ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
7,000 הנוסעים נושמים לרווחה

סוף טוב לסיפור: הוסר החשש לקורונה בספינה

בשל חשש להמצאות ווירוס הקורונה באשה, השוהה על ספינת תענוגות באיטליה, 7,000 נוסעים ואנשי צוות הוחזקו בהסגר • האישה ובעלה שבינתיים לא אובחנו אצלו תסמינים דומים, הועברו לבידוד, והנוסעים חיכו לתוצאות בדיקת המעבדה שהתקבלו כעבור שעות ושללו את החשד • על הספינה שוהים גם 20 ישראלים

סוף טוב לסיפור: הוסר החשש לקורונה בספינה
אילוסטרציה צילום: pixabay

נוסעת ב'קרוז' (ספינת תענוגות) באיטליה התלוננה בפני הצוות הרפואי על הספינה כי חום גופה עלה וכי היא סובלת מבעיות נשימה.  הנוסעת, בת 54 ממקאו אובחנה במקום, ונוצר חשש שנדבקה בוירוס הקורונה.

בשל כך, הספינה ועליה 7,000 נוסעים ואנשי צוות הוחזקה מאז אתמול סמוך לחוף סוויטבצ'יה, כ-55 קילומטרים מצפון לרומא.

על פי הדיווחים, האישה ובעלה שבינתיים לא אובחנו אצלו תסמינים דומים, הועברו לבידוד, והנוסעים מחכים לתוצאות בדיקת המעבדה שיתקבלו בשעות הקרובות על מנת לאבחן אם אכן נדבקה בוירוס הקטלני. עד אז, הם מוחזקים בהסגר בספינה.

מתברר כי על הספינה יש גם 20 נוסעים ישראלים.

ישראלית שנמצאת על הספינה סיפרה ל'חדשות 12': "לא נותנים לנו לרדת והפסדנו את הטיסה שלנו. אנחנו מחכים לתוצאות של בדיקות דם שנלקחו משני נוסעים כאן. לנוסעים אין מידע בכלל, ואפילו לקפטן עצמו אין תשובות עכשיו".

היא הוסיפה כי "יש פה שני נוסעים שהגיעו מהונג קונג, ונלקחו מהם בדיקות דם. הבנתי שראש העיר של רומא לא מוכן לתת לנו לרדת". על הלך הרוח בספינה סיפרה ל'חדשות 12': "הכל פה כרגיל, זאת סתם פאניקה. פניתי פה לצוות, ביקשתי עזרה בפינוי, בטיסות, אבל הם בעצמם לא יודעים".

נזכיר, כי מערכת הבריאות בישראל התכנסה היום (חמישי) לדיון בחמ”ל החרום הלאומי בת”א בעקבות חשש להתפתחות נגיף הקורונה מסין. בדיון משתתפים שר הבריאות יעקב ליצמן והנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

לאחר שמדינות רבות עצרו את הטיסות לסין וממנה, השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי התפשטות הוירוס לכל העולם ואף לאירופה, מה ש"מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו".

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". הוא הוסיף כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לדבריו "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". ולמרות החששות שעלו כל הזמן,  "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר ליצמן.

כעבור שעות, שוחררה הספינה לדרכה, לאחר שכל השוהים בה נבדקו אחד אחד ונשלל החשד כי מי מהם נושא את תסמיני הנגיף הקטלני. 

(עודכן ב-21:45)

ישראלים איטליה קרוז קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד