י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
חשש מהתפרצות במקומות נוספים

בעקבות נגיף הקורונה: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי

למרות שעד עתה נמנע מכך, ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום בינלאומי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה • יו"ר הארגון הדגיש כי החשש הוא שהווירוס יגיע גם למדינות שבהן תשתית מערכת הבריאות חלשה יותר מבמדינות המפותחות, מה שיוביל להתפרצות המונית אף יותר מעכשיו

בעקבות נגיף הקורונה: ארגון הבריאות העולמי הכריז על מצב חירום עולמי
מתמודדים עם נגיף הקורונה בסין צילום: באדיבות המצלם

למרות שעד עתה נמנע מכך, ארגון הבריאות העולמי הכריז הערב (חמישי) על מצב חירום בינלאומי בעקבות התפרצות נגיף הקורונה. לדברי יו"ר הארגון, ההחלטה התקבלה "כמעט פה אחד". הוא ציין כי הוא "מאמין שהמהלך יחזיר את הגל לאחור".

יו"ר הארגון הדגיש כי החשש הוא שהווירוס יגיע גם למדינות שבהן תשתית מערכת הבריאות חלשה יותר מבמדינות המפותחות, מה שיוביל להתפרצות המונית אף יותר מעכשיו. בארגון הבהירו כי לא מדובר בהמלצה להגבלת המסחר או התנועה בעקבות התפרצות הנגיף. בנוסף הדגישו בארגון כי "לא מדובר בהצבעת אי-אמון בסין עצמה", ולכן הארגון "מתנגד להטלת מגבלות על סחר עם סין או על נסיעה למדינה בעקבות הנגיף", משום ש"הסיבה העיקרית להצהרה זו היא לא מה שקורה בסין, אלא מה שקורה במדינות אחרות".

מניין קורבנות הנגיף הגיע היום ל-170 בני אדם, כולם בסין. קרוב ל-8,000 איש נדבקו בסין וברחבי העולם.

נזכיר, מערכת הבריאות בישראל התכנסה לדיון בחמ”ל החרום הלאומי בת”א בעקבות חשש להתפתחות נגיף הקורונה מסין. בדיון משתתפים שר הבריאות יעקב ליצמן והנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

לאחר שמדינות רבות עצרו את הטיסות לסין וממנה, השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי התפשטות הוירוס לכל העולם ואף לאירופה, מה ש"מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו".

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". הוא הוסיף כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לדבריו "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". ולמרות החששות שעלו כל הזמן,  "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר ליצמן.

קורונה ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד