כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
גדל במשפחה ענייה

חבר המועצה החרדי הכריז: אתמודד לקונגרס

חבר מועצת העיר ניו יורק, חיים דויטש, הודיע ​​כי הוא מתמודד לקונגרס, וייצג את מחוז הקונגרס ה -9 בניו יורק • "אני מצפה שיהיו התקפות עליי כי אני אהיה האדם היהודי היחיד שמתמודד במחוז הזה - במיוחד יהודי חרדי"

חבר המועצה החרדי הכריז: אתמודד לקונגרס
חיים דויטש צילום: באדיבות המצלם

חבר מועצת העיר ניו יורק, חיים דויטש, יהיה לראשון שחובש כיפה שמתמודד לקונגרס. בראיון ל- COLlive הוא אומר שהוא מצפה לתמיכה מהקהילות היהודיות והחרדיות, והוא מחויב להילחם באנטישמיות, הוא סיפר על חייו האישיים ואיך כילד שגדל במשפחה ענייה הוא הגיע לאן שהגיע.

המחוזות אותם ייצג אם יבחר, כוללים את השכונות של בראונסוויל, קראון הייטס, מזרח פלאטבוש, פלטבוש, קנזינגטון, ועוד מקומות בהם מתגוררים יהודים רבים.

הבחירות יהיו ב- 23 ביוני 2020. והבחירות הכלליות לנשיאות יתקיימו ב -3 בנובמבר 2020.

למה אתה רץ?

אני רץ בגלל מה שאנחנו רואים ברחבי הארץ ובעולם עם עליה של אירועים אנטישמיים. עלינו לקבל ייצוג נאות בקונגרס האמריקני כדי להוביל מאבק בנושא, ויוודא שלעירנו, למדינתנו יש שכל ישר, ויוזמה, לוודא שקולות האנשים נשמעים.

אם תיבחר, ​​האם תהיה חובש הכיפה הראשון בקונגרס?

אהיה האדם היהודי החרדי הראשון בקונגרס. אהיה גם הכהן הראשון בקונגרס, בדיוק כמו שהייתי הכהן הראשון במועצת העיר ניו יורק

האם אתה מצפה שיהיו אתגרים מיוחדים כי אתה בתפקיד כיהודי חרדי?

אני מצפה שיהיו התקפות עליי כי אני אהיה האדם היהודי היחיד שמתמודד במחוז הזה - במיוחד יהודי חרדי.

מה יכולים הבוחרים לצפות ממך?

אני ישן עם הפלאפון שלי קרוב אלי כך שאני תמיד זמין לעזור. הייתי חבר במועצת העיר במשך 6 שנים, ולפני כן עבדתי שם מאז 1996. לא החלפתי את מספר הטלפון הנייד שלי מאז שהתחלתי במועצת העיר. עדיין אהיה נגיש ועדיין אוכל לענות לצרכים היומיומיים. כחבר קונגרס, על אחת כמה וכמה, אוכל להגיב ולעזור לאנשים ברמה הלאומית בכל מה שקשור לסוגיות מדינה ופדרליות ולוודא שאנשים יקבלו את העזרה שהם צריכים.

נולדת לניצולי שואה. מה אתה מרגיש לגבי העלייה באנטישמיות?

מעולם לא שמעתי מאבי על מה שעבר בשואה. אני יודע שהוא שרד שלושה מחנות ריכוז נאצים. רק לאחר שהלך לעולמו נודע לו עליו בספר שמישהו הדפיס לשמחה משפחתית על אביהם, והוא כתב על איך אביו ואבי היו באותו דרגש. הם נתנו שבע מנות לחם לצועני בתמורה לזוג תפילין שהניחו ואיפשרו לאחרים להשתמש בשואה. בכל פעם שאני רואה צלב קרס או פשע נגד יהודי, זה לא מדובר רק בגינוי המעשים האלה, אלא בפעולה נגד זה.

האם יש הבדל בין ההתקפות נגד היהודים בברוקלין, ג'רזי סיטי ומונסי בהשוואה לפיטסבורג ופוואי?

בעיניי, הכל טרור פנים. בפוואי ובפיטסבורג, הותקפו אנשים שהתפללו ונהרגו בגלל זה. אנשים צריכים להרגיש בטוחים בבתי הכנסת שלהם ולא צריכים להביט מעבר לכתף שלהם בזמן התפילה. כל כך הרבה אנשים שונאים אותנו ורוצים להשמיד את האומה שלנו. לכן חשוב יותר מתמיד להילחם בחזרה ולעמוד על שלנו, ולהיות קולניים כשאנחנו רואים מעשה טרור

מחוז הקונגרס ה -9 של ניו יורק ידוע בשליטה ליברלית, איך אתה מצפה לנצח?

אנחנו הולכים לעשות שינוי.

היית מנהיג בולט בקהילה מאז 1991 והתברכת במשפחה של 5 ילדים ונכדים. איך מאזנים את הזמן שלך?

כשאתה בתפקיד נבחר, אתה צריך שיהיה לך אישה תומכת. בפעם הראשונה שרצתי, שאלתי את אשתי והיא אמרה כן. תודה לאלוקים, היא הרשתה לי להתמודד למועצת העיר, ואז עבדתי ממש קשה והצלחתי. כשניצחתי, הפתעתי את המחוז, והפתעתי את אשתי. זה היה אחד המירוצים התחרותיים ביותר בבחירות

עד כמה אתה מכיר את המחוז?

אבא שלי הגיע לאמריקה בשנת 1965 והעבודה הראשונה שלו היה כמלצר במסעדה, גדלתי עם 3 אחים בדירה של שני חדרי שינה ולהורים שלי לא היה כסף. אז כשמדובר בסוגיות שמשפיעות על המחוז, אני מבין את מי שעשיר, או מישהו שאינו יכול להניח אוכל על השולחן - כי מכאן הגעתי.

חיים דויטש קונגרס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד