ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

ונשמרתם לנפשותיכם מפני שריפות וגנבים

שלל עצות וטיפים לשמירה על הבית מפני פריצת גנבים והגנה מפני שריפות ודליקות

ונשמרתם לנפשותיכם מפני שריפות וגנבים



בכל שנה בישראל מתחרשות אלפי שריפות בבתים, מפעלים , חנויות ומשרדים. לצערנו הרב, חלקן אף גורמות לא אחת לפגיעות קשות ברכוש ואף פגיעות בנפש, מוות ופציעות כתוצאה מהשריפות. מסתבר שחלק גדול מאוד מהשריפות מתחילות במטבח הביתי, אז מה ניתן לעשות על מנת למנוע מקרים כאלו? לפניכם מספר טיפים מועילים

  בעת בישול במטבח אסור בשום אופן להשאיר סירים על האש או מגשים בתנור האפיה ללא השגחה. סיר לא יציב על הגז או תבשיל שנשרף עקב חימום יתר - עלול להביא לאסון.

  חשוב מאוד לשמור על אזור נקי. הצטברות של שומנים וחומרים דליקים אחרים עלולים לגרום להתלקחות מהירה מאוד.

  בשום פנים ואופן אין לאחסן חפצים דליקים באיזור הכיריים, התנור ושאר המוצרים שעלולים לגרום לבעירה. וילונות, מגבות מטבח וכלי פלסטים עלולים להתלקח בקלות אם וכאשר יהיו חשופים לחום יותר.

  מעולם את תבשלו ללא ביגוד מתאים. הסכנה האורבת היא כמובן סכנת בכוויות, אולם גם שריפות רבות התחילו בשל מגע בין ביגוד למוצרי החשמל או הכלים החמים. ניילון, למשל, עלול לגרום לחריכה בשניות. אל תלבשו בגדים עם שרוולים ארוכים מידי שעלולים להגיע למגע עם להבות הכיריים.

ושיננת לבניך. אם אתה מתכוונים לתת לילדכם לעזור לכם במטבח או ללמד אותם לבשל - עיברו איתם על כל הוראות הבטיחות הקיימות. אל תפסחו על שום הוראה והנחיה שעלולה ח"ו להיות קריטית ולגרום לאסון. במקרה שח"ו פורצת שריפה, פעל על פי ההוראות הבאות:

  התקשר למכבי האש - 102. וודא שגם ילדיך יודעים את המספר הזה בע"פ.

  דאג למטף כיבוי בביתך בהישג יד. הדרך את כל בני המשפחה כיצד להתשמש בו במקרה הצורך.

  במקרה שהלהבות מתחילות מתוך הסיר או המחבט - פעל במהירות והנח עליהם מכסה.

  בשום אופן אין לפתוח את הדלת של התנור או של המיקרוגל אם גיליתם שמקור השריפה משם. כל פתיחה של דלת תגרום להתלקחות הלהבות.

במידה ומקור הלהבות הוא משמן רותח, בשום אופן אסור לשפוך עליו מים. כל פעולה שכזו עלולה לגרום לצרות צרורות.

איך תשמור על ביתך מפני פריצה?

פריצה לבתי מגורים היא אחת העבירות השכיחות ביותר עימה מתמודדת משטרת ישראל. בין אם עברתם בעבר אירוע של פריצה לביתכם ובין אם לאו, אתם בודאי יכולים לתאר לעצמכם שמדובר באירוע הטומן בחובו מפח נפש ואולי אף איבוד הרכוש היקר לכם מכל. בין אם אתם גרים בבית פרטי או בדירה בבניין משותף, ישנם דרכים על מנת להגן על הבית מפני פריצה, דרכים אשר יגנו על ביתכם, על משפחתכם ותגדיל את תחושת הבטחון האישי שלכם.

מה מחפש פורץ בעצם כשהוא נכנס לבית? הוא מחפש כל מה ששווה וקל לגנוב אותו. טלויזיית פלזמה, למשל, לא תהיה ממש אטרקטיבית בשבילו, אבל קופסת תכשיטים דווקא כן. פורץ יחפש את הגישה הקלה ביותר לתוך הבית וכמובן יוודא שאין איש בבית ובאיזור המגורים. דירה ריקה היא חממה לגנב, חשוב תמיד לזכור זאת.

הנה לכם 10 טיפים למניעת פריצה לבית:

1. השאר אורות דלוקים ורדיו פועל כשאתה מחוץ לבית. בצורה כזו אתה יוצר תחושה כי הבית מאוכלס בכל זמן. פורץ שייראה זאת יחשוב פעמיים לפני שייכנס.

2. דאג להתקנת חיישני תנועה כך שמקרה ומישהו עובר יופעל האור אוטומטית הן בבית והן מחוצה לו.

3. במידה ויש לך חניה פרטית לרכב - תמיד עדיף להחנות את הרכב שם. דאג שיהיה לחניה מנעול כך שהרכב יהיה במקום סגור ומאובטח.

4. מעולם אל תשאיר פתק על הדלת בסגנון "אחזור מחר בערב" או כל הודעה אחרת שיכולים לרמוז כי אינך בסביבה. זו פירצה שקוראת לגנב פשוט כמשמעו.

5. אם בכל זאת נאלצת לעזוב את הבית לתקופה ארוכה, בקש משכניך או מקרוביך לדאוג לבקר בבית פעם ביום, לאסוף עבורך את הדואר מבית הדואר ושאר פעולות על מנת שאף גורם זר לא יידע שאינך בבית.

6. תאורה טובה בסביבת הבית ובאזור החניה תמיד מועילה ותגרום לפורז לחשוב פעמיים אם שווה לו לנסות לפרוץ למקום בו כולם עלולים לצפות בו.

7. מערכות אזעקה הן לפעמים קריטיות ואף מצילות חיים. דאג להתקין מערכת כזו בעלת צליל חזק וצורמני במיוחד שירתיע כל גנב ויעיר את כל שכניך במקרה של פריצה באישון ליל.

8. מקרי פריצה רבים ארעו "בזכות" מפתח שהושאר בסביבת הבית, מתחת עציצים, שטיח לניקוי רגליים וכיוצ"ב. המנעו מכך. הגנבים מכירים היטב את כל מקומות המחבוא הללו. עדיף להשאיר את המפתח אצל שכן שאתם סומכים עליו או לא להשיארו בכלל.

9. מעולם אל תתנו את מפתח הבית לנותני שירות למינהם. כפי שנאמר: כבדהו וחשדהו. כל עוד אתם לא מכירים אישית את נותן השירות מבחינתכם הוא פורץ פוטנציאלי. שיטת הסמוך במקרה כזה עלולה לעלות לכם ביוקר.

10. אם יש ברשותך כספת בדירה - אל תהסס להשתמש בה. שמור את חפצי היוקרה שלך אך ורק בכספת ודאג להחביא אותה היטב בתוך הבית. זכור את מצוות שמירת הלשון: המנע מלספר לחברים, לשכנים לאנשים זרים על חפצים אלו ועל מיקום הכספת.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח דירה כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן

לקבלת הצעת מחיר לביטוח דירה מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד