כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הפסטיבל התקשורתי החריג

איש התקשורת הוותיק: "שיבת נעמה הביתה היה מן המופעים המבישים"

העיתונאי והמגיש הוותיק יעקב אחימאיר לא אהב את הסיקור המוגזם סביב שיבת נעמה יששכר לישראל: "כאילו היה מדובר בנחיתה של נשיא סוריה בישראל" | וזה רק על קצה המזלג

איש התקשורת הוותיק: "שיבת נעמה הביתה היה מן המופעים המבישים"
יעקב אחימאיר צילום: תומר נויברג, פלאש 90

"סיקור ערוצי הטלביזיה של שיבת נעמה הביתה היה מן המופעים המבישים של שידורי החדשות. עורכי המהדורות איבדו את קור רוחם, כאילו היה מדובר בנחיתה של נשיא סוריה בישראל", כך כתב אמש (חמישי) העיתונאי הוותיק יעקב אחימאיר בן ה-81 בדף הפייסבוק שלו.

הוא ממשיך ונותן את הזווית האישית שלו: "צפיתי בכתבת ששבה במטוס ראש הממשלה והיא משדרת באמצעות הטלפון הנייד מתוך בטן המטוס, בעת ריצת המטוס על מסלול הנחיתה. מרגע שנודע כי נעמה עומדת אכן להשתחרר, עורכי החדשות בטלביזיה היו חייבים להורות לכתבים ולמפיקים: רק לגלות קור רוח! היה ידוע כי נעמה משוחררת, בריאה ושלמה ורק מתרגשת בפגישה עם בני המשפחה".

לדברי אחימאיר, "לא היתה פינה, נידחת ככל שהיתה, שבה לא מוקמה "עמדת שידור" לדיווח ישיר. רוח התזזית שהכתבים לקו בה, כמעט מנעו את כניסתה של נעמה לביתה ברחובות. מלים ספורות מאד שאמרה נעמה על אדמת המולדת, הוגדרו על ידי מגיש חדשות:"ראיון מיוחד". מספר המלים שאמרה נעמה באותו "ראיון" לא עלה על 20 להערכתי. אולי פחות".

"ההתרגשות הכנה והמלאכותית הזכירה לי את המתח ששרר בנתב"ג לקראת נחיתת הנשיא סאדאת בישראל. נכחתי באותו מעמד שהיה מכובד, מאופק. לא כך נהגו אמצעי התקשורת הערב, בהתקרב המטוס לשרוול מס. 3, אם אינני טועה, כדי שנעמה, ראש הממשלה ועוד, יפסעו שוב על אדמת המולדת", מסכם העיתונאי יעקב אחימאיר שדווקא מזוהה עם הצד הימני במפה הפוליטית ואף כותב טורים בעיתון 'ישראל היום'.

נעמה יששכר סיקור תקשורתי יעקב אחימאיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 20 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד