ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
משחיזים סכינים במרוקו

תלמידי הישיבה של הרב פינטו הקימו מערך שחיטה למהדרין

לקראת ההילולא הגדולה של האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זיע"א בשבוע הבא, תלמידי ישיבת שובה ישראל בראשות נכדו האדמו"ר רבי יאשיהו פינטו נערכים בתגבור השחיטה הכשרה למהדרין.

תלמידי הישיבה של הרב פינטו הקימו מערך שחיטה למהדרין
השחיטה של תלמידי הרב פינטו במרוקו צילום: באדיבות המצלם

מדובר בבשורה היסטורית עבור הקהילה היהודית במרוקו. אחרי שנים רבות הקימו תלמידי גאב"ד מרוקו הגאון רבי יאשיהו פינטו מערך שחיטה שכולו על טהרת המהדרין.

תלמידי הישיבה ששקדו על לימוד הלכות שחיטה במשך תקופה ארוכה סיימו לאחרונה את לימודיהם ונבחנו בהצלחה מרובה. גאב"ד מרוקו שבחן את התלמידים הביע קורת רוח והנאה מרובה מתלמידיו השולטים היטב בפרטי ההלכות והעניק להם את ההסמכה לשחוט תחת השגחת בית דין צדק שבראשותו.

"זו היא המשכיות מפוארת למאות שנות שחיטה יהודית כשרה שממנה ניזונו יהודי מרוקו במשך השנים" אמרו אנשי הקהילה היהודית שהשתתפו באחת השחיטות הראשונות שנערכו במדינה בפיקוחו האישי של גאב"ד מרוקו.

ראשי מערך הכשרות מביעים שביעות רצון מהביקוש ההולך וגובר לבשר מהשחיטה המקומית. "השחיטה מיועדת לא רק עבור תושבי המקום, כי אם גם עבור התיירים היהודים הרבים שפוקדים את המדינה בשנה האחרונה".

כעת, עם הגעתם של האלפים בשבוע הבא למרוקו לרגל הילולת האדמו"ר רבי יצחק אבוחצירא זקנו של רבי יאשיהו ייהנו הבאים משחיטה כשרה למהדרין.

הרב יאשיהו פינטו מרוקו שחיטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד