י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
והשבוע במהדורת מוצ"ש

לייבל'ה בעקבות הנגיד שאכל מהקומפוט של הרבי

לייבל'ה נדהם מכמות הפניות שהגיעו אליו מיום חמישי בתהייה מדוע המדור לא יצא כרגיל. לייבל'ה יסביר בהמשך את הסיבות לעיכוב ובמהדורה נוצצת ומסופחת מתמיד של מוצאי שבת, תקבלו מנה גדושה של סיפורים יוצאי דופן שעשו את השבוע החולף • והשבוע: מאחורי הקלעים של ביקורי האדמו"רים בעולם, הנכד המפורסם שחגג 30 במוצא וסיים מסכת יומא בפתח תקווה, מי ניסה להסתיר את הבלורית של המנצח בסיום הש"ס? וגם, הכתב הפוליטי שהשתדרג ביוניקלו • בואו נתחיל

לייבל'ה בעקבות הנגיד שאכל מהקומפוט של הרבי
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה עשה השבוע עסקה עם ילדיו ולא סתם עסקה, אלא 'עסקת המאה' ובפרפרזה לתוכניתו של טראמפ הוא סיפח אותם בצורה מדויקת ומדוקדקת אליו, בכדי שיידעו ברור שלייבל'ה לא מתכוון לשלם היטל השבחה, למרות שלפני שנים הרחיב את דירתו. הסיפור היה כה חזק עד שהוא 'התארגן, מתארגנים מאורגן' לייבל'ה המריא ליעד עלום בכדי לשאת תפילה חרישית על עמך בית ישראל שעושים סקי ברחבי העולם ועקב כך לא הספיק להגיש לקוראים המושבעים את המהדורה השבועית כמידי יום חמישי -כדי שיוכלו לקרוא בין הגעפילטע לטשולנט, והרי ידוע שישנם רבים שמתקשים להיכנס לשבת בלי המדור הלוהט.

לייבל'ה שכידוע נסתר ביותר - עד שהוא כמעט רואה ואינו נראה - היה בהלם מעוצמת וכמות הפניות בפרטי "מדוע אין מדור השבוע ?"

לייבל'ה, כדרכו בקודש, ענה שלא הספיק להתארגן והוא כעת מתארגן תוך כדי האזנה לסלוגן המסעיר של יהדות התורה שנחשף בהברקה שטרם נראתה. הוא התיישב ביום בשישי טרם חצות היום, לכתוב לכם את מה שחלף לו השבוע בראש.

אז במירוץ מסביב לעולם של לייבל'ה, הוא לא ידע לאן ללכת, האם למסע ההיסטורי של הרבי מסקווירא במעז'יבוז, או אולי למסע הקודש של הגיס - הרבי מויז'ניץ בלונדון. לבסוף החליט לייבל'ה לקיים שניהם והוא מביא רשמים מהמעמדים.

את גודל חשיבות אכילת הקומפוט ראה לייבל'ה בחוש כאשר במעמד סיום הש"ס שנערך בלונדון, שם ראה לייבל'ה את הנגיד הלונדוני ר' אליש אנגלנדר טועם משיריי הלפתן ממנו אכל הרבי מויז'ניץ. מי שהשגיח ליד שלא ייגמר, היה ההויז בחור המיתולוגי יוסף שמעון שכטר שסיים את הש"ס בהצלחה גדולה.

ואת הנגיד לבית ויז'ניץ ר' חיים משה פלדמן, ראה לייבל'ה כשמייד לאחר שתרם לרבי, התיישב ללמוד 'דף היומי' כחסיד ורגיל מן המניין ועל זה נאמר "איזהו עשיר השמח בחלקו". 

ומי שחזר לארץ דרך הטרקלין היוקרתי בשדה התעופה היתרו, הוא המנכ"ל של איגוד מוסדות ויז'ניץ ר' שעיה יענקל ורטהיימר שישב לסגור את השיחות רגע לפני שעולה למטוס.

במסעדת deli בשכונת סטמפורד היל ראה לייבל'ה את הזמר לבית ויז'ניץ יענקי דאסקל סועד את ליבו.  

בהזדמנות זו לייבל'ה מברך את הצלם האגדי ארי ק' הבעלזאי, שהיה שליח נאמן של לייבל'ה למסע של הרבי מויז'ניץ כחלק ממסעותיו בעולם. 

בדרך לארגון ההילולא הגדולה של ז' שבט בלעלוב שבפולין, המשב"ק הלעלובאי המיתולוגי ר' שמחה קרקובסקי עוצר לקפה בבית חב"ד בנתב"ג. 

וסגן של ראש עיריית בית שמש ומחזיק תכנון ובניה שמעון גולדברג, נצפה בפולין בדרך להילולא הגדולה בז' שבט. 

ולמסע של חסידות סקווירא שנערך באוקראינה לטובת תורמי בית המדרש הגדול והענק שהולך ונבנה בשיכון הסגור, הצטרפו והשתתפו כל האמנים. בטיסה מויניצה לקייב נראו כל הזמרים שהשתתפו לצד החסידים בהפקת הענק של 'טיפ הפקות'. 

בשבוע האחרון הגיע גם לייבל'ה לחתונה של מאיר רובינשטיין, ראש העיר שסופח בתוך כמה שעות לחלק בלתי נפרד מארץ ישראל. אז בחתונה, כפי שתוכלו לראות כאן בקישור, הגיעו כל המי ומי.

ובכל זאת, בחתונה נתקל לייבל'ה בדובר החדש של העיר שלומי גיל, שעזב עשרות שנות עיתונות וכתיבה תמה ומדוקדקת ב'שעה טובה', 'בקהילה' ו'משפחה' לטובת עיר הסיפוח, כשהוא זוכה לאיחוליו החמים של ח"כ יעקב אשר.

גם את השבע ברכות המרכזי בתמיר לא עזב לייבל'ה, פחות משעה אחרי שהכריז הנשיא טראמפ על הריבונות בהתנחלויות החלה חגיגת השבע ברכות אצל הראיס הידוע מביתר, שם ראה את השר אלקין וחבר הכנסת אייכלר משוחחים על ההיסטוריה.

בהמשך, שוב ראה לייבל'ה את שלומי גיל הדובר החדש מתזז בין העיתונאים לפוליטיקאים ויש לציין בהצלחה מרובה. לייבל'ה מקווה שגיל בקרוב יספח גם את דוברות הישובים הסמוכים. בין העיתונאים גילה לייבל'ה את זקן השבט הפרשן הפוליטי של 'בקהילה' יעקב ריבלין בשיחה ארוכה עם סגן עורך מגזין 'משפחה' אלטר גרובייס על ריבונות סיפוח ומה שביניהם.

ומכאן לשמחה המרכזית של שלומי אמונים גם בליל שישי ישב לייבל'ה מרותק לאולם בלונדון לראות את שמחתו של סגן השר שחוגג שוב ושוב לאחר שהצליח לאחד את כלל עולם החסידות בסיום ש"ס היסטורי בהיכל הארנה בירושלים. 

בחתונה ראה לייבל'ה את כל צוות לשכת פרוש, כולל שייע טננהויז, בני הקר, וכמובן הנהג המסור שרוליק ורטהיימר, כשהם יושבים בשולחן אחד עם הנציג של לייבל'ה בלונדון - שלומי טורנהיים, שעזב את ארצנו לטובת הגלגל הענק בלונדון. 

גם האחים הקדושים לבית בריסק חבשו שטריימל ויצאו ללונדון הבירה: לייבל'ה ראה את רבי מרדכי בריסק ראש הקהל של בעלזא ור' אברהם איסר מבולטון שותים 'לחיים' לרגל השמחה הגדולה. 

בהמשך ראה לייבל'ה שיעור דף היומי כראוי וכיאה למסיימי הש"ס, בשיעור שנמסר על ידי הרב נפתלי פרוש שמוסר את השיעור כל יום במלון שהיה שייך לאביו ז"ל והמשיך למסור את השיעור גם בלונדון, שם גם השתתף סגן ראש העיר יוסי דייטש שחזר ממסע מפרך באוקראינה ופולין. 

ומי שהרקידו את כולם בריקוד בקבוקים מטורף, היו ראש העיר אלעד שרוליק פרוש ואיש החסד הגדול חונה דייטש, שניהם יציבים מתמיד הצליחו להפתיע מבלי ששום בקבוק ייפול מהראש.  

והיה מי שגם לייבל'ה לא הצליח לתפוס בתמונה, הלא הוא הדובר הנאמן שניאור רוזן שטס בחמישי וחזר בשישי, אבל בפאר שפיל היה מי שנתן לשניאור את השטריימל והוא חבש את זה בצורה רגילה כחסיד ורגיל. 

ומכאן שוב לנעשה בקלחת הפוליטית: דרעי שהפך ליקיר הימין ולא סתם אלא לימין קיצוני, ירד לבקעת הירדן שם נתן תדרוך מלא מלא לכל העיתונאים שהתלוו וסיפק כותרות כמו שרק הוא יודע. לייבל'ה נתקל בתמונה חמודה של הכתב הפוליטי שלנו ארי קלמן הנראה כביטחוניסט לכל דבר עם מעיל היוניקולו.  

גם חיים פרידלנדר מ'בקהילה' יצא להפסקת בין הסדרים ובא לשמוע את השר דרעי בכדי לעלות את הדברים על כתבי עיתון 'בקהילה'. פרידלנדר - אב טרי - זנח את משמרת הבייבי סיטר והצליח להשחיל את הסיור לסדר היום. 

ליבל'ה ראה השבוע את הבן תורה של ש"ס ח"כ מיכאל מלכיאלי במשכן הכנסת, בשיחה ארוכה עם איתמר בן גביר. עוברי אורח שדאגו כמובן לתיעוד סיפרו, שלפי עוצמת השיחה והנפת הידיים, זה היה נראה מינימום פלפול ב'קצות החושן'.

ואי אפשר בלי גור ודתיים לאומיים בצבע חרדל: מוטי בבצ'יק (ולא נחזור שוב על המשפט 'איפה בבצ'יק') שמתכונן לבר מצווה לבנו בכורו בחודש הקרוב, נצפה יחד עם נתנאל המאירי עוזרו של הרב דוד הכהן הסרוג שהבטיח כמובן את כל הקולות שלו ליהדות התורה כמו בסבב השני. 

ומי שחגג השבוע עם התורה היה מנהל מטה הליכוד בבחירות, הלא הוא ראש עיריית לוד עו"ד יאיר רביבו, יחד עם ידידו ח"כ יעקב אשר. רביבו רקד עם התורה בהכנסת ספר התורה הראשונה שנערכה בשכונת 'גני איילון' המתאכלסת. סה"ת הוכנס ברוב פאר והדר לבית הכנסת החדש בשכונת "גני איילון" והוא נתרם לע"נ הרב יהודה לייב קרויזר זצ"ל.

 

והעיתונאים שהמריאו למקום אחר השבוע: אי שם לקח איש יחסי הציבור ארי גלהר את העיתונאים אבי גרינצייג, ארי קלמן ואבי רבינא מכיכר השבת לסיור במסוק מעלי שמי הארץ. לייבל'ה ראה בתמונה שלאף אחד מהם אין פחד גבהים. 

ואם הזכרנו את אבי גרינצייג, הוא נצפה יושב בליל שישי האחרון עם יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר. גרינצייג ראיין את בן גביר ארוכות ולייבל'ה מחכה לראות היכן יתפרסם הראיון. 

ואפרופו מנהטן וארה"ב, השבוע ראה לייבל'ה את חבר מועצת עיריית רחובות ומחזיק הכספים פנחס הומינר בשדה התעופה JFK מחכה לרבו האדמו"ר מקרעטשניף שהגיע לחון את עפרה של ארץ הקודש. 

ואחרי המקווה בשישי במונסי, ראה לייבל'ה את בעל ה'אש דוד' הרב פאיירסטון כשהוא מלווה את המקובל רבי יעקב הלל בדרכו מהמקווה בקדושה ובטהרה. 

ועוד מסיומי הש"ס: בין כתב תביעה לדיון הוכחות ובין הרצאה אקדמית לשיעור תורני, מצא פרקליט הצמרת ד"ר יחיאל וינרוט, בנו של ד"ר יעקב וינרוט ז"ל, זמן לסיים את הש"ס בפעם השנייה. השבוע הוא חגג את האירוע במסגרת מצומצמת עם חברים ובני משפחה.

ואחרי סבב של סיקורי סיומי הש"ס בארץ ובעולם, הגיע ר' אשר קליין מ'המבשר' לחגיגת סיום הש"ס הפרטית שלו. הסיום שנערך ב'ליל שישי' האחרון בביתו שבחיפה, הוכן על ידי צאצאיו שטרחו להכין סעודה מפוארת ומושקעת, כשהחברים דאגו לבל תחסר המזיגה. וכך, בסלון הבית שהפך לטרקלין ובין יין מלכות רב, התרגש ר' אשר ואמר: "הדרן עלך מסכת נדה וסליקא לה כל הש"ס".

ובשולי מעמד סיום הש"ס הגדול שנערך בהיכל 'מנורה מבטחים' ב'יד אליהו': רגע לפני האירוע, המנצח המאסטרו יהודה גלילי שניצח על סיומי ש"ס רבים היה צריך להסתיר את הבלורית הגדולה של שערות ראשו כיאה למעמד הגדול, ללייבל'ה נודע כי גלילי ניסה את הכובע הירושלמי של ארל'ה סמט. גלילי לבש את הכובע אך לא היה מרוצה ובסוף הושג הקניינשט הניצחי.

והנה גלילי מנצח עם הכובע הליטאי. צילום: אלי קובין

ועוד סיום משניות אחד לילד מוישי הולצברג, נערך בצטדיון מטלייף בניו גרז'י בהשתתפות מאות מבלי שהיציעים יהיו מלאים. מי ששר במקום הוא הזמר בערי ובר. 

ואפרופו מסיימי הש"ס, הנכד הנודע של שר התורה ר' יענקי קנייבסקי שחגג זה עתה בט"ז טבת יום הולדת 30, נצפה באירוע צנוע שנערך במוצא, שם סיים השבוע מסכת יומא בשיעור של ארגון 'אחיעזר' אותו מוסר בבית הכנסת 'אור התפילה' במרכז פתח תקווה, כפי שנחשף לראשונה בלייבל'ה.

גם אחיו של יענקי הצעיר יותר שלומי קנייבסקי, נראה לאחרונה נואם במעמדי סיומים, והוא נצפה בסיום של הרב כץ בבית המדרש של ויז'ניץ ברחוב רבי טרפון בבני ברק.

ומי הם שלושת החרדים היחידים שהשתתפו במסיבה עם תום ביקורו של נשיא רוסיה בישראל? לסיום הביקור על ידי ארגונים יהודיים המקבלים תמיכות מאוליגרכים מהעולם בהם גם מהציבור הרוסי, כאשר איל ההון מיכו מרישוילי ושותפיו יזמו את המסיבה שהתקיימה במלון אורנייט בירושלים. תחת אבטחה כבדה, כשבמקום ראשי מדינות, שגרירים וגם בכירים מישראל בהם השר אלקין, ראש העיר ליאון, לצד אילי ההון שלדון אדלסון, אהרן פרנקל, ויקטור וקסלבר וראשי הסוכנות, קק"ל וארגונים שונים. בין עשרות השולחנות ניתן היה לזהות את שלושת החרדים היחידים שהיו שם  הגר"ב לאזאר רבה של מוסקובה, יו"ר 'למענכם' הרב יוסף ערבליך ואליהו ארנד מ'יתד נאמן' ולשכת הסגן בעיריית בני ברק וסליחה אם שכחנו עוד אחד מהמקומות שארנד מעורבב שם.

לייבל'ה שמע רבות אודות ההילולא הנדירה של ה'בבא סאלי' הנערכת במבשרת ציון, הציץ ונפגע, לצד הסעודה המשובחת וברכתם של גדולי ישראל השיא היה לראות את ראשי ורבני המוסדות הליטאים מפזזים לצלילי פיוטי רבני משפחת אבוחצירא, המנכ"ל הרב דינר נצפה בברכה חמה במיוחד מנכד ה'בבא סאלי' ונשיא המוסדות האדמו"ר רבי שלמה בוסו.

מי שעוד זכה לברכת הקודש מהרב בוסו היה הרב מוטי בוטרמן מהנהלות רשת שובו וצ'רדי שקנה נר בהילולא הגדולה, וזכה אחר כך לברכה והתייעצות נדירה אצל האדמו"ר רבי שלמה.

יומיים קודם ההילולא המרכזית של כנסת ישראל במבשרת ציון, הגיע לייבל'ה לעיר ביתר לסאונה המפורסמת של יקי הממוקמת במגיד ממעזריטש, בפתח ראה את מנכ"ל המוסדות הרב יעקב דינר צובר כוחות לאחר 'בייזם' שקיבל מכמה ירושלמים.

‏ומעכשיו גם דובר ויחצ"ן: איש העסקים הבני ברקי שלומי מרציאנו האיש שלנו ברחוב שלמה המלך סיים בהצלחה לימודי פרסום, שיווק, יחסי ציבור ודוברות ב'בצפר', בניהולו של איש הפרסום איתן דובקין.

והאיש שלנו באוקראינה, השגריר האהוב יואל ליאון, חגג 56 חורפים בכפור האוקראיני וקבוצה מבני הישיבה הישראלית בקייב הגיע לברך אותו ביחד עם ראש הישיבה הרב אלחנן רוזנפלד. ללייבל'ה נודע כי השגריר המגיע רבות לישיבה לתפילות ומנצל את ההזדמנות לשוחח עם בני הישיבה בלימוד (השגריר בוגר 'ישיבה אוניברסטי'). השגריר שהאהוב על בני הישיבה שהחליטו מצדם להפתיעו בלשכתו עם עוגה, יין, וכלי זמר הבחורים שהגיעו הם; יאיר קרוסקל, אברימי דרוק, יוני רוזנפלד ואריה ברודסקי.

השגריר שהינו ידיד אישי של ראש הישיבה ואף עזר פעמים רבות לבחורים שהגיעו ועוכבו בגבול בגלל יחסי השלטונות המקומיים לישראלים, הודה בחום על ההפתעה ובירך את הבחורים שימצאו את זיווגם ויזכו לקדש שם שמים.

בשבוע שעבר במעמד הכנסת ס"ת לבית המדרש של הרבי מסאסוב שהתקיימה בבני ברק, בשילוב שבע ברכות לנכד האדמו"ר, נצפה העסקן הבני ברקי החביב אברומי לוי כשהוא בתפקיד המשב"ק של האדמו"ר מתולדות אברהם יצחק.

ומנהל הקבוצה הפופלארית 'פילפוליטיקה' אחת הקבוצות הטהורות בוואטספ  החרדי - שמחה בשמחה בלוטניק - נצפה בברכת קודש אצל האדמו"ר ממעז'יבוז לקראת חתונתו בשבוע הקרוב. לייבל'ה שמע שפונפנדר ממנהלי הקבוצה מארגן שבע ברכות יוקרתי שאין כמוהו. 

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' משה לבין משב"ק כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ, לרגל אירוסי בנו הבה"ח שלום בשעה טובה.

ברכת מזל טוב להרה"ח ר' שמעון גרינוולד משב"ק האדמו"ר מרחמסטריווקא ארה"ב, לרגל אירוסי בתו בשעה טובה.

‏ברכת מזל טוב לפרשן הפוליטי האהוב ביותר בכל הזמנים מאיר ברגר מעיתון 'המבשר' לרגל שמחת אירוסי בתו הגדולה בשעה טובה. ויש גם תיעוד מהשמחה. 

ברכת מזל טוב לאיציק אלמליח, חבר מועצת עיריית בית שמש מטעם ש"ס, לרגל הולדת הבת בשעה טובה.

מזל טוב למשה גרינבוים ממתאמי קשרי הקהילה של מכבי באשדוד, לרגל אירוסי בנו בשעה טובה, עם בת חיים מאיר גנץ מאשדוד.

מזל טוב לבעל המנגן ר' יעקב שלמה גראס ממונסי, לרגל הולדת בנו בשעה טובה.

ולסיום ברכת מזל טוב לאמרגן המוזיקה נטע לוין לרגל אירוסיו בשעה טובה.

לייבל'ה רכילות חרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד