כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

בראדיטשוב: ראש העיר קטע חופשה כדי להפסיק החפירות בבית העלמין

ראש עיריית בראדיטשוב, ואסילי קונסטנטינוביץ מאזור: "נתתי הוראה להפסיק את העבודות במתחם בית החיים" • הוקם ועד לבית החיים בבראדיטשוב - כל פעולה תצטרך את אישורם

ראש העיר עם הרבנים שלמה בריעיר ומשה טהלר
ראש העיר עם הרבנים שלמה בריעיר ומשה טהלר

השבוע, במהלך שהותם בארץ של הרבנים שלמה בריעיר ומשה טהלר רבני העיר בראדיטשוב,
הגיעה אליהם שיחת טלפון מלשכת ראש העיר. במהלך השיחה דיווח ראש העיר כי התפלא לשמוע שהחלו חפירות ליד מתחם קברו של רבי לוי יצחק מבארדיטשוב, סינגורן של ישראל, וכי שנתן מיד הוראה לעובדי העיריה, עוד ביום שישי, לדאוג לכך שכל העבדות תפסקנה לחלוטין, ושבמקום זה לא יחפרו ולא יעשו שום שינו, בטרם ישמע את חוות דעתם של הרבנים.

ראש העיר סיפר עוד, כי קטע את חופשתו כדי לבוא ולראות בעצמו את החפירות, וכדי לראות שאכן הכל חזר לקדמתו.

מיד עם קבלת הטלפון, מהרו הרבנים ליצור קשר עם הרב דוד שמידל, יו"ר אתרא קדישא, כדי לעדכנו בכל מהלך הפרשה ולקבל הכוונה כיצד להמשיך ולנהוג במקום קדוש זה, ועם הגאון הרב אברהם יפה שליזנגער, אב"ד גנ'בה, כדי לשמוע את הכרעה ההלכתית לגבי מתחם בית החיים.

כשעה לאחר מכן נקבעה פגישה בביתו של הרב שמידל, כאשר הרבנים שלמה ברעיר ומשה טהלר מקבלים את ההנחיות המעשיות איך לפעול.

בעצה אחת עם הגרא"י שליזנגער הוחלט על הקמת ועד לבית החיים, בראשות רבני המקום, הרב בריער והרב טהלר, וכן הרב שלמה ויללהם, רב המחוז, כאשר מצטרפים לוועד הגאון הרב אברהם יפה שליזנגער והרב דוד שמידיל, יו"ר אתרא קדישא.

הרבנים אף פרסמו מכתב בו נכתב:

"הרינו להודיע בשער בת רבים כי אין לאף אחד רשות לשנות דבר וחצי דבר בבית החיים הנ"ל מבלי לבוא עימנו בדברים ולקבל הסכמתנו. רבני העיר מקוים ובטוחים שבהקמת הועד לבית החיים הדבר ימנע מאנשים לקבוע דברים על מתחם קברו של סינגורן של ישראל רבי לוי יצחק מבארדיטשוב זי"ע ויגביר את הפעילות במקום למען הכלל והפרט".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד