ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

חושבים בטוח גם בבית

כיצד ניתן להפוך את הבית למקום בטוח לנו ולילדינו? כיצד ניתן להגביר את תחושת הבטחון הנפשי והכלכלי בביתנו? הנה לכם שלל עצות ורעיונות איך לשפר את הבטיחות בבית שלכם

חושבים בטוח גם בבית
אליהו הלוי



ביטוח דירה, כידוע, מכסה אתכם מפני כל נזק שעלול להגרם בבית, אבל נשאלת השאלה כיצד נדאג להפוך את הבית לבטיחותי יותר על מנת שנוכל לגור בו ללא פגע, ללא חשש ואופן כזה גם לחסוך הוצאות מיותרות.

בתוך הבית שלנו יש לא מעט גורמים המהווים מוקד סכנה ומהם עלינו להישמר: חשמל, מים, צנרת, חוטים, מתכות, ועוד העוברים בתוך הבית שלנו, בתוך הקירות ומתחת למרצפות אך גם חשופים לעיני כל. רק שמירה קפדנית על כללי בטיחות תעזור לנו להפיק את מירב התועלת וההנאה מהבית שלנו ולא פחות חשוב: תעלה לנו את תחושת הבטחון.

חשוב לזכור כי תינוקות ופעוטות הם החשופים במיוחד לסכנות בבית. כ-185 אלף ילדים נפגעים מדי שנה כתוצאה מתאונות שקרו בבית, אז איך נוכל למנוע את התאונה הבאה? הנה לכם שלל עצות, גדולות וקטנות, לשיפור הבטיחות בבית.

בטיחות באש


התקינו גלאי עשן בכל הבית בדגש על חדרי הילדים והמטבח. אם יש לכם אפשרות לחבר את גלאי העשן לאזעקה הביתית מומלץ מאוד לעשות זאת על ידי איש מקצוע.

התקינו גלאי מיוחד המתריע בפני דליפת גז. גז, מעבר להיותו דליק במיוחד, עלול גם לגרום כידוע לחנק.

הרחיקו גפרורים ומציתים מהישג ידם של הילדים. מאות מקרי שריפה בשנה ארעו בשל משחק עם גפרורים.

תנור דולק או להבה דולקת ללא השגחה הן סכנות מוות! לעולם אל תעזבו את החדר בהיותם דולקים, אפילו לא לזמן קצר.

בטיחות בחשמל

התקינו שקעי חשמל עם מנגנוני הגנה. בכל חנות חשמל ניתן למצוא כיום שקעים מסתובבים או חסומים. לחילופין, ניתן לכסות את כל השקעים עם מגיני שקעים.

חובה בכל בית שיהיה מותקן מפסק מגן. מפסק זה מותקן אך ורק על ידי חשמלאי מוסמך והוא מיועד למנוע מקרים של קצר בחשמל והתלקחות כתוצאה מקצר חשמלי. לאחר התקנת המפסק חשוב מאוד לבדוק את תקינותו מדי חודש בחודשו בבדיקה פשוטה ומהירה.

לעולם אל תפעילו מכונות חשמליות כגון מדיח כלים, מכונת כביסה או מייבש כאשר אין אף אחד בבית. מכשירים אלו חייבים השגחה בזמן פעולתם במקרה של קצר כלשהו. החיבור של חשמל ומים עלול להיות קטלני ח"ו.

חל איסור מוחלט להשתמש במכשירי חשמל במקום בו ישנם הצטברות אדים כמו מקלחת למשל. אם אתה מוכרחים להשתמש במכשיר כזה ודאו שהם מוגנים ממים ומיועדים לשימוש בסביבת מים.

נתקלתם בחוט חשמל גלוי? בשקע רופף? אסור להשתהות. חובה לתקן זאת מיד. מגע יד אדם בחוט שכזה עלולה לגרום למוות!

בטיחות בחלונות וקומות גבוהות

בכל חלונות הבית, מקומה שניה ומעלה, חשוב מאוד להתקין סורגים. בחנויות בניה ותכנון בית ניתן לרכוש אביזר מיוחד המגביל את פתיחת החלון ל-10 ס"מ בלבד.

אם יש לכם מרפסת, חובה שיהיה בה מעקה בגובה של 90 ס"מ לפחות למניעת טיפוס ילדים.

לעולם אל תשאירו כסאות, שולחנות, שרפרפים או כל אביזר אחר שניתן לטפס עליו בקרבת מעקה בטיחות.

אם יש לכם ילדים מתחת לגיל 3 בבית, חשוב ביותר להתקין שער חוסם לפני מדרגות למניעת נפילות.

בטיחות מפני כוויות

וודאו שהתרמוסטט בדוד החשמל פועל כראוי ולא מתחמם יתר על המידה.

בחורף, את החדר מומלץ מאוד לחמם עם מזגן או רדיאטור. אם אין לכם כאלו, בשום אופן אל תשאירו בחורף תנורי ספירלה דולקים במשך כל הלילה או כל מכשיר חשמלי אחר. מנעו מהילדים כל גישה לתנורים אלו.

באמבטיה, ניתן לקנות בחנויות הבניה והשיפוץ אביזר מיוחד המגביל את טמפרטורת המים החמים ל-50 מעלות. אביזר זה מתלבש על הברז או בצנרת והכרחי מאוד.

במטבח, מקמו את הקומקום החשמלי, הסירים והמחבתות הרחק כמה שניתן מקצה הדלפק. ודאו שהכיריים רחוקים באופן כזה שלא תהיה גישה לילדים.

תינוקות וילדים קטנים אוהבים מאוד למשוך מפות ולגעת דווקא בסיר הכי רותח. לעולם אל תחזיקו את ילדכם בעת שאתם שותים משקה חם או מבשלים.

בטיחות באמבטיה


עשרות מקרי טביעה של תינוקות באמבטיה קרו בשנים האחרונות. לעולם לעולם אל תשאירו את התינוק או הילד ללא השגחה. השגיחו עליו כל שניה באופן רצוף ועקבי

חובה עליכם לשים על רצפת האמבטיה שטיח מונע החלקה. אם יש לכם אפשרות, עדיף להשתמש במקלחת ולא אמבטיה.

ידית אחיזה לא מיועדת למבוגרים בלבד. שימוש בידית אחיזה יכול להציל חיים ולמנוע מצב של החלקה שעלול להביא לנזק בלתי הפיך לגב.

אם יש לכם אפשרות, התקינו תאורת לילה באמבטיה. פריט זה עלול להיות קריטי במקרה של הפסקת חשמל תוך כדי מקלחת או אפילו אם המנורה נשרפת.

בטיחות בסביבה

חומרי ניקוי, תרופות וחומרים אחרים שאינם מזון חייבים להיות מאוחסנים במקום נעול או בגבוה כזה שילדים לא יוכלו להגיע אליהם. ניתן גם לאחסנם בבקבוקים ובמיכלים אטומים.

דאגו לאיוורור המטבח, חדר האמבטיה וחדרי השינה. תחלופת אויר גם בריאה מאוד וגם מונעת ריחות שעלולים להיות מסוכנים.

הקפידו כל העת על ניקוי נוזלים מהרצפה כדי למנוע החלקה. אם יש לכם תינוק בבית, חשוב מאוד לנקות שאירי מזון מהרצפה.

שטיחים הם אולי חמימים ונעימים בחורף אך עלולים גם להיות מסוכנים מאוד ולהפוך למשטח החלקה. ניתן לרכוש משטח מיוחד מונע החלקה ולשים אותו מתחת לשטיח.

בריצוף של הדירה, מעבר ליופי ולאסטטיקה, חישבו גם על ההחלקה. ביחרו ריצוף שלא יהיה חלק מדי והמנעו משימוש בחומרי ניקוי הגורמים לרצפה להיות חלקה מדי.

חובה עליכם לקבע ספריות ומזנונים לקירות הבית כדי למנוע את נפילתם על ילדים.


לקבלת מידע נוסף על ביטוח דירה כנס לאתר חברת מגדל – לחץ כאן


לקבלת הצעת מחיר לביטוח דירה מחברת מגדל – לחץ כאן
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד