיבות המצלם

ברוך מתיר אסורים: השליח מחב"ד ר' שייע דייטש שניצב כמו מלאך בבית הכלא הרוסי, מליל בדיקת חמץ אז נעצרה במסגרת טיסת קונקשן במוסקבה, מגולל בשיחה ל'בחדרי חרדים' את הקשיים הרבים, הדיונים בשעות לא שעות, המעצר שהפך לסיקור חובק עולם והבכי של נעמה רגע לפני שעלתה למטוס ראש הממשלה בדרכה לישראל.

עוד לפני שפרשת נעמה יששכר הפכה לפופולרית וכלל עולמית, מי ישחרר אותה ומתי תקבל חנינה, ניצב אדם אחד בשערי בית המעצר שבו נעצרה בי"ג ניסן לילה לפני בדיקת חמץ לפני עשרה חודשים והיה לה לעזר.

מדובר בשליח חב"ד ברוסיה ומנהל מרכז החסד היהודי 'שערי צדק' במוסקבה ר' שייע דייטש.

שייע עצמו נרגש מהשחרור, מאז החל ללוות את נעמה יששכר ואת משפחתה, הן בביקורים בבית הכלא והן במהלך המשפט, תוך עזרה מלאה של ממלכת חב"ד ברוסיה בראשות הרב הראשי הגאון רבי בערל לאזאר.

בחשבון הטוויטר שלו ליווה ר' שייע דייטש את מהלך משפטה, שם ביקש להתפלל כל העת עבור נעמה בת יפה, רבים מהעוקבים אז עוד לא ידעו במה מדובר.

בשיחה ל'בחדרי חרדים' דייטש מגולל את כל השתלשלות האירועים.

"קיבלתי עדכון כמו שאני מקבל תמיד מגורמים מסוימים שאיני יכול לחשוף את שמם וסיפרו לי שנעמה נעצרה, הגעתי אליה מיד עם רעייתי והבאנו לה אוכל לקחתי את הדברים שלה היא הייתה צריכה להוציא אפילו את השרוכים מהנעליים והעברנו את הכל לאמא שלה".

"במשך מספר חודשים הכל התנהל בצורה שקטה ואז זה קיבל פרסום ועוצמה ואז אתה מבין שהכל מקבל תפנית אחרת ברוסיה. באתי לכל הדיונים והבאתי את עורכי הדין שבמקרים קודמים הצליחו לשחרר".

שייע נרגש בשיחה ומספר, "כי היו המון תקוות והמון אכזבות וזה נהפך למשהו כלל עולמי ומשהו פוליטי בין פוטין לנתניהו ואף אחד לא חשב שזה יהיה כך".

"פעם אחת היה דיון ביום כיפור ופעם בערב שבת אי אפשר להאשים אף אחד, היו צריכים להתמודד עם זה אבל ברוך ה' אנחנו אחרי זה".

לדבריו, "בני משפחת יששכר הם אנשים עם המון אמונה וזה מה שהחזיק אותם בתקופה הקשה. היינו נוסעים שעות לכלא, תמיד ראיתי שהאמא עומדת בכזו גבורה ידעתי שהיא תנצח. גם תמיד שהיא באה לבכות אצל הרב לאזאר, הוא הבטיח שהיא תצא ואכן זה התקיים".

שייע דייטש שנמצא תמיד מאחורי הקלעים, חוזר לעבודתו ומסיים היום, נעמה אמרה לי: "אתה הראשון שראיתי כשעצרו אותי וגם הראשון כששחררו אותי". 

"זה מה שנעמה אמרה לי היום בשחרור ופרצה בבכי", משחזר ר' שייע בשיחה עם 'בחדרי חרדים'.

בסביבות השעה 17:45 נחת מטוסו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ששב משליחות מדינית בארה"ב דרך רוסיה ואיתו האסירה המשוחררת נעמה יששכר, שקיבלה אמש חנינה בחתימתו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובכך באה הסאגה לסיומה, אחרי 293 ימים בכלא הרוסי.

נעמה יששכר יפה יששכר שייע דייטש מאחורי הקלעים הרב בערל לאזאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד