י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
לפנות לרופא על כל חשש

משרד הבריאות מנחה: החוזרים מסין מתבקשים לשהות בבית שבועיים

משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) הנחיות מיוחדות לישראלים החוזרים מסין • במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע את המרפאה מראש על כך שהחולה שהה בסין • מי שחזר מסין מתבקש שלא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים למשך תקופה של שבועיים

משרד הבריאות מנחה: החוזרים מסין מתבקשים לשהות בבית שבועיים
פינוי הפועל הסיני לבית החולים עם חשש לקורונה צילום: צילום מסך

משרד הבריאות פרסם הערב (חמישי) הנחיות מיוחדות לישראלים החוזרים מסין.

על פי ההנחיות, מי שחזר מסין מתבקש שלא לצאת למרחב הציבורי ולא לשהות במקומות ציבוריים למשך תקופה של שבועיים. במקרה של הופעת חום, שיעול או קוצר נשימה, יש לפנות לרופא המטפל בקופת החולים או בחדר המיון, וליידע את המרפאה מראש על כך שהחולה שהה בסין. בכל מקרה יש לכסות את הפה והאף במסכה כירורגית או בבד זמין אחר. עוד נמסר, כי היעדרות מהעבודה בתקופה זו תיחשב כהיעדרות בשל מחלה בצו משרד הבריאות, ואין צורך לפנות לרופא כדי לקבל אישור מחלה.

נזכיר, מערכת הבריאות בישראל התכנסה לדיון בחמ”ל החרום הלאומי בת”א בעקבות חשש להתפתחות נגיף הקורונה מסין. בדיון השתתפו שר הבריאות יעקב ליצמן והנהלת משרד הבריאות, נציגי שגרירות סין, משרד החוץ, מד”א, כל קופות החולים, בתי החולים וכלי התקשורת.

לאחר שמדינות רבות עצרו את הטיסות לסין וממנה, השר ליצמן אמר כי "בתום התייעצויות ודיונים בימים האחרונים, החלטנו כל מיני החלטות בקשר לווירוס הקורונה מסין". הוא ציין כי התפשטות הוירוס לכל העולם ואף לאירופה, מה ש"מחייב אותנו להשגיח ולראות מה אנחנו יכולים וצריכים לעשות כדי לשמור על האוכלוסייה שלנו".

לדבריו, "קודם כל אנחנו כרגע לא מאשרים להיכנס לארץ מסין עד להודעה חדשה". הוא הוסיף כי "מי שבא מסין, גם מי שלא מגיע ישירות, גם אותם אנחנו נבדוק - זאת אומרת שהחלטנו שכל מי שבא ועלול להדביק צריך להישאר בבית שבועיים ימים". לדבריו "אנחנו ממשיכים את המדיניות של אירופה". הוא אף הוסיף כי "פה ושם אפשר להחמיר קצת, זה לא נורא". ולמרות החששות שעלו כל הזמן,  "לשמחתנו לא היה אף מקרה אחד בארץ", אמר ליצמן.

קורונה סין הנחיות משרד הבריאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד