ט' ניסן התשפ"ד
17.04.2024
לא יהיו בחירות רביעיות

ליברמן טוען: "כבר יש הסכמה על קואליציה. זה סגור"

עמית סגל חושף הבוקר בטורו השבוע ב'ידיעות אחרונות' ציטוטים מאיווט ליברמן שאולי צריכים להדאיג את המפלגות החרדיות. לדברי ליברמן ישנה כבר קואליציה סגורה שהוא הגה אותה, כאשר לא ברור מי בין מרכיביה

ליברמן טוען: "כבר יש הסכמה על קואליציה. זה סגור"
אביגדור ליברמן צילום: צילומסך ערוץ 12

"הבהרתי לנתניהו שלא אתמוך בחסינות", משחזר השבוע ליברמן. "אמרתי: אין טעם לבקש חסינות כזו, כי ישראל ביתנו לא תתמוך בה. הוא בכל זאת התעקש לבקש אותה, והתוצאה ידועה". הליכוד עוד ניסה למנוע את הקמת ועדת הכנסת. אחר כך למשוך זמן. בסוף ויתר והתקפל. הוא נכנע לקואליציה חד־פעמית של כחול לבן, מרצ־פרץ וישראל ביתנו. כך חושף הפרשן עמית סגל בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות'.

האומנם חד־פעמית? "הוא הולך איתם, זה ברור לגמרי", אמר נתניהו בכנס פתיחת קמפיין הליכוד לפני שבוע, כש"הוא" זה ליברמן ו"איתם" זה עם גנץ  והעבודה־גשר.

עוד מספר סגל בטורו כי במקביל מבהיר ליברמן בכל מקום שלא יהיו בחירות רביעיות, ולמי שמזכיר לו שהשמיע תחזית דומה גם לגבי הבחירות השלישיות הוא מוסיף שהפעם, בניגוד לעבר, "כבר יש הסכמה על קואליציה. זה סגור". האם אתה בתוך הקואליציה הזאת? התעניינתי אצלו השבוע. בוודאי, השיב. אני הוגה התוכנית. שמתי לב, המשכתי, שסרטוני ישראל ביתנו כבר לא מדברים על ממשלת אחדות ליברלית, אלא מבטיחים לשמור על ישראל ליברלית. נכון, אישר יו"ר ישראל ביתנו, והוסיף: "יתרה מזו, אני מגדיר את הממשלה הבאה 'ממשלה ציונית ליברלית'".

לדברי סגל, אם הממשלה המדוברת איננה אחדות, הרי שליברמן הפסיק לבנות על צירוף הליכוד ופרידה של נתניהו משותפיו הטבעיים. אם היא ליברלית, אז גם החרדים וסמוטריץ' לא יהיו בה. אם ציונית, אז הערבים בחוץ. מה נשאר? בשיטת האלימינציה נותרה ממשלה בראשות גנץ, עם העבודה, ליברמן ואולי גם מרצ ו/או ימינה, שתקדם סדר יום אזרחי: תחבורה
ציבורית בשבת, נישואים אזרחיים, חוק הגיוס.

לפי הסקרים, האגף הימני, הוותיק, של ישראל ביתנו, לא נטש על אף שיתוף הפעולה עם גנץ וגם אחרי קמפיין וחצי של עימות ישיר עם הליכוד והחרדים. האגף השמאלי, הטרי, לא הזדעזע גם כשליברמן הודיע השבוע שיצביע בעד סיפוח. בסקרים, ישראל ביתנו שומרת על כוחה, פחות או יותר. מכאן שליברמן חופשי לפעול כאוות נפשו ללא חשש מזעם האלקטורט. האם אחרי שלקח מנתניהו את החסינות בשיתוף פעולה עם כחול לבן, בעוד שישה שבועות. כך עמית סגל הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

בתוך כך, בפוסט שהעלה הבוקר ליברמן בדף הפייסבוק שלו, הוא הודה כי 'ישראל ביתנו' דרשה למנות יו"ר ועדת כספים במקום גפני. מי שבלם את היוזמה ועמד על הרגליים האחוריות היו חברי הכנסת של כחול לבן.

עמית סגל אביגדור ליברמן בחירות לכנסת ה-23 בחירות 2020

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד