י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
הגיעו לפשרה מקורית

הוויכוח שניצת בין אשכנזים לספרדים במטוס ראש הממשלה

המדור 'שלוש קריאות' מציג לכם מידי שבוע את הסיפורים המעניינים שנחבאו מאחורי הקלעים • והשבוע: הוויכוח בין ספרדים לאשכנזים שניצת במטוס ראש הממשלה בדרך לוושינגטון, הטריק החדש של ועדת הבחירות שימנע זיופים במגזר הערבי וגם, צוות התגובות המקורי של יהדות התורה יצא לדרך

הוויכוח שניצת בין אשכנזים לספרדים במטוס ראש הממשלה
שלוש קריאות צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 • עריכה: מורן כהן

קריאה ראשונה: הוויכוח העדתי במטוס ראש הממשלה

ביום ראשון השבוע המריאה פמלייתו של ראש הממשלה לוושינגטון, עוד קודם שידענו כי היא תשוב עם הבטחות חלולות על סיפוח ועל שובה של משתמשת הסמים נעמה יששכר, נרשם קרב של ממש בין בכיר לשכת ראש הממשלה לבכיר הממשל האמריקני שטס עם ראש הממשלה לבירה וושינגטון.

התפילה במטוס ראש הממשלה

היה זה ויכוח משמעותי בין ראש לשכת ראש הממשלה אשר חיון לבין שגריר ארצות הברית בישראל דיוויד פרידמן, שהאחרון נעמד בקצה המטוס וארגן סביבו מניין לתפילת מנחה וערבית לאחר שהוא בחיוב על אימו שהלכה לעולמה לפני כחודשיים. פרידמן הצליח לאסוף בסיבוב את המזכיר הצבאי של נתניהו, ראש המלל ועיתונאים דתיים.

בין חיון לפרידמן התעוררה מחלוקת, הראשון מתפלל נוסח עדות המזרח והשני נוסח אשכנז בלשון הקודש. דקה ארוכה התווכחו הצמדים עד שהגיעה הפשרה של צמד העיתונאים לקיים על הטיסה אבי בלום ושמעון ריקלין. הצמד חמד הציעו פשרה של חצי חצי: חצי תפילה באשכנז והחצי השני בעדות המזרח. בסיום התפילה כשהחלו באמירת שיר המעלות לחשש לעצמו פרידמן: "על מי אומרים מי שביירך אחרי התהילים?"

קריאה שנייה: כך נערכים בוועדת הבחירות למנוע זיופים במגזר הערבי 

בוועדת הבחירות נערכים בימים אלה לבחירות ולישורת האחרונה, כאשר חלק מהערכות לקראת הבחירות היא לאפשרות כי ימשכו גם הפעם הזיופים בריכוזים הערבים ולצורך כך לראשונה ישתנה מבנה הקלפי עצמה לאחר שנים ארוכות מה שאולי ימנע במעט את הזיופים.

במהלך השבוע ערכו בוועדת הבחירות בדיקה, שבמרכזה חלק שיוכנס לקלפי עצמה מה שיצמצם את הפתח של הקלפי ולא יאפשר להכניס מעבר למעטפה אחת בו זמנית לתוך התיבה. פניית 'שלוש קריאות' לוועדת הבחירות בניסיון להבין האם כך יקרה, נותרה מיותמת ללא תגובה.

קריאה שלישית: צוות התגובות החדש של יהדות התורה והמחלוקת עם ש"ס

בשבוע האחרון השיקו ביהדות התורה צוות חדש בשם המקורי: "צוות תגובות לאביגדור ליברמן". הצוות, שמורכב מהדוברים של יעקב ליצמן ומשה גפני, מפרסם בתגובה לכל פוסט משמיץ כנגד החרדים תגובה כואבת וחריפה באופן מהיר ביותר. הצוות הצליח לחדור לתוך קבוצת הוואטסאפ של דוברות ישראל ביתנו, בכדי שיהיה להם את ההודעות באופן מהיר ביותר.

המטרה של הצוות, היא להגיב תוך מקסימום 180 שניות מאז מתפרסם ההתקפה של ליברמן. עד כה הם פרסמו כבר שלוש תגובות בהן הם הזכירו לליברמן על פגישתו עם הגר"ש אוירבאך, ועל כך שגרר את המדינה לבחירות וכן שהדבר היחיד שעשה ב 20 שנה היה לחסל את איסמעל הניה תוך 48 שעות.

ברקע, הדבר מעיד על חילוקי דעות בין ש"ס ליהדות התורה, בעוד בש"ס מסרבים להתייחס לכל מתקפה של ליברמן, ככל הנראה מהמחשבה כי תגובה לליברמן רק מחזקת אותו, ביהדות התורה לא משאירים את ההסתה שלו ללא תשובה והמטרה שלהם היא להפוך את ליברמן לכזה שמילתו אינה מילה וכן להזכיר כי האיש נטול הישגים פוליטיים.

בנימין נתניהו דיויד פרידמן אביגדור ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד