ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
הם שומרים שבת

ערבי שאיים בסכין שוחרר בגלל שתלמידי הישיבה שומרים שבת

זה לא פיגוע: בבוקר יום חמישי האחרון נתפס ערבי חמוש בסכין ברחוב מלכי ישראל בירושלים. החשוד נעצר לחקירה, אז התברר כי איים על תלמיד ישיבה בה הוא עובד. השופט שחרר אותו בגלל סיבה מפתיעה

ערבי שאיים בסכין שוחרר בגלל שתלמידי הישיבה שומרים שבת
מעצר חשוד צילום: השומרים

חודשיים לאחר שהחל לעבוד בישיבת "יקירי ירושלים", ערבי בן 19 תושב מחנה הפלטים שועפט בירושלים, נעצר בבוקר יום חמישי, לאחר שתקף את אחד מתלמידי הישיבה בה הוא עובד ואף איים עליו באמצעות סכין.

תחילה, עלה חשד, בקרב האזרחים, כי מדובר במחבל, המאבטח נחמן רביבו איש זק"א שהגיע למקום השתלט על החשוד עד להגעת כוחות המשטרה. אולם לאחר בירור הפרטים, עלה כי מדובר בסכסוך בין הערבי לבין אחד התלמידים בישיבה בה הוא עובד מזה כחודשיים.

בעקבות המקרה, תלמידי הישיבה הזעיקו את המשטרה. כאשר השוטרים הגיעו, כך על פי החשד, הערבי ניסה להכשיל את השוטרים אך נעצר. בחקירתו, כך נודע ל'בחדרי חרדים'. הוא הודה שתקף את הבחור אך טען שהבחור התגרה בו.

בבוקר יום שישי הובא לבית משפט השלום בירושלים, שם המשטרה ביקשה להאריך את מעצרו בשלושה ימים, מחשש למסוכנות ושיבוש הליכי חקירה.

השופט ירון מינטקביץ ציין כי אמנם חומר החקירה מבסס חשד כלפי הערבי, עם זאת, גם לדברי תלמיד הישיבה, לתקיפה קדמה התגרות. מאחר ואיש לא נפגע ולחובתו של החשוד אין עבר פלילי, החליט לשחררו בתנאים מגבילים.

בין היתר פירט השופט כי פעולות החקירה אותן דרש נציג המשטרה, כולן נוגעות לתלמידי ישיבה "אשר הדעת נותנת שלא ניתן לחקור אותם במהלך השבת, סביר שלא ניתן יהיה לקיים את החקירה בפרק הזמן המבוקש" אמר והורה לשחררו תוך הרחקה מהישיבה ותלמידיה למשך חודש, ערבות עצמית וצד ג' בסך 5,000 ש"ח כל אחת.

יקירי ירושלים קטטה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד