כ"ו אייר התשפ"ד
03.06.2024

שוב: 'כפר חב"ד' לא הופיע השבוע

'כפר חב"ד' שוב לא יצא-לאור השבוע, זאת לאחר שבתחילת השנה פסקה הופעתו לשבועיים, עקב קשיים כלכליים. האם העיתון עומד בפני סגירה? גורם בעיתון: "פשוט נזכרו מאוחר שט' באב חל השבוע"

העורך הלפרין והמגזין. צילום: 'שטורעם.נט'
העורך הלפרין והמגזין. צילום: 'שטורעם.נט'

העיתון 'כפר חב"ד' שוב לא יצא-לאור השבוע, זאת לאחר שבתחילת השנה פסקה הופעתו לשבועיים, עקב קשיים כלכליים.

במהלך השנים האחרונות מתמודד השבועון, שהחל לצאת לפני 29 שנים, עם מצוקה כלכלית קשה.

'כפר חב"ד', שהוקם ונמצא בבעלות העורך אהרן דוב הלפרין, הצליח עם הופעתו להפוך לפופולארי מאוד בקהילת חב"ד ברחבי העולם, אולם בשנים האחרונות ירדה קרנו. לפני שלוש שנים - כחלק ממאמץ שיקום - התרחב השבועון לארבעה חלקים.

אולם בעוד שהחלק המערכתי זכה לשבחים, לא הצליחו מנהלי העיתון למנף אותו מבחינה כלכלית.
הקשיים הכלכליים גרמו לכך שהדפסת הגיליון של חג הסוכות התעכבה, ומנויי העיתון קיבלו אותו רק לקראת שמחת תורה, זאת בשל סרובו של בית הדפוס להדפיס את העיתון כסדרו. רק לאחר שהורמה תרומה גדולה של הנגיד החב"די ר' זלמן סטמבלר, נכנס העיתון לדפוס והופץ בקרב המנויים ובחנויות.

בשבועות שאחר-כך יצא העיתון לסירוגין, כשבמקביל התנהל משא ומתן בין הנהלת העיתון לבין המפיץ בנימין זילברשטרום, שהיה בעבר מנכ"ל העיתון, על מנת שזילברשטרום יקח על עצמו את העול הכלכלי ואת ניהולו העסקי של המגזין. מהלך זה נכשל ולא יצא אל הפועל.

בעקבות כך, עזבו את המערכת מספר בכירים וכותבים והעיתון הצטמצם וירד לשני חלקים.

לפני קצת יותר מחודשיים, בעקבות דין תורה שניהל העיתון בבית-דין רבני חב"ד נגד מגזין מתחרה - שיצא-לאור על-ידי אתר 'חב"ד און ליין-COL' - קבעו חברי בית הדין כי השבועון הוא מוסד של הרבי מליובאוויטש ועל כל חסיד חב"ד לעשות הכל בסיוע להפצתו. הרבנים קבעו כי על COL לחדול מהוצאתו לאור של המגזין, כיוון שהוצאתו לאור פוגעת ב'כפר חב"ד'.

אחד מחברי בית הדין אמר לאחר הפסיקה, כי השבועון יהיה חייב לעבור תהליך הבראה יסודית, בליווי בית הדין - אחרת לא יצליח לשרוד. בסופו של דבר, התכנית לא יצאה לאור.

כאמור, השבוע לא הופיע העיתון בדוכנים.

לדברי גורם במערכת הסיבה הינה טכנית בלבד: "נזכרו מאוחר שתשעה באב חל השבוע וצריך להקדים את ההוצאה לאור כי ההפצה מוקדמת".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד