י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

ראשי ישיבת חברון יכנסו לשטח פלשתיני

80 שנה ל'מאורעות תרפ"ט': בוגרי ישיבת חברון מכל הזמנים יפקדו, יחד עם ראשי הישיבה, את קבר האחים. צה"ל אישר: ראשי הישיבה ובני משפחה ייכנסו גם אל בניין הישיבה בשטח הפלשתיני • פרסום ראשון

תמונות מהעבר. בכנס הבוגרים של ישיבת חברון. צילום: יצחק לב ארי
תמונות מהעבר. בכנס הבוגרים של ישיבת חברון. צילום: יצחק לב ארי

בי"ח אב תשס"ט ימלאו 80 שנה למאורעות תרפ"ט בעיר חברון. הטבח האכזרי שביצעו ערביי העיר ביישוב היהודי, נרשם בספרי ההיסטוריה היהודית באותיות של דם. באותיות המזכירות לנו את ההלכה המפורסמת של 'עשיו שונא ליעקב', באותיות הנותנות תחושת המשכיות לרדיפה ממנה סבלו היהודים בכל הדורות.

מי ששתתה את כוס התרעלה באותם ימים עד תומה, הייתה ישיבת חברון-כנסת ישראל: 24 מבני הישיבה נרצחו בפוגרום האכזרי. בינות למדפים עמוסי הגמרות, נראו מחזות אימים. דם קדושים שטף את מרצפות הישיבה, ומיטב בחוריה הפכו לקדושים.

לאחר הטבח, עברה הישיבה לירושלים, ומני אז, מידי שנה, עולה קבוצה מצומצמת של בחורים לקבר האחים בעיר חברון. לציין, לזכור ולהנציח.

השנה, שנת ה-80, החליטו בהנהלת הישיבה, להפוך את יום הזיכרון, למשהו גדול יותר. מידי שנה הייתה העליה לקבר מתבצעת כיוזמה פיראטית של בחורים, אולם הנהלת הישיבה לא לקחה חלק באופן רשמי בעליה לקבר האחים, והקושי עשה את שלו, מתי מעט עלו לפקוד את קברי הקדושים.

השנה, החליטה ועידת כנסת הבוגרים שהתייסדה לאחרונה, לערוך עליה המונית, יחד עם בוגרי הישיבה מכל הזמנים.

העליה לקבר תתקיים יחד עם כל ראשי הישיבה, ומכתבים ישלחו לאלפי הבוגרים, על מנת ליידע אותם על הזמן והמקום. יום הזיכרון י"ח אב חל בשבת, ומשכך יעלו הבוגרים לקבר ביום ראשון י"ט אב.

גולת הכותרת של יום הזיכרון תתרחש דווקא במניין מצומצם. ועד הבוגרים הצליח לקבל אישור מהצבא שיאפשר כניסת מניין מצומצם אל תוך בניין הישיבה בחברון, הנמצא כיום בידי הרשות הפלשתינית. מי שייכנס לבניין יהיו ראשי הישיבה ומספר בני משפחה.

במקום יערך סיום על מסכת קידושין לעילוי נשמת הנרצחים, ואמירת קדיש, כשמיד לאחר מכן יחזרו המשתתפים לירושלים עם אבטחה צבאית.

כאמור, לראשונה מקבלת העליה לקבר גושפנקא רשמית של הנהלת הישיבה, והכניסה לתוך בניין הישיבה לשעבר, גורמת לסיפוק רב בקרב כל העוסקים במלאכה.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 15 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד