י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ומה מצב הגושים?

סקר חדש: הליכוד נחלשת משמעותית; החרדים שומרים על כוחם

לאחר שבוע ארוך ועמוס שכלל את פרסום מתווה המאה, הגשת כתב אישום נגד נתניהו ושחרורה של נעמה יששכר סקר חדש מגלה כי מפת הגושים כמעט ולא משתנה • הליכוד נחלשת משמעותית, החרדים שומרים על כוחם וימינה מתחזקת

סקר חדש: הליכוד נחלשת משמעותית; החרדים שומרים על כוחם
חרדי מאחורי הפרגוד בקלפי צילום: נתי שוחט, פלאש 90

לאחר שבוע ארוך ועמוס שכלל את פרסום מתווה המאה, הגשת כתב אישום נגד נתניהו ושחרורה של נעמה יששכר, סקר 103FM מגלה כי מפת הגושים כמעט ולא משתנה לכאן או לכאן.

על פי הסקר אותו ביצע מכון מאגר מוחות בניהולו של פרופ' יצחק כ"ץ, אילו הבחירות לכנסת ה-23 היו מתקיימות היום, כחול לבן' בראשות בני גנץ הייתה מקבלת 34 מנדטים ושומרת על כוחה כמפלגה הגדולה בכנסת. הליכוד בראשות בנימין נתניהו יורדת ונמצאת בפער משמעותי מתחת לכחול לבן עם 31 מנדטים. הרשימה המשותפת (חד"ש, רע"ם, תע"ל, בל"ד) בראשות איימן עודה עם 14 מנדטים.

הגוש החרדי שומר על כוחו עם 16 מנדטים, ש"ס בראשות אריה דרעי 9 ויהדות התורה בראשות יעקב ליצמן 7.

העבודה – גשר - מרצ בראשות עמיר פרץ, אורלי לוי אבקסיס וניצן הורוביץ שומרת על כוחה בסקרים ומקבלת 9 מנדטים כמו גם ימינה בראשות נפתלי בנט עם הרב רפי פרץ, איילת שקד ובצלאל סמוטריץ' שמפתיעה ומקבלת 9 אף היא. 

המפלגה הקטנה בכנסת היא ישראל ביתנו בראשותו של אביגדור ליברמן שזוכה ל-7 מנדטים בלבד.

עוצמה יהודית בראשות איתמר בן גביר לא עוברת את אחוז החסימה ומקבלת 1.5% מקולות הבוחרים השווים ל-2 מנדטים בלבד.

על פי החלוקה לגושים, גוש הימין עם 56 מנדטים, גוש השמאל עם-ערבים עם 57 מנדטים, וליברמן שלא נספר באף אחד מן הגושים עם 7 מנדטים.

בשאלת הריבונות, 55 אחוזים מבעלי הדעה תומכים בסיפוח מיידי של בקעת הירדן והיישובים ביהודה ובשומרון. השאר, 45 אחוזים, מתנגדים למהלך.

את הסקר ביצע מכון מאגר מוחות בימים רביעי וחמישי באמצעות פאנל אינטרנטי בהשתתפות מדגם התחלתי של 613 משיבים בגילי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה - 500 מתוכם השתתפו בסקר בפועל. גודל הטעות הסטטיסטית: 4.4 אחוזים, ברמת ביטחון של 95 אחוזים. 

התוצאות המלאות, הניתוחים, הפרשנויות והתגובות - מחר (ו') ב־09:00 בתוכניתו של ניסים משעל ב־103fm.

סקר בחירות סקר מנדטים בחירות מפלגת כחול לבן הליכוד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד